• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Orlen Platinum Pro F 5W-30

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Analiza ufundowana przez @jerseyAdmin, dziękujemy ;)

orlenprof.jpg


orlenproir.jpg
 
Z widma IR wynika, że HC bez udziału PAO.
 
Dorzucę od siebie że, patrząc na zawartość wapnia olej średnio nadaje się do nowoczesnych silników T-GDI. Co prawda Molibden i Cynk są stosowane do zapobiegania zjawisku, a tutaj zwłaszcza cynku jest w sensownych ilościach to jednak wg mnie najwyżej wyjdzie się na zero patrząc na samo LSPI.

Do końca nie wiemy jak wygląda pełna formulacja i co tam jeszcze siedzi i jak działa w tym oleju, ale wg mnie nie powinien to być olej pierwszego wyboru do turbodoładowanych silników z bezpośrednim wtryskiem.
 
No nie "zapobiega" LSPI, bo i chyba żaden olej nie zapobiega...
Samo zjawisko LSPI nasila się przy udziale innych czynników i olej nie jest tym głównym.
Przywołując sobie historię 1.4T z Astr K, to zmiana oleju spowodowała uspokojenie się szarpania, ale awarie tłoków zniknęły po zmianie konstrukcyjnej silnika, która polegała na poprawie chłodzenia tychże.
Sama receptura na LSPI to ~Ca/Mg - 1300/600 (+/-100).

Olej dedykowany Fordom z wolnossącymi benzynami sprzed 10+ lat.
 
No dobra, zmniejsza prawdopodobieństwo wystąpienia.

Biorąc pod uwagę średni wiek samochodów w Polsce to olej dobrany do najwiekszej grupy potencjalnych klientów, ale za tą cenę spodziewałem się nowocześniejszej formulacji.
 
Piszą że popiół 1.0 ma....nie wiem przy takim pakiecie.....TBN 12....

 
50 ziko w ASO jak wymienisz u nich, 70 jak kupujesz w detalu.
 
Zauważyliście jak bardzo różni się lepkość w 100 względem deklaracji ? Taki błąd jest czymś normalnym ?
 
Jak do Forda, to konkurent Formuły bardzo konkretny, ale z pewnością nie za 70zł\1L...

Nie mniej, olej ciekawy pakietowo i wysoki TBN. Lepkość w 100 też wysoka jak na parametr 30. Sporo Boru, Wapnia i Fosforu. Formulacja fajna do Fordowskiego wtrysku pośredniego.
 
Fajny olej ale nie do DI i nie za 70,00 zł/l. Badany równolegle nowocześniejszy pakietowo i oparty w znacznym stopniu na PAO na Eneos jest dwa razy tańszy nie mówiąc już o cenie Specola Golda 0W30 :
https://lejolej.pl/pl/p/SPECOL-Gold-SNSMCF-FE-0W30-4-l/136
Wiec wniosek taki, ze ta cena jest z sufitu ale rozumiem, ze tyle to się płaci na stacji ale nawet cena o połowę niższa nie jest wg. mnie atrakcyjna.
 
Za okolicę 30 złotych/litr to już można by pomyśleć jeżeli ktoś chce mieć alternatywę dla oleju OEM od Forda.

Tylko problem z tym olejem polega na tym, że on dostępny jest tylko na stacjach Orlenu, albo w ASO Kia. I z tego co mi miła pani z Orlenu powiedziała to nie będzie dystrybuowany innymi kanałami. Więc nie ma co liczyć na inne ceny. Na dodatek jest dostępny tylko w butelkach 1 litr, nie ma co liczyć na sensowną obniżkę przy kupnie np. 5 litrów.

Tego Orlena, podobnie jak resztę serii Pro wg mnie warto kupować tylko w ASO jeżeli ma się Kię z silnikiem MPI albo diesla. Wtedy, przy cenie łącznej z wymianą i filtrem w okolicach 240 złotych za 4,2 litra (u mnie, o ile dobrze pamiętam) ma on sens. W innym wypadku jak chce się Orlen to lepiej zerknąć na Max Experta.

Korci mnie, żeby zrobić analizę Max Expert F 5W-30 do porównania.
 
Chłopaki a nie wydaje Wam się, że to co w serii Pro, to dokłądnie ten sam olej który jest w seriach Max Expert??
 
Dlaczego tak uważasz ? Jakieś uzasadnienie ?
 
Jak do Forda, to konkurent Formuły bardzo konkretny, ale z pewnością nie za 70zł\1L...

Nie mniej, olej ciekawy pakietowo i wysoki TBN. Lepkość w 100 też wysoka jak na parametr 30. Sporo Boru, Wapnia i Fosforu. Formulacja fajna do Fordowskiego wtrysku pośredniego.
Czyli do mojego 1.8 Duratec 125 KM z 2007 roku pasuje?
 
Jak najbardziej.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
@KrS88 tylko za 70zł/litr to trochę sporawo jak do auta z 2007 r. W cenie 1,5l tego Orlena masz OE Forda (Formula F), który w normalnej marketowej dystrybucji jest dostępny na każdym kroku. Warto zaznaczyć, że Orlen deklaruje spełnienie wymagań normy Forda (tej. 913*) ale nie posiada oficjalnego fordowskiego zatwierdzenia, które ma Castrol/Aral/BP, Formuła i jeszcze parę oliw. Aprobata wymaga przejścia testu na smarowanie łańcucha rozrządu między innymi, więc jeśli chcesz mieć olej zgodny jak najbardziej z wymaganiami producenta, to warto temat zgłębić.
 
Chyba wrócę do Formuly F
Nic nie mam do tego oleju i często go polecam w przypadku silników Forda. Kluczem są jak zwykle interwały. Ewentualnie możesz zainteresować się ofertą dodatków od Archoila.
 
Back
Top