• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Kleen-flo Engine Flush 637

Moja recenzja płukanki kleen-flo - polecam.
Gdzieś tam dawno wyżalałem się na jej smród, ale jak na tak tani produkt jest moim zdaniem bardzo skuteczna.

Tak wygląda olej w ponad 20 letnim dieslu po roku czasu i co prawda symbolicznym przebiegu około 1000km.

Na stan nie zwracajcie uwagi, bagnet jest nieodpowiedniej długości.
IMG_20220423_154233.jpg

Płukanka musi być naprawdę agresywna, czas stosowania według opakowania to zaledwie
5 minut.

Jest oparta na jakimś oleju, więc raczej nie ma obaw o panewki i "rozrzedzanie" naszego środka smarnego.

Nie wiem czy odważył bym się zastosować ją w jakimś nowoczesnym wysilonym silniku zrobionym z dość delikatnych materiałów, ale do starego diesla czy prostej wolnossącej benzyny jest to produkt tani a dobry.
 
Piszą, że w 5 minut usuwa lakier

Środek do przepłukiwania silnika Kleen-flo opracowano tak, by usuwał:

Lakier - Skutek działania ciepła na olej smarujący. Tworzy się zwykle na większości części wewnętrznych. Powoduje przyleganie popychaczy zaworów, co skutkuje “stukaniem przy rozruchu”.


Za tę cenę mogę sprawdzić i potrzymać nawet 10 minut w pandzie
 
Chyba że jest taka możliwość, że bagnet jest na tyle krótki, że płukanka która nie zleciała z starym olejem osadziła się na rurce co bagnet wchodzi do miski.

Ps nikogo nie chce oszukiwać, jak za miesiąc około będę zlewać olej to wam pokażę co w misce będzie.
Post automatically merged:

Aż mnie wzięło, wezmę rurkę, strzykawkę i spróbuję zanurzyć głębiej niż bagnet.
 
Tak wygląda olej który wyciągnąłem z dna miski.
I faktycznie ciemniejszy ale bez tragedii jak na starego klekota którego kleen-flo było pierwsza płukanką.
IMG_20220423_184359.jpg

Post automatically merged:

Natomiast olej na korku wlewu przezroczysty jak ten na bagnecie.
IMG_20220423_184733.jpg
 
Żeby tego typu lakier usunąć trzeba zastosować mocny rozpuszczalnik z wysokim KBV oraz z odpowiednio wysoką temperaturą.
 
Czyli? Długodystansowa czy wystarczy jakiś Xado Atomex na 500km?
 
A już miałem ochotę coś popróbować ale jak nic ma to nie dać to nie tam sobie będzie to złoto ;)
Nie przeszkadza mi to. Chciałbym tylko sprawdzić czy ta czy inna płukanka sobie z tym poradzi.
 
Ogólnie na rynku USA jest większy wybór agresywnych płukanek niż w Europie.
Płukanki rozpuszczalnikowe są bardzo toksyczne i niebezpieczne, nie polecam wdychania oparów czy ryzykowania kontaktu z skórą.
Z tec2000 miałem do czynienia tylko raz. Smród na kilometr... A nie jest skuteczniejsza niż inne płukanki.
Kleen-flo to jeszcze gorszy "zajzajer"
 
Tak wygląda olej w ponad 20 letnim dieslu po roku czasu i co prawda symbolicznym przebiegu około 1000km.
Płucz Pan dalej 😅

Tutaj olej w jeszcze starszym dizlu i to po 5000 kilometrów. Nadal widać, że sporo mu brakuje do zużytego oleju z przebiegiem 10000km z przed płukania. Silniczek wylizany jak ta lala 😂 Normlanie na netach to mają po 1000 kilometrów bagno w świezym oleju w starym dizlu, a ten tutaj jeszcze się trzyma 😎



20220426_173155.jpg

20220426_173144.jpg


Olej wylany w tym samym czasie na papier.
 
Oczywiście że będę płukać, wszystko przez to forum. Ile pieniędzy na to wydam 🥲

Ale na ten serwis jest naszykowana ultra taniutka płukanka mannola za mniej niż 10zł
Aż szkoda zlewać ten roczny Lotos z 1000km przebiegu.

Ale z drugiej strony jak kupiłem 5 litrów Kauflanda 10W40 (czyli mitan-alpine) za 35pln to nie bije aż tak po kieszeni.
 
Dzięki, szukałem, a tego nie widziałem, ale wstyd... 😶
 
A super
Narazie nie mam problemu ze stukajacym popychaczem w 301, plukalem na starym oleju z 15min na wolnych obrotach.
Wcześniej lane były oleje 0w30-specol/orlen lub total.
Teraz orlen 5w30 c4.
 
Back
Top