• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Uszczelniacze silnika.

No to ma ktoś stare zużyte uszczelniacze zaworowe albo jakieś inne gumy z silnika? Bo u Zbycha coś pusto. Byśmy wrzucili i zobaczyli co się stanie.

Puszcza mi na niebiesko przy pierwszym odpaleniu po nocy, więc wlewam tego LM co się przewija w necie i ma mnóstwo pozytywnych opinii. Nie wierzę, że pomoże ale nie chce mi się rwać czapki póki jest to tylko pojedynczy bąk po odpaleniu i wlewam regenerator uszczelek.

Wcześniej kupiłem do tego celu Mannola, ale LM to minimum klasa wyżej i wleci LM 2671, a Mannol może na dobicie przy kolejnej wymianie.

A tym czasem do słoiczków wlałem olej Valvoline All Climate, Mannol MANNOL Ester Additive 9929 i LM Ol-Verlust i wrzuciłem zużyte oringi z filtra oleju, żeby zobaczyć co się stanie z ich strukturą. Słaby wybór bo oringi są młode i zdrowe no ale Zbychu na warsztacie nic teraz takiego nie ma, żeby tam wrzucić.

Lewa Valvo, środek Mannol 9929, prawa LM 2671

IMG202405161735524422.jpg


EDIT: oczywiście zapomniałem dodać, że testy na silniku wystartują dopiero za jakieś 2-3 miechy jak dojeżdżę olej.
 
Last edited:
Czekam z niecierpliwością. 406 też lubi puścić niebieskiego bąka po długim postoju.
 
No to niestety musisz uzbroić się w cierpliwość bo to wleci dopiero za te 2-3 miesiące, ale zrobimy to na poziomie. Porobię filmiki z odpalania przed i po każdym kolejnym tysiącu na tym środku.

Gdybym olej miał czysty to już bym go zlał i lał świeży w tym dodatkiem, ale pływa w nim mix AR9100/9200, więc z szacunku do pieniędzy jeszcze nie wylewam. Odrazu mogę dodać, że środek nic nie poprawił w kwestii niebieskiego bączka, a rzekomo miał coś podziałać w tym celu za sprawą swoich estrów. A to już jakieś 7000km.
 
Jak miło czytać, że taki rozruch po postoju nie dotyczy tylko mojego wozu.
Mam tak od kąd go używam: 140k a aktualnie 260 i jest podobnie, ew. szary bąk trochę większy.
A Esty też w nim pływały/pływają oilsyn LL i AR9200.
Może akurat zaworowych to nie wzrusza poprostu? 🤔
 
Mnie po DPF, EGR OFF też czasem pokazał się taki jakby bąk na chwilę po dłuższym postoju, ale też nie zawsze. W czasie jazdy nic. Ostatnio praktycznie nie w ogóle nic takiego nie obserwuje, żadnego dymu. Kręcę 5ty tysiąc na Ceratec z pokaźną ilością estrów. Wcześniej podejrzewałem uszczelniacze, ale w tych silnikach one tak nie padają. Będę chciał świece żarowe wymienić, mimo, że je sprawdzałem i wydają się być ok i nie ma błędów tu możliwe, że słabiej grzeją w końcu oryginalne i ponad 300k mają.
 
Back
Top