Co tu o nim myśleć? Nie spełnia żadnej normy BMW, więc skąd w ogóle temat? Tytuł wątku też mało trafny. Pytasz konkretnie o tego ELFa, czy dobór oleju do auta?
Co tu o nim myśleć? Nie spełnia żadnej normy BMW, więc skąd w ogóle temat? Tytuł wątku też mało trafny. Pytasz konkretnie o tego ELFa, czy dobór oleju do auta?
Ja bym zaproponował Eni i-Sint 5w40, Total Quartz Energy 0w40, Shell HU 5w40 oraz 0w40, Lotos Synthetic 5w40, Motul X-cess gen 2 5w40 jak i X-max 0w40, Mobil 1 Fs 0w40, w sumie klasyka.
Każdy olej to masówka. Jak chcesz olej najbliżej źródła to Mobil albo Shell bo są właścicielami Infineum czyli koncernu który robi pakiety do olejów. Albo którąś z topowych serii różnych producentów bo te najczęściej rozwijane są samodzielnie. Motul 300V, Eneos Ultra/X i Sustina, topowy Fuchs i tak dalej.
Te normalne to wszystkie na jedno z 3 czy 4 kopyt bo producentów ogólnodostępnych pakietów zbyt wielu nie ma.
Ja bym zaproponował Eni i-Sint 5w40, Total Quartz Energy 0w40, Shell HU 5w40 oraz 0w40, Lotos Synthetic 5w40, Motul X-cess gen 2 5w40 jak i X-max 0w40, Mobil 1 Fs 0w40, w sumie klasyka.
Wzięło się z czasów słusznie minionych i już dawno nie ma pokrycia w rzeczywistości.
@soszo - wlasnie dlatego napisałem, ze Shell i Mobil mogą się wyróżniać jako firmy tworzące pakiety z których korzystają inni. Moga być o oczko do przodu względem konkurencji.
A co z olejami elf? Raczej nikt obecnie ich nie poleca, płyta zacina się na Valvo, Shell, Motul. Coraz częściej Rowe ewentualnie Millers. Pamiętam z czasów szkolnych (lat temu20) że wśród mechaników Elf był takim guru.
Sentyment ważna rzecz. W sumie tym najbardziej wyróżniają się obecnie oleje. Gdyby nie trudności w dostępie to bym chętnie polewał Eni, te czasy kiedy złoty kanisterek wyróżniał się pośród tandetnych butelek Selektola.
Ja w 520d F11 leję od 60 000 km (6 wymian) Elf 5w30 msx i nie widzę różnicy w pracy silnika ani wizualnie ani po parametrach komputera w stosunku do poprzedniego oleju BMW twin power turbo 5w30.
Tak tak, pamiętaj jeszcze żeby po 200k zmienić na 10w40, a po 300k na 15w40, żeby był "gęstszy" i się nie rozszczelnił od "syntetyka". Z resztą, po co ja to piszę jak powszechnie jest wiadome, że po przekroczeniu 200000km przebiegu wóz nadaje się tylko do zgniatarki. Zastanawiam się skąd się biorą tacy ludzie u nas na forum, to nie jakaś śmieszna grupa na fb.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.