• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW 735i E38

e38

Nowy użytkownik
Samochód
BMW 735i E38, BMW 745i E66, BMW 520d F11
Marka samochodu
BMW E38 735i
Budżet/ile litrów
400/8
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
3.5
Data produkcji
1997
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
LL01, LL04
Jaki olej masz obecnie
Valvoline 5w50
Nowa generacja oleju ELF 5w40 LSX. Co myślicie o tym oleju?
 
Co myślicie o tym oleju?
Co tu o nim myśleć? Nie spełnia żadnej normy BMW, więc skąd w ogóle temat? Tytuł wątku też mało trafny. Pytasz konkretnie o tego ELFa, czy dobór oleju do auta?
 
Co tu o nim myśleć? Nie spełnia żadnej normy BMW, więc skąd w ogóle temat? Tytuł wątku też mało trafny. Pytasz konkretnie o tego ELFa, czy dobór oleju do auta?
Spełnia LL04 tylko nie na każdej stronie to podają. Konkretnie pytam o ten olej i ogolnie o markę a przy okazji pod ten silnik
 
Olej Elf LSX wygląda jak bliźniak Total Ineo C3/MC3 5W40 i innych podobnych. Typowa masówka 5W40 C3.

PS . @e38 Zmieniłem tytuł, jeśli chciałbyś inny to napisz jaki. "Oleje Elf" rzeczywiście nie był odpowiedni.
 
Olej Elf LSX wygląda jak bliźniak Total Ineo C3/MC3 5W40 i innych podobnych. Typowa masówka 5W40 C3.

PS . @e38 Zmieniłem tytuł, jeśli chciałbyś inny to napisz jaki. "Oleje Elf" rzeczywiście nie był odpowiedni.
A w takim razie jaki polecasz "nie masówkę"?
 
Ja bym zaproponował Eni i-Sint 5w40, Total Quartz Energy 0w40, Shell HU 5w40 oraz 0w40, Lotos Synthetic 5w40, Motul X-cess gen 2 5w40 jak i X-max 0w40, Mobil 1 Fs 0w40, w sumie klasyka.
 
A w takim razie jaki polecasz "nie masówkę"?
Każdy olej to masówka. Jak chcesz olej najbliżej źródła to Mobil albo Shell bo są właścicielami Infineum czyli koncernu który robi pakiety do olejów. Albo którąś z topowych serii różnych producentów bo te najczęściej rozwijane są samodzielnie. Motul 300V, Eneos Ultra/X i Sustina, topowy Fuchs i tak dalej.

Te normalne to wszystkie na jedno z 3 czy 4 kopyt bo producentów ogólnodostępnych pakietów zbyt wielu nie ma.
 
Właśnie chyba wzięło się z choinki lub z zamierzchłych czasów.

Kup sobie Millers EE Performance 5W40 i będziesz pan zadowolony.
 
Last edited:
Wzięło się z czasów słusznie minionych i już dawno nie ma pokrycia w rzeczywistości.

@soszo - wlasnie dlatego napisałem, ze Shell i Mobil mogą się wyróżniać jako firmy tworzące pakiety z których korzystają inni. Moga być o oczko do przodu względem konkurencji.
 
A co z olejami elf? Raczej nikt obecnie ich nie poleca, płyta zacina się na Valvo, Shell, Motul. Coraz częściej Rowe ewentualnie Millers. Pamiętam z czasów szkolnych (lat temu20) że wśród mechaników Elf był takim guru.
 
Elf to marka Totala. To już nie jest samodzielny producent. Lepiej kupić Totala bo to samo w butelce a nie płaci sie za znaczek Elfa.
 
Mój olej to Elf - w latach 90-tych plandeki z takim nadrukiem za darmo przewoźnikom rozdawali 😉

Elf/Total jeden czort. Ja tam lubię te marki. Mam w swoich pierdziawkach obecnie Elfa, Totala i Lotosa
 
Sentyment ważna rzecz. W sumie tym najbardziej wyróżniają się obecnie oleje. Gdyby nie trudności w dostępie to bym chętnie polewał Eni, te czasy kiedy złoty kanisterek wyróżniał się pośród tandetnych butelek Selektola.
 
Mój olej to Elf - w latach 90-tych plandeki z takim nadrukiem za darmo przewoźnikom rozdawali 😉

Elf/Total jeden czort. Ja tam lubię te marki. Mam w swoich pierdziawkach obecnie Elfa, Totala i Lotosa
Ja w 520d F11 leję od 60 000 km (6 wymian) Elf 5w30 msx i nie widzę różnicy w pracy silnika ani wizualnie ani po parametrach komputera w stosunku do poprzedniego oleju BMW twin power turbo 5w30.
 
olej Lotos - na tym długo nie polotos nie wzięło się z choinki
Tak tak, pamiętaj jeszcze żeby po 200k zmienić na 10w40, a po 300k na 15w40, żeby był "gęstszy" i się nie rozszczelnił od "syntetyka". Z resztą, po co ja to piszę jak powszechnie jest wiadome, że po przekroczeniu 200000km przebiegu wóz nadaje się tylko do zgniatarki. Zastanawiam się skąd się biorą tacy ludzie u nas na forum, to nie jakaś śmieszna grupa na fb.
 
Back
Top