• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil/Oilem Competition Mix 9100/Oilsyn NanoC5

  • Thread starter Deleted member 52434
  • Start date
wszystko o produktach firm Archoil i Oilem
Podzielę się moimi spostrzeżeniami na temat nowego produktu od Archoil czyli mix Archoil 9100 oraz Oilsyn Nano C5. Pacjent Fiesta ST mk8 i test podczas track daya na Torze Krzywa pod Legnicą na którym wcześniej testowałem w tym samym aucie Racing Mix od Archoil czyli mieszanka 9100/9200 w odpowiednich proporcjach. Ten sam tor, to samo auto (różne opony - OEM Michelin PS4 205/45/17 vs wcześniej Semi Slick RGC 215/45/17) różne dodatki do olejów oraz niestety różna temperatura powietrza ponieważ tym razem było 16-18st a wcześniej 26-28st. Przez temperaturę powietrza test nie jest miarodajny ale i tak można jakieś wnioski wyciągnąć. Po pierwsze to oba produkty spełniają swoją funkcję czyli skutecznie obniżają temperaturę oleju jak i płynu chłodniczego gdyż bez dodatków olej osiągał 120st i płyn chłodniczy 101 po około 4ech okrążeniach. Po dodatkach peak oleju to okolice 117/100 na racing mix po 6-8 okrążeniach i 117/97 też po 6-8 okrążeniach. Po takiej ilości okrążęń hamulce są już mocno gorące jak i opony i trzeba zjechać z toru z okrążeniem chłodzącym. Co zadziwiające to przy niższych temperaturach powietrza na mixie z nanoC5 i oem oponie zrobiłem 1:05,3 a wcześniej na semi-slicku przy 26-28 stopniach 1:05,6. Jednakowoż na torze zaszła mała zmiana tzn był wylany ostatnio asfalt na płycie betonowej omijającej hopę na torze ale mimo wszystko biorąc pod uwagę że semi slick lepiej klei to czasy powinny być podobne. Największą zauważalną zmianą jest jednak hamowanie silnikiem a w zasadzie praktyczny jego brak po odpuszczeniu gazu na dodatku 9100/nanoC5. Pierwszy raz gdy zauważyłem to zjawisko myślałem że jadę na luzie i auto się toczy gdyż brakowało charakterystycznego hamowania silnikiem. Teraz już się do tego przyzwyczaiłem ale na początku było małe niedowierzanie :) Średnie spalanie na podobnym poziomie aczkolwiek nigdy go nie mierzę po tankowaniu. Po 10kkm od wyjazdu z fabryki mam 9l/100 wliczając 5 track dayów na torze Krzywa co uważam za bardzo dobry wynik. BTW jeśli ktoś może zrobić porównanie czasów hamowania silnikiem np 80-60 na 4tym biegu przed i po dodaniu dodatku 9100/nanoC5 na tym samym odcinku drogi to można by zobaczyć jaka jest realna różnica.
 
@wlyszkow, to na czym zatem polega działanie wersji regeneracyjnej?
Co ona ma "regenerować"?
Wszystkie węzły tarcia, gdzie jest podwyższona temp, tarcie i zużycie. Działa jak nanoceramika tylko lepiej bo materiał 5nm o świetnej dyspersji i znacznie bardziej wytrzymały mechanicznie jak i termicznie. Z racji rozmiaru wchodzi znacznie głębiej w metal i budowana powłoka ma znacznie niższe tarcie, rząd wielkości niższe niż 9100 albo 9200v2.
 
Czyli jeszcze coś "dopcha", tzn. wciśnie się pomiędzy cząstki pozostawione przez 9100 lub 9200v2? Dobrze to rozumiem?
 
Lepiej wypłukać przed użyciem aby miał jak najlepszy dostęp do metalu ale i tak 5nm wejdzie wszędzie
 
Tak to wygląda w przypadku technologii z AR9200V2, tu jest 7,43um na stali. Powiększenie 5000x
7cb629d3021e5860544319e47b985166.jpg
 
Last edited by a moderator:
@wlyszkow mam pytanie … przejechałem już na mixie Nano C5 wersja regeneracyjna +AR 9100 jakieś 8 tys km. I mam taką sytuacje, że do tej pory nigdy na żaden interwał nie dolałem nawet kropli oleju (mam zawsze na bagnecie na Max) a w obecnym zniknęło mi 300-400 ml /8 tys. Styl jazdy mi się nie zmienił, olej ten co zawsze ostatnio. Czy to te „magiczne” substancje się „poodkładały” i dlatego tyle zniknęło, czy szukać jakiegoś zapocenia. Choć na płytkach w garażu sucho …
 
Ja niestety po 9100 też zauważałem zwiększone zużycie oleju, dlaczego nie mam pojęcia. Teraz 9200 i idę na rekord niskiego zużycia, ale zmieniłem też olej, więc ciężko powiedzieć
 
Ja wcześniej miałem i AR9100 i AR9200v2 i nic się nie działo. Nie wiem czy szukać w odmie, czy w zapoceniach
 
Pytanie do @wlyszkow po jakim przebiegu na wersji regeneracyjnej można/warto już dolać 9100? Na razie zrobiłem 1600km.
 
@wlyszkow mam pytanie … przejechałem już na mixie Nano C5 wersja regeneracyjna +AR 9100 jakieś 8 tys km. I mam taką sytuacje, że do tej pory nigdy na żaden interwał nie dolałem nawet kropli oleju (mam zawsze na bagnecie na Max) a w obecnym zniknęło mi 300-400 ml /8 tys. Styl jazdy mi się nie zmienił, olej ten co zawsze ostatnio. Czy to te „magiczne” substancje się „poodkładały” i dlatego tyle zniknęło, czy szukać jakiegoś zapocenia. Choć na płytkach w garażu sucho …
Na ogół jest odwrotnie, po regeneratorze spada pobór oleju, albo jakiś okres przejściowy albo właściwości myjące AR9100. Obserwuj i zobaczymy kolejny interwał. Możliwe także że zupełnie co innego np paliwo w oleju
 
Gdybym nie miał na stanie AR 9200 to spróbowałbym tego Nano w wersji regeneracyjnej. Może kiedyś innym razem😉
 
Wiele do 1 więc bardzo pochopny wniosek. Tu było inaczej bo 9100 od razu z regeneratorem i możliwe, że spowolniło jego najlepsze działanie.
 
Oj tam post o poborze po zastosowaniu dodatku i dla rownowagi pojawia się post o zmniejszeniu poboru z 0.2L do zera.

Przypadek? 😉

Nie rozkminiam tu działania dodatku tylko forumową twórczość.
 
Ale spokojnie panowie…. Ja nie twierdzę, że to po dodatku. W tym silniku pływało już 2x AR9100 i 3x AR9200v2, teraz mix. Posprawdzam wszystko przy najbliższym serwisie
 
@wlyszkow akurat patrzyłem na stronie ten regenerator.Jest w opisie napisane stosować po każdej wymianie.
Myślałem ze zalewam raz jeżdżę te 10 tys km zlewam olej(czy robimy płukanie?)I zalewam np.MIX AR9100/9200 lub samo 9200(choć gdzieś czytałem ze za bardzo sam solo do DPF nie pasuje ze lepiej do dpf stosować samo 9100)
 
Oj tam post o poborze po zastosowaniu dodatku i dla rownowagi pojawia się post o zmniejszeniu poboru z 0.2L do zera.

Przypadek? 😉

Nie rozkminiam tu działania dodatku tylko forumową twórczość.
Czego nie rozumiesz? Insynuujesz coś? Najwiecej zawsze wiedzą ci którzy nie stosowali dodatku a maja najwięcej do powiedzenia. Ehhh taka widać mentalność i tyle.
 
Back
Top