• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Ktoś pojeździł w zimie po śniegu i ma ich dosyć?

Te wszystkie całoroczne są dobre do jazdy na wprost...
Często zmieniasz zdanie 😂 mnie tam całoroczne wystarczają.
 
Ja też jestem bardzo zadowlony z wielosezonu, szczególnie patrząc teraz na ceny przekładek 😂😂
 
To ile one miały początkowo bieżnika? Na 2 focie są wywalone prawie do ogranicznika.
A ile mialy miec? 😄 Co to za pytanie? Idziesz do sklepu z oponami, kupujesz nowe opony i masz tyle bieznika ile dała fabryka.
 
No, bo wyglądają na mega zajechane. Nowe fabryczne opony mają różną wysokość i różne tempo zużywania się, ale tak zajechanie opon w 20 tys.km wydaje mi się dziwne.
 
To oponka oponka wygląda ewidentnie jak upalna w jakimś E36 z negatywami i bez absu. Ktoś zdupcył hamowanie i spłaszczył oponkę. A że negatyw to od wewnatrz . Opona prawy przód .zakręt w prawo najpewniej
Odłączyłeś ABS i tt-e upalales

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
Proszę o czytanie ze zrozumieniem.
A jeśli dalej ma ktoś ochotę na kolejne insynuacje, to w obozie rzadzacych jest Zbyszek Zero, on chętnie takich do "udowadniania" innym roznych czynów przyjmie z otwartymi ramionami.

@resi gdyby bic z nimi dziwnego się nie stalo, to bym tych zdjęć tutaj nie wrzucal. Chcialem sie po prostu podzielic z Wami taką niemiłą niespodzianką od strony Pirelli.
Oby ich kalendarze nie zeszly taka na psy.
 
Problem dzisiaj że wszyscy się rzucili na kierunkowe, mało jest asymetrtcznych.
Koła zawsze maja lekki negatyw naciskac mocniej wewnętrzną stronę i ta jest wyposażona w zimowe lamele , co poprawia trakcje w zimowych warunkach , zewnętrzny szeroki bark poprawia kierowalność, środkowy pas stabilizację jazdy na wprost.
Tego brak kierunkowym.
Dodatkowa zaleta asymetrycznych to ta , ze można przekładać na X . Tył z reguły ząbkuje z uwagi ze kolo jest wleczone .
Robi się głośno , wiec co 5 tys km mozna do przodu na X , wtedy schodki/ząbki sa odwrócone i nastaje bloga cisza, a ząbki się docierają na płasko.
Tak nie da się w kierunkowych .
No niby można odwrócić , ake jakie beda skutki odoorwadzania wody?
Na zdjeciu Vredestein Quartac 5 245 45 R18 z Insigni .
af701fff74bdb168e9a4a573bacf4f68.jpg


Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Niestety Vredestein słaby na śniegu.
 
Quatrac 5 już nie ma w sprzedaży
 
Zastąpiły je quatrac pro i wszędzie można wyczytać, że to taki wielosezon uhp na słaba zimę.
 
Ja nie polecam opon projektowanych bardziej na deszcz takie jak vredestein ,uniroyal rainsport itp . Miałem i po roku masakra tak zaczęły być głośne ze nie idzie podróżować.
 
Btw . Możliwe że już opisywałem te opony ale co sezon robie update. Mianowicie hankook v12 evo2

Mam je ze 4 sezony . Przesiadka na nie była z toyo r1r . Wiadomo że sidewall bardziej miękki . Ale nawet jak na normalne opony [nie semislick] są dość miękkie.
Styl PS4.
Natomiast. Co do samej opony i mieszanki.
Jak na tak stara mieszankę jest zadziwiająco dobrze . Mogę potwierdzić to co jest w jednym teście tych opon . O ile grip nie jest ultimatywny ale uważam że jest bardzo dobry i nie zdziwił bym się że może być porównywalny na suchym do najnowszych opon , to mają super właściwość. Jak puszczają to nadal jadą zadanym torem wytrącając niewiele prędkości. Łapią nieco większy łuk po prostu. Jest to natomiast tak czytelne jak w żadnych innym oponach czy to turystycznych , sportowych czy semi slick na których jeździłem . Po prostu dają tone wiadomości że jest dla nich nieco za szybko. Chociaż i tak większość tego limitu nie osiągnie bo naprawdę trzymają mocno i większość "kierowników" wymiknie. Ale jeśli ktoś troche jest bardziej zaawansowanym kierowcą to to doceni.
Ale żeby nie było że jest tak super słodko . Miękka ścianka daje słabszy feeling. I tutaj w miarę zaawansowany kierowca to ogarnie. Bo są różne szybkie opony sportowe z miękką ścianka PS4 chociażby . Więc zależy od kierownika

Na mokrym dobrze. Na wilgotnym ciepłym asfalcie bdb. Aquaplaning jest na dobrym poziomie ale to zależy od masy auta i szerokości opony. Ale potrafi szarpnąć.

Dla kogo te opony . Albo dla wszystkich albo dla niewielkiej grupy

Bo amator doceni że dobrze trzymają . Ale nie nauczy się na ich szybkiej jazdy przez średni feeling. Mimo że one super mówią do kierowcy to amator się o tym nie przekona bo granicą jest za daleko .

Pro weźmie oponę z lepszym feelingiem worek monet.
Ale wg mnie dla amatorów którzy chcą dobra oponę to jest to .
Dla semi pro który nie chce miliona monet wyrzucać a nie walczy o każdy milimetr przyczepności i feelingu te opony to bajka. Nim się ich nauczyłem i zaufałem co do mnie mówią trochę pomstowalem .zwlaszcza po semi slickckach. ale po 4 sezonach oceniam je wyśmienicie. Co więcej. Nie degraduje się grip z wiekiem jak na niektórych oponach

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
@magic27 Oj nie zgodzę się z Tobą 🙂 u siostry Audi założone od 2017 roku Uniroyal RainSport 3 225/45R17. Zrobione na nich 20 tkm, oprócz tego, że są deko głośniejsze (ale to szeroka opona jest, katalogowo 71 db) to nie można złego słowa na nie powiedzieć. Bieżnika jeszcze 3/4 jest, bardzo dobrze się trzymają, wodę super odprowadzają, zero bicia w kierownicy (co sezon wyważanie).
 
Mam kolegę co jeździł na quatrac 5 i ocenił je lepiej niż BS a005 na śniegu.

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
Zgadza się, te Bridgestone też cienko wypadają na śniegu. Jeśli chodzi o wielosezon to takim moim faworytem jest Hankook kinergy 4s2 lub Goodyear Vector 3gen jeśli bardziej zimowa.
 
@magic27 Oj nie zgodzę się z Tobą 🙂 u siostry Audi założone od 2017 roku Uniroyal RainSport 3 225/45R17. Zrobione na nich 20 tkm, oprócz tego, że są deko głośniejsze (ale to szeroka opona jest, katalogowo 71 db) to nie można złego słowa na nie powiedzieć. Bieżnika jeszcze 3/4 jest, bardzo dobrze się trzymają, wodę super odprowadzają, zero bicia w kierownicy (co sezon wyważanie).
Na deszczu rainsporty 5 genialnie trzymały, natomiast bardzo głośne były i jak upał na dworze to za miękka guma mega uczucie pływania na zakrętach więc ja nie polecam . Na UK jak najbardziej bo tam pogoda deszczowa natomiast na nasze warunki upały nie polecam
 
Panowie, do dupowozu jak Yaris HSD(175/65R15 84H) wybraliście by zimówki stary model Michelina Alpin A4, który nadal jest produkowany, czy GoodYeara Ultragrip 9+ najnowszy model? Michelinowe Alpin nowsze modele dla obręczy 15" zaczynają się dopiero od rozmiaru 185 a najnowszy model to Alpin A6. Można dać 185 z niższym profilem 60 zamiast 65, ale lepiej, żeby tutaj był "balon" Poza tym zimą im węższa opona tym lepiej. Piszę o markach premium do takiego dupowozu, bo samochód robi mało rocznie km i spokojna jazda, więc opony nawet po 10 latach będą miały dobry bierznik, ale z racji ich starości należy je wymienić na nowe po 10 latach. Stąd w grę wchodzi tylko marka premium. Jakieś większe prawdpodobieństwo, że mają lepsze jakościowo mieszanki i wytrzymają to 10 lat. Wielosezon nie wchodzi w grę.
 
To nie prawda że im węższa opona zimą tym lepiej, to jest kolejny mit, mądrości starych mechaników jak z olejami, że im wyższa lepkość tym lepiej chroni, albo płukanka rozszczelni silnik. Opona ma mieć taki rozmiar, jaki homologuje producent, ewentualnie inny, ale dobrany z głową przy pomocy specjalnego kalkulatora. Jaki rozmiar opon poleca Ci producent do tego samochodu? Sprawdź, napisz, wtedy coś się wybierze.
 
Back
Top