• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Ja navigatory3 zamierzam u zonki w focusie na jesien zainstalować. Brat robi na wulkanizacji i chwali te oponki, ludzie niby zadowoleni a i reklamacji na nie nie ma.
Ludzie zawsze zadowoleni bo tanio
 
Tylko co to znaczy dobrze, dość subiektywne stwierdzenie w temacie opon. :) Różne publikacje z testami też są mało pomocne. Opona w jednym rankingu będzie w pierwszej piątce, żeby w kolejnym rankingu być w pierwszej piątce, ale od końca.
 
Tak to się nie zdarza często . Jak sledzisz rynek i publikacje , testy to znasz mniej więcej charakterystykę opony

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
dość subiektywne stwierdzenie
Jaki w tym problem? Ja jezdze na konkretnych oponach i ja je oceniam przez pryzmat mojego stylu jazdy. Jeżeli jezdzę powiedzmy na dębicy i przez 20-30-40 tys km opony dają radę to znaczy że mam je wywalić do kosza bo w teście jazdy po okręgu po mokrym itd opona jest wolniejsza o 2 km/h?
 
Cena opon, rankingi i testy nie są realną odpowiedzią na pytanie czy opona jest warta zakupu czy nie. U mnie w górach bardzo dużo osób jeździ zimą na oponach bieżnikowanych, ponieważ często opona bieżnikowana (za 200zł) w warunkach trudnych, zimowych jest równie dobra jak opona premium. Wiele osób zmienia opony zimowe co drugi sezon. Znam takich co w samochodach 2x4 na oś napędzaną kupują opony co sezon.
 
Gdyby chociaż dały wyważyć się i trzymały fason przez kilka lat..
 
Mam dużo znajomych pomykających na nalewkach zimowych i nikt nie miał problemu z wyważeniem. Sam swego czasu pomykałem 3 lata na nalewkach na okrągło i poza tym ze były ujowe po mokrym i w upale to brak spękań czy bąbli. Po tych 3 latach z wysokością bieżnika 7mm poszly do ludzi. W okolicach Olsztyna działa 3 producentów także jest w czym wybierać.
 
Dobrze, czyli obecnie wiem, że Goodyear Vector 3 to jedne z lepszych całorocznych, mój rozmiar kosztuje ok 1900, czy w tej cenie jest jeszcze jakaś alternatywa? Głównie zależy mi na jak najlepszych właściwościach w okresie letnim.
 
Nie wiem jaka cena ale hankook kinergy 4s2 osobiście testowałem w różnych warunkach przez około 2 lata i jak na całoroczne balony 195/65 dawały radę . Jest nawet mój film na sniegu


Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
Dobrze, czyli obecnie wiem, że Goodyear Vector 3 to jedne z lepszych całorocznych, mój rozmiar kosztuje ok 1900, czy w tej cenie jest jeszcze jakaś alternatywa? Głównie zależy mi na jak najlepszych właściwościach w okresie letnim.
To tylko Michelin Crossclimate 2
 
Wszystko zależy jak używasz samochód, ja mam teraz nexeny i w jeździe miejskiej nie mam problemów przez cały rok. Dodam że jeżdżę raczej spokojnie i auto dobrze się trzyma drogo przy takiej jeździe
 
Głównie zależy mi na jak najlepszych właściwościach w okresie letnim.
No to jak zależy Ci na właściwościach latem to raczej nie Goodyear, bo to prawie, że opona zimowa tak na prawdę. Na suchym i ciepłym asfalcie lepiej poradzi sobie Misiek Crossclimate 2, ale wiedz, że ta opona jest raczej kiepska zimą.
 
W kilkunastu samochodach przez lata montowałem opony premium. Nie zawsze premium warte jest swojej ceny czy nawet decyzji o zakupie. W mazdzie 5 miałem wielosezonowe goodyeary. Po 4 latach bieżnik zaczął pękać i odpadać. Opony brigestone miałem w sprinterze i sytuacja była jeszcze gorsza. W golfie żony w tym roku założyłem przejęte od siostry opony dębica frigo. Opony mają 8 lat. Pierwsze trzy sezony jeździły w Norwegii nad morzem, gdzie warunki były mega ekstremalne. Opony świetnie dawały radę. Aktualnie po 8 latach guma jest miękka, nie popękana i bieżnika jest bardzo dużo.
W t5 miałem crossclimate, ale dla mnie ta opona nie nadaje się na południe polski. Poza tym bieżnik mocno w nich stwardniał.
Ostatnio już do trzeciego auta kupiłem opony laufenn. Uważam, że jest to najlepszy stosunek jakość/cena.
 
Opony premium mają mocniejsze karkasy i nic z nimi nie dzieje się do "drutów".
 
hankook kinergy 4s2
Mam te oponki i tak jak już tu wspominałem, wszystko git, trzymają, nie zużywają się jakoś super szybko, ale są tak cholernie głośne, że ja drugi raz bym ich raczej nie kupił patrząc na to jaki jest duży wybór na rynku ;)

No chyba, że ktoś ma furki lepiej wyciszone niż moje C4 i/lub nie denerwuje go szum opon to wtedy wszystko jest super ;)
 
Myślę że też od rozmiaru to zależy bo właśnie je uważam za dość ciche

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top