Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notatka: This feature may not be available in some browsers.
Na oleju niskolepkosciowym niektore silniki moga "glosniej" pracowac i jest to zauwazalne. Ja czegos takiego nie potwierdze. Wczoraj bylo >35°C do tego jazda autostradowa, korki itp. Silnik pracowal bardzo "przyjemnie" na SAE 0W-16. Odnosnie lepszego wkrecania sie na obroty ? Tego nie komentuje.Coż, obawiałem się tego , ze w upały silnik będzie bardzo głośny jak to miałem na Ravenolu 0w20, wtedy słyszalny był metaliczny dźwięk przy niskich obrotach . W shelu tego nie ma . Silnik latwiej / szybciej się wkręca na obroty niż na shell 5w30 .
LSPI nie jest do konca poznany, jest kilka teorii np. kropla oleju przedostaje sie przez szczeline pomiedzy tlokiem a cylindrem, nastepnie miesza sie z paliwem, ktora moze ulec samozaplonu. Kolejna sa osady na denku tloka, lecz nie tylko zwiazki Ca. Jak wezmiesz probke tych "osadow", okaze sie, ze znajdziesz tam sladowe ilosci Zn, produktow rozpadu innych detergentow, VM itp. Ma to miejsce przy niskich predkosciach obrotowych oraz przy duzym obciazeniu tzn. kiedy mieszanka paliwowo-powietrzna zapala sie w nieodpowiednim momencie. W skutek czego zachodzi do wysokiego cisnienia. Wiele czynnikow wplywa na to zjawisko m.in. konstrukcja silnika sklad paliwa i oleju. Kompromisem okazalo sie zmiejszenie stezenia Ca (wedlug badan jest prowokatorem LSPI), a zastapienie Mg, istnieja testy silnikowe np. Seq. IX. Sa rowniez inne dodatki, ktore zmiejszaja ryzyko LSPI np. Mo. Ogolne istotne jest monitorowanie cisnienia, jakie panuje w komorze spalania.Wapń w zwłaszcza w turbo benzynach będzie tworzył nagar ma denku tloka i jeśli zbierze się go odpowiednia ilość to tworzy kamień , ktory się będzie żarzył i doprowadzi do niekontrolowanego zaplonu przed GMP tłoka.
Lepkosci.No i cały szkopuł w tym , ze przez te wąskie kanały w olejowym troche ciężko przepompować olej o wyższej gęstości.
W Kraju kwitnacej wisni stosowali 0W-20 juz w latach 80-tych ubieglego wieku. Wiec to zadna nowosc.Wiec skoro Honda czy Toyota pisze wyraźnie że ma byc 0w20, czy 0w16 to nie jest bez powodu i w tym wypadku dywagacje na temat
Tak, ale to dotyczy czystych olejow bazowych lub jak ktos nie potrafi zrobic oleju na mieszaninie gr. IV w szczegolnosci o wyzszych lepkosciach. Te "zanieczyszczenia" do pewnego stopnia sa niezbedne w oleju, np. z powodu polarnosci itp. Ogolnie gr. III+ to taki "zloty srodek".Koledzy tutaj wspomnieli , że baza PAO lubi zostawiać szlaki, czy laki , no i jest drogi. Shell to opatentowana technologia produkcji oleju z gazu ziemnego. Czyli baza GTL pozbawiona zanieczyszczeń które są w ropie.
Zla interpretacja...Baza PAO nigdy mie może być powyżej 70-80,% bo nie mieszają siè w niej dodatki stabilizujące, a jedynie w mineralnej .
Ogolniki...widac slabo czytasz forum.Baza GTL jest lepsza od bazy HC i prawie dorównuje bazie PAO ., A olej jest tańszy.
Liczy się produkt końcowy, a PAO to tylko baza, która ma swoje zalety, ale można zrobić mierny olej na PAO, jak i bardzo solidny olej HC, który sprawdzi się lepiej.Baza GTL jest lepsza od bazy HC i prawie dorównuje bazie PAO
Dowody na takie teorie. Podkreślam słowo - dowody! Mniej insynuacji, więcej przykładów.Podkreslam slowo "moze"
W czwartek upały a ka wracam do domu 1200 km trochę załadowany .Sama temperatura zewnetrzna to nie wszystko. Mysle, że znaczenie ma tez jak obciazony jest silnik bo to w tym momencie olej moze nie dac rady. Podkreslam slowo "moze"