• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Kuga 2.0TDCI T8MA [DW10F]

piotrekx

Nowy użytkownik
Samochód
DW10F
Marka samochodu
Ford Kuga
Budżet/ile litrów
ile będzie trzeba/6L
Styl jazdy
Silnik
2.0 TDCI T8MA
Data produkcji
2015
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
pomijalny
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Ford WSS-M2C 950-A
Jaki olej masz obecnie
Castrol
Cześć,

Samochód po gwarancji, także wpada temat doboru oleju do samodzielnych wymian bez pomocy ASO. Obecnie jeżdżony na tym co leją fabrycznie czyli Castrol, skłaniam się obecnie ku Totalowi z tym że tu mam dylemat. Mianowicie mam dwa auta z silnikiem DW10F, jedno to Citroen gdzie zalecany jest Total Ineo First 0W30 C1/C2, natomiast drugie to właśnie Kuga której dotyczy temat, tu już zalecany wg. Totala jest Ineo FDE 0W30 C2. Silnik jest dokładnie taki sam, więc przypuszczam że cała sprawa opiera się o różnice w układach oczyszczania spalin (FAP+SCR vs suchy DPF) i ew. "widzimisię" danego producenta. Także pytanie jest następujące - czy jest sens kombinować w stronę Ineo Firsta, czy lepiej lać zalecanego FDE i nie drążyć tematu? Z góry dzięki za wskazówki
 
No i znowu...może uzasadni któryś, z jakiego powodu, do silnika, do którego od 20 lat zalecane są oleje lekkobiezne, na siłę wciskacie 504/507 C3?

@piotrekx jeżeli robisz krótkie trasy i częste rozruchy, lej olej z aprobatą producenta - 950A, oleje z tą normą Forda, mają bardzo niskie lepkości w niskich temperaturach, przez co częste rozruchy i krótkie trasy to ich świat.
Tutaj wziął bym Castrola Magnatec D 0W30, albo Texaco Havoline ProDS F 0W30.
Jeżeli latasz dłuższe odcinki, szukaj czegoś z normą PSA 2312, z reguły mają trochę lepsze bazy i tutaj Castrol Magnatec C2 0W30 był by moim faworytem, później dedykowany Total Ineo First.
 
No i znowu...może uzasadni któryś, z jakiego powodu, do silnika, do którego od 20 lat zalecane są oleje lekkobiezne, na siłę wciskacie 504/507 C3?

@piotrekx jeżeli robisz krótkie trasy i częste rozruchy, lej olej z aprobatą producenta - 950A, oleje z tą normą Forda, mają bardzo niskie lepkości w niskich temperaturach, przez co częste rozruchy i krótkie trasy to ich świat.
Tutaj wziął bym Castrola Magnatec D 0W30, albo Texaco Havoline ProDS F 0W30.
Jeżeli latasz dłuższe odcinki, szukaj czegoś z normą PSA 2312, z reguły mają trochę lepsze bazy i tutaj Castrol Magnatec C2 0W30 był by moim faworytem, później dedykowany Total Ineo First.

Auto jeżeli jest już ruszane to właśnie typowo pod dłuższe trasy, także myślę że faktycznie w tym wypadku będzie lepiej się skłonić ku tej normie PSA. Ineo Firstem się zasugerowałem z tego względu że w Citroenie mam już nakulane na nim 320kkm i w sumie żadnych zastrzeżeń, silnik chodzi wzorowo, jedyna rzecz którą w nim robiłem to turbo przy 300kkm. Po naprawie zużycie oleju spadło znowu do tzw. "praktycznie nic". W obu autach ekologia jest na swoim miejscu i z tym nie mam zamiaru nic zmieniać, także odpadają z tego względu wszystkie full-sapsy.
 
@piotrekx to właśnie pod trasy poszedł bym w normy PSA. Jak mówiłem wcześniej, Magnatec C2 0W30, Ineo First 0W30, ewentualnie do podium dorzucił bym jeszcze Havoline ProDS P 0W30.

@Michalos12 dobrze, u siebie rób sobie jak uważasz, ale skończ szerzyć głupoty i herezje na forum...
 
A Magnatec C2 5W30? Powinien wolniej się degradować niż 0W30.
 
@apede nie ta norma, choć to akurat nie powinno być problemem w tym silniku. Pakiety obydwu powinny być podobne, ale to jednak 0W30 ma mocniejsze bazy z grupą IV włącznie, której w 5W nie uświadczysz.
 
Czyli lepsze bazy a nie wiskozatory.
Kurcze, w sumie mogłem go kupić do swifta zamiast 5W30 :)
Post automatically merged:

Chce ktoś kupić 5W30 C2 4 litry, nieotwarty? :p
 
Nikt nie polecił Neste, a ma coś w ofercie pod tę normę Fordowską. Wiem, że to silnik PSA, ale jeśli jest w katalogu takiego producenta, jak Neste, to polecam.

Neste 0W30 Pro F.
 
Back
Top