• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Oleje mniej znane

Obawiałem się, że to są produkty firmy MPM- tej, która produkuje głównie sprzęt AGD, ale z tego co widzę jest zupełnie inaczej.

Wszystko wskazuje na to, że jest to firma holenderska:
View attachment 11000

Więc chyba pierwszy plus- oleje powinny być produkowane z lepszej jakościowo ropy norweskiej (albo przynajmniej innej niż ruska) :)

Cukierkowy styl strony internetowej, ale dosyć uporządkowany i przejrzysty:

View attachment 11002


Szybki i łatwy dostęp do aktualnych kart produktów (TDS oraz SDS)- także w języku polskim.

Obszerne i zróżnicowane portfolio- jest nawet kilka rodzajów olejów w klasach lepkości 10W-40, 15W-40, a nawet 20W-50 (oczywiście nowoczesne lepkości jak 0W-16, 0W-20 czy 5W20 są jak najbardziej dostępne):

View attachment 11003
W niektórych kartach TDS znalazłem informację nawet o wartości parametru CCS. Czasem jest też NOACK, ale nie zawsze:

View attachment 11004

Niektóre oleje mają nawet oficjalne aprobaty.

W ogóle bogaty wybór olejów w klasie 15W-40 oraz 10W-40 do Diesli:

View attachment 11010

Podoba mi się czytelny podział olejów:
View attachment 11009

Wysoka wydajność to oleje ze znacznym udziałem PAO.

Oferta wygląda bardzo ciekawie. Da się je kupić w Polsce nawet.
MPM ma kilka naprawdę solidnych olejów. Generalnie powinny trzymać niezły poziom. Importer twierdzi, że są lepsi jakościowo od Valvolin-a :)
 
SORT to dość specyficzne oleje ze specyficznym marketingiem oraz dystrybucją. Miałem z nimi kontakt kilka lat temu ale do bliższej współpracy nie doszło. Mam co do SORT-a bardzo mieszane uczucia. Swego czasu jeździli po serwisach z maszynką w stylu 'jednoręki bandyta", która miała udowodnić, że ich oleje są z innej planety. Serwisy się na to łapały. Oleje ponoć świetnie sprawdzały się w motocrossie i tym podobnych i faktycznie odróżniały się od konkurencji na plus. Ale do cywilnego użytkowania dla zwykłego Kowalskiego niekoniecznie moim zdaniem są to odpowiednie produkty. Były plotki o problemach z tym zielonym SORTem w osobówkach ale nie wiem czy miały coś wspólnego z rzeczywistością. Oprócz tych magicznych zielonych olejów mają też chyba całkiem "zwykłe" oleje i tu pytanie co to jest warte. Mam osobiście mieszane odczucia co do tej marki. Wierzę, że w przypadku niektórych zastosowań mogą się naprawdę świetnie sprawdzać ale do codziennego użytkowania to już mam wątpliwości.
 
HKS Pro Oil Premium Pro
Ciekawy olej, występuję w 2 lepkościach 0w-20 i 20w-60, a odpowiednią lepkość uzyskuje się poprzez zmieszanie olejów https://www.hks-power.co.jp/en/product/oil/pro_oil/index.html

1648563100861.png
 
Last edited:
Zawsze wysoko cenię sobie produkty japońskie- za jakość, oryginalność i dopracowanie.

Firma HKS widać, że jest doświadczona- funkcjonuje od roku 1973.

Dwie rzeczy mnie urzekają: estetyka oraz klasa lepkości.

1648566730888.png


Nareszcie koniec dylematu czy zalać olej 0W20, czy może 0W/5W30. Jest lepkość pośrednia ! :)

Ciekawe bazy: hiper estrowe.

HKS developed new base oil "HIPER ESTER" for general use by utilizing the knowledge of developing the ester based racing oil of HRM087. "HIPER ESTER" has incredible lubrication performance and low resistance addition to the stable viscosity and oil film that are characteristics of non polymer type oil. Extreme-pressure performance of this Pro Oil series works well especially for tuned engines.

@CICHY Chyba właśnie jest godny konkurent dla ENEOSA :cool:

All viscosity grades can be used for the rotary engine (Low ash content).

Czyżby ideał dla silników Wankla Mazd RX-7 oraz RX-8 (po tuningu także) ?

Wygląda na to, że zachowują się dosyć stabilnie pod wpływem obciążeń termicznych:
1648567061730.png


Hmmm. Idealne oleje nawet dla osób, które chciałyby zalać coś rzadszego niż 10W-40, a boją się 5W-40:

1648567241616.png


1648567279941.png



Klasyczna lepkość 10W-40 też jest...

1648567354251.png


Oleje 5W30 oraz 0W25 widzę, że da się kupić w Polsce nawet.
 
Bajeranckie opakowanie w metalowy kanisterek + krzykliwe kolory i napisy to 75% sukcesu. Do tego napisy .typu "super oil premium + kilka krzaczków" i jest marketing.. :p
 
Firma HKS widać, że jest doświadczona- funkcjonuje od roku 1973.
Jest doświadczona, ale HKS jest producentem części do szeroko pojętego tuningu, o olejach w ich wydaniu nie słyszałem, same opakowania wyglądają jak Mitasu.
Co do samych oznaczeń lepkości trzeba by się w to zagłębić, bo może być jak z olejami Fuchsa do zawieszeń motocyklowych, gdzie np. RSF 7.5 to olej 10W :).
 
@ozzy1979
Nie do końca się zgadzam... Ważna jest jeszcze:

1648647564375.png


Ale racja- opakowanie w koniunkcji z ceną czyni cuda:

1648647698861.png
1648648439521.png


Trzy warianty sukcesu widzę idąc tym tropem:
- coś w cenie podobnej lub niższej do konkurencji, a lepiej opakowane i obowiązkowo z napisem Premium,

- niższa cena od konkurencji, ale w składzie benefity- Qualitium Nano...

- (znacznie) wyższa od konkurencji cena, ale obowiązkowo zapewnienie o kosmicznej technologii lub hiper bazach i/lub molekularno-nano-atomowych składnikach :p

A ja tam lubię kolorowe oliwy:
1648648152973.png


Lub pachnące cytrusami/ kwiatami (trudno powiedzieć, ale dziwnie jest mówić o zaciąganiu się olejem silnikowym 😁)- Xado. W sumie mechanik też lubi zalewać ten olej z uwagi na zapach 😆
 
Jak latałem moto 2T to modny był olej Iphone 2T o zapachu truskawek czy innych owoców... 🤣 Do tego mega marketing, jakie to cudo i cena - chyba 60-70 pln/litr... Ja wolałem Mobila 2T Racing... Czekam, kiedy jakaś firma-krzak wymyśli oleje "kwantowe" - np. ze splątanymi cząsteczkami opartymi na "szóstej" bazie zrobionej z kondensatu Bosego-Einsteina charakteryzujące się nadciekłością przy -100 st C i kwantową ochroną w 350 st C w rejonie pierwszego pierścienia... 🤣
 
W sumie mechanik też lubi zalewać ten olej z uwagi na zapach 😆
Nie ma w sumie śmiacia, ja też lubię zalewać w motocyklach Motula 5100 ze względu na kolor i ładny zapach 😁.
 
Często widuje ten olej w internecie. Marketing faktycznie mocny. Natomiast jakichś konkretnych informacji o nim nie znalazłem. Cena również mało atrakcyjna.
 
Aaa ipone ten Samurai, a ja szukam iphone olej 2T w Google i coś mi tak nie pasuje XD Też widywałem, może kiedyś się skusze.
 
Dopiero jak napisałeś to zauważyłem literówkę :D no niestety, słowniki często robią takie babole.
 
HKS Pro Oil Premium Pro
Ciekawy olej, występuję w 2 lepkościach 0w-20 i 20w-60, a odpowiednią lepkość uzyskuje się poprzez zmieszanie olejów https://www.hks-power.co.jp/en/product/oil/pro_oil/index.html

View attachment 11197
Ten mieszaniec pół na pół "bardzo mie śem podobuje":)
Post automatically merged:

Zawsze wysoko cenię sobie produkty japońskie- za jakość, oryginalność i dopracowanie.

Firma HKS widać, że jest doświadczona- funkcjonuje od roku 1973.

Dwie rzeczy mnie urzekają: estetyka oraz klasa lepkości.

Nareszcie koniec dylematu czy zalać olej 0W20, czy może 0W/5W30. Jest lepkość pośrednia ! :)

Ciekawe bazy: hiper estrowe.

HKS developed new base oil "HIPER ESTER" for general use by utilizing the knowledge of developing the ester based racing oil of HRM087. "HIPER ESTER" has incredible lubrication performance and low resistance addition to the stable viscosity and oil film that are characteristics of non polymer type oil. Extreme-pressure performance of this Pro Oil series works well especially for tuned engines.

@CICHY Chyba właśnie jest godny konkurent dla ENEOSA :cool:

All viscosity grades can be used for the rotary engine (Low ash content).

Czyżby ideał dla silników Wankla Mazd RX-7 oraz RX-8 (po tuningu także) ?

Wygląda na to, że zachowują się dosyć stabilnie pod wpływem obciążeń termicznych:

No i teraz "zabiłeś mi ćwieka":mad:
Nie wiem teraz co wybrać :eek: i nie mogę w nocy spaćo_O
 
No to jeszcze w temacie HKS to takie coś do porównania ich produktów znalazłem
1652387946013.png


1652387998332.png

Post automatically merged:

1652388147072.png
 
I jeszcze takie podsumowanko dot. oferty olejowej HKS z kodami produktów - zaczerpnięte z ich strony i sformatowane w excelku, żeby czytelniej było:
1652396727107.png
 
I jeszcze jedna tabelka z parametrami dla wersji PRO PREMIUM i PRO RACING

1652397986076.png
 
I kolejne "wgryzanie się" w dane:
1652399130710.png


1652399300607.png


1652399373718.png
 
Back
Top