• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

VW Phaeton 5.0 V10 TDI

dualfuel

Użytkownik
Lokalizacja
Jelenia Góra
Samochód
VW PHAETON 4.2 MPI
Marka samochodu
VW Phaeton
Budżet/ile litrów
około 400 zł / 10 litrów
Styl jazdy
Silnik
5.0 V10 TDI
Data produkcji
2004
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
brak danych
Jakiego oleju wymaga instrukcja
506 01
Kolega poprosił mnie o pomoc w doborze oleju. Silnik jest po kapitalnym remoncie został rozkręcony do każdej śrubki i od nowa złożony. Został dotarty, ma przejechane 1000 km. Olej będzie wymieniany co 10 tys. km. Jazda częściowo w mieście a częściowo trasy 50-100km mniej więcej 50/50.
Komputer silnika posiada seryjną mapę a jego moc to 310KM i 750NM seryjnie brak DPF-a
Będę wdzięczny za pomoc.
 
Nie,nie tylko tym!
Czytaj wątek dokładnie.
Czytam, czytam, nie bij. Może nie wszystko rozumiem ale staram się. Według katalogu VW można stosować olej z normą 505.01, 506.01 i 507.00.
vw1.jpg
vw2.jpg
vw3.jpg
 
@placek źle czytasz ten katalog.
Pierwsza linijka na górze na zielono "do samochodów z filtrem cząstek stałych" więc 507 odpada bo V10 nie ma takiego filtra.
Druga linijka na zielono to interwał LL i tam jest zaznaczone, że do numeru Vin... norma 506.01 a od numeru VIN...norma 507.00 a silniki V10 były produkowane od początku produkcji czyli od 2003r. do 2006r. więc tylko 3 lata i tutaj należałoby sprawdzić VIN i wybrać odpowiedni olej.
Trzeci zielony pasek tyczy się modeli bez wydłużonego okresu przeglądu a do V10 ma być lany olej z normą 506.01 bez znaczenia jaki jest interwał wymiany (zdjęcie poniżej). Jakby nie kombinować to nie chce wyjść nic innego jak tylko 506.01 a jak widać popełnić błąd można łatwo.

Bez tytułuda.png
 
Wielokrotnie przy normie oleju 504/507 spotkałem się z takim opisem
UWAGA: Nie nadaje się do starszych wersji silników typu R5 i V10 (SUV-Touareg) Pumpe Düse (PD) (sprzed tygodnia 21-2006 roku).
 
W phaetonie przestali montować ten silnik w 2005 roku bo w 2006 roku zastąpił go silnik 3.0
Ale w Touaregu w 2007 roku wyszła mocniejsza wersja tej jednostki 350KM i być może tam już był filtr cząstek stałych tego nie wiem więc może stąd te niejasności.
 
Last edited by a moderator:
Ale nadal była na pompowtryskach? Jeśli konstrukcyjnie się nie zmienił, to moim zdaniem w tym wypadku też można zastosować oleje z normą 507
 
Przejrzałem na szybko katalogi kilku producentów i ciekawe, że Millers pisze na wszystkich swoich 5W30 C3 (XF, trident i EE), że spełnia wymagania 50601. Jak się to ma do HTHS, który w olejach z 504/507 jest znacząco wyższy? Poza tym, na przykład ten Meguin ma lepkość w 100 stopniach ponizej 10 (typowy A5/B5), a te millersy koło 12 (typowe C3) :p


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Przejrzałem na szybko katalogi kilku producentów i ciekawe, że Millers pisze na wszystkich swoich 5W30 C3 (XF, trident i EE), że spełnia wymagania 50601. Jak się to ma do HTHS, który w olejach z 504/507 jest znacząco wyższy? Poza tym, na przykład ten Meguin ma lepkość w 100 stopniach ponizej 10 (typowy A5/B5), a te millersy koło 12 (typowe C3) :p


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Rzeczywiście zerknąłem na Millers trident 5W30 i wypisali chyba wszystkie normy VW ale napis jest "suitable for" więc pewnie ma to znaczenie. Jeden producent deklaruje zgodność i rzeczywiście to prawda a drugi deklaruje i i nie do końca tak jest. Pewnie prawnie jest to dozwolone i robią to żeby poszerzyć grupę klientów.
 
Ale nadal była na pompowtryskach? Jeśli konstrukcyjnie się nie zmienił, to moim zdaniem w tym wypadku też można zastosować oleje z normą 507
a czym konkretnie poza wielkoscia rozni sie PD od 1.9tdi a 5.0tdi czy kazdym posrednim.

Nie mowie ze jakos sie super znam ale mocno by sie co niektorzy zdziwili ile wspolnego ma phaeton (choc on jest najbardziej niezaleznym autem , i zrobionym na upor Piecha. ) i ogolnie 5.0 z mniejszymi silnikami.
Kiedys swego czasu wziąlem w lape alternator i rozebralem go na czynniki pierwsze po numerach czesci . okazalo sie ze korpus i niektore elementy byly niemal w calej gamie Vag. a np jeden model mial dwa rozne rozniace sie cena prawie o 70% a czesci byly te same poza regulatorem napiecia ktory za 100 z groszami szlo kupic osobno i nagle robil sie z niego ten drozszy.

polecam czasem nie tylko wyjac czesc a rozebrac ją na mniejsze;)
 
Last edited:
Silnik 5.0TDI V10 to w uproszczeniu dwa "połączone" 2.5TDI R5.
Z kolei 2.5R5 to powiększony o 1 cylinder 1.9TDI i zmienionym rozrządem z paska na koła zębate.
W 2.5TDI ten "dołożony" cylinder w środku ma problemy z chłodzeniem i potrafi oderwać powłoka gładzi cylindra.
Ten sam problem z chłodzeniem cylindra mają pierwsze 2,5TFSI ("zrobione" z 2.0TSI).
Miałem Touarega 2.5TDI i 5.0TD (obydwa po programie), zalewałem zawsze olej 505.01 i nigdy nie miałem żadnego problemu (może następni użytkownicy...)
Motor fajny, odpala jak ciężarówka, ma potencjał, max moment ogranicza skrzynia (Touareg Aisin)
 
Silniki V10 TDI to połączenie dwóch silników R5 TDI. Jedyne, co przychodzi mi do głowy odnośnie stosowania oleju acea A5, to wpływ jego lekkobieżności na szybkość uzyskania ciśnienia przy cylindrach 5 i 10, które są najbardziej oddalone od pompy oleju. Wiele razy widziałem, jak w silnikach z długim rzędem cylindrów, np R6, to właśnie w najdalszym miejscu wycierał się wałek rozrządu, który to jest ostatnim punktem smarowania w silnikach. Akurat pompowtryski w V10, są te same, co w zwykłym 1.9 TDI (wydajności są różne) i tu nawet dobre 5W40 jest wskazane, natomiast mam klienta z Touaregiem R5 2.5 TDI, który od lat leje co tam akurat w sklepie mu sprzedadzą najtańszego, a pamiętam, że były to nawet oleje pokroju Chempioil 10w40.
 
Silnik 5.0TDI V10 to w uproszczeniu dwa "połączone" 2.5TDI R5.
Z kolei 2.5R5 to powiększony o 1 cylinder 1.9TDI i zmienionym rozrządem z paska na koła zębate.
W 2.5TDI ten "dołożony" cylinder w środku ma problemy z chłodzeniem i potrafi oderwać powłoka gładzi cylindra.
Ten sam problem z chłodzeniem cylindra mają pierwsze 2,5TFSI ("zrobione" z 2.0TSI).
Miałem Touarega 2.5TDI i 5.0TD (obydwa po programie), zalewałem zawsze olej 505.01 i nigdy nie miałem żadnego problemu (może następni użytkownicy...)
Motor fajny, odpala jak ciężarówka, ma potencjał, max moment ogranicza skrzynia (Touareg Aisin)
jak mowilem 1.9 tdi wcale tak daleko nie ma jak sie autorowi tematu wydawało do 5.0.
juz nie chcialem pisac ze to sklejka 2.5 bo by jego duma phaetonowca zostala urazona.
a z ciekawosci jaki lales ten 505.01 5w30 czy 5w40?

bo jak taki toptec 4600 ma tą norme to ja bym w ogole sie nie pierdzielil tylko zalał fajnym 0w40 mid lub full sapsem
 
jak mowilem 1.9 tdi wcale tak daleko nie ma jak sie autorowi tematu wydawało do 5.0.
juz nie chcialem pisac ze to sklejka 2.5 bo by jego duma phaetonowca zostala urazona.
Nie mam pojęcia o co ci chodzi... ale ogranicz trochę te osobiste wycieczki bo jakoś nie przypominam sobie, abym coś pisał o twojej dumie z racji posiadania 1.6TDI
 
Chrzanić olej ;)- jak ten silnik musi pięknie grać na garach 😍

Te samochody maj fajną cechę, nie ma dwóch identycznych - to była obsesja F. Piecha- perfekcjonizm za każda cenę.

To była prawie ręczna manufaktura (na potrzebę tego projektu zbudowano kilka fabryk). Co kilka dni schodził egzemplarz inny od poprzedniego stąd wszelkie wytyczne należy sprawdzać po VIN.

Co do lepkości oleju - silnik to majstersztyk, unikat -niewykastrowany do 8 Cyl-ani nie 3.0. Tylko V10 4,9l. I jest inny niż w Tuaregu!!! - trzymałbym się zaleceń producenta - ale potwierdzonych z serwisu.
 
Tutaj kluczem jest C2 - co prawda na skraju i wg Shella, który nie bierze odpowiedzialności za dobór oleju.😎

VW akurat robiąc ten silnik, kombinował jak koń pod górę żeby ro nie była produkcja seryjna 😂
W tym modelu trzeba uważać bo wg vinu może okazać się ze uważni pewnie znajda w niektórych modelach rozrząd na pasku (koloryzowane)😂


To jest taki wielki agregat, ze sensowna jest teoria ze najdalsze punkty smarowania narażone są na tarło :D
 
Back
Top