• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ogolny temat odnosnie dodatkow do oleju

Ja widzę jeszcze inny problem. Skakanie co roku to inna marka oleju, to inny typ bazy, inne dodatki w gotowym oleju. Mam wątpliwości, czy to jest "zdrowe" dla silnika. Najrozsądniej trzymać się jednej marki, jednej lepkości i specyfikacji a nie latać jak @jerseyAdmin po wszystkim co istnieje xD /me run... :)
 
Z dziś nagranie. Warto posłuchać.

Nie zaszkodzi się zapoznać z materiałem, ale wg mnie "real life tests" powinny być na aucie - kompresja, spalanie, głośność (zwłaszcza przy zimnym rozruchu) itp. rzeczy. To mnie interesuje, kiedy coś wlewam do silnika, analizy laboratoryjne są mniej ważne.
Lanie dodatku do czystej bazy to nie jest "real life".
 
Lanie dodatku do czystego oleju bazowego, szczególnie PAO o złej mieszalności nawet większości pakietów 'fabrycznych' było tendencyjne i miało potwierdzić założoną tezę autora, tak samo jak mieszanie spieniaczem aby się spieniło. Z jednym zgoda - dodatki po 20% dawkowania oparte głównie o wiskozator aby podwyższyć lepkość i na chwilę zredukować spalanie oleju lub odwlec w czasie remont silnika mogą mieć istotny wpływ na inne parametry oleju jeśli tak duży dodatek nie jest kompleksowy a tylko mono funkcjonalny.
 
Back
Top