• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Spalanie naszych aut

lubił wysokie obroty
Nie wstawał jak współczesne turbowozy z maksem momentu od 1500rpm, ale od 2500rpm już był blisko, a szczyt łapał od 3k, więc bez tragedii. Tylko przez duże turbo była też duża dziura.
 
Dziś wybrałem się w krótką trasę 120km , w aucie dwójka dorosłych i dwójka dzieci (klima załączona non stop) ,pogoda 2 stopnie za oknem z opadami śniegu spalanie 5,7 auto diesel jak w podpisie :)
 
Jest git - Madzia utrzymała spalanie miejskie, tym razem wyszło 19,41 l/100 km 20230307_212713.jpg20230307_212650.jpg
oczywiście 100% jazdy w mieście
 
Dziś była trasa Wrocław-Kraków-Wrocław.
Średnie spalanie przy prędkościach autostradowych+
wyszło przy dystrybutorze i wyniosło ~11,47 litra na setkę :)
 
@CallMeDezy - wczesniej były to na ogół okolice 12,5 +/- 0,3-0,4 literków na setkę. Kierunek jest dobry
 
Wczoraj pobiłem swój rekord w Espace. Na trasie Lublin - Płock - Lublin (w sumie 620km) spalił dokładnie tyle:
Screenshot_20230317_161058_Fuelio.jpg
Prędkości na s-ce i kawałku A2 130-140km/h na tempomacie, oraz kilka razy przelot w okolice 180 żeby pajęczyny z wydechu zdjąć 😉. W grudniu na podobnej trasie i 4 osobami na pokładzie (wczoraj jechałem sam) spalił 8.3l/100. Odkąd mam to auto, czyli 4 rok i ponad 90kkm, nigdy nie udało mi się uzyskać takiego spalania w podobnych warunkach. Nie wiem czy to zasługa wymienionego ostatnio łańcucha rozrządu (czytałem gdzieś, że potrafi to znacznie obniżyć spalanie w 2.0dCi), czy może Oilsyn Diesel Power DNA, którego zalałem przed wyjazdem? Choć z drugiej strony zbyt dużo już tych siuwaxów przelałem przez zbiornik tego auta, żeby uwierzyć w to że obniżają one spalanie, i to tak znacząco. Ciekawe ile spali teraz w cyklu mieszanym? W każdym razie, jak na auto o masie ponad 2 ton, w automacie i na zimówkach spalanie całkiem sympatyczne.
 
@gopiter ,
Miałem Espace IV 1,9 dci 120 ps z 2005r. Spalanie różne, nawet 10L w miescie, ale dopiero po awarii , że gasną sam od siebie i naprawie u do rego pompiarza i elektronika Dariusz Łata, który zdiagnozował usterkę że sygnał z ECU do pompy CR zanikał (zimne luty w ECU ponoć czesta wada). Dopiero wtedy auto nabrało wigoru jak na ten silnik, a spalanie :
Z Monachium do Lezajska coś 1280 km , 4 rosłe osoby + spore bagaże , autostrada non stop 120-150 km/h i średnia 6L / 100 .
Wtedy nie używałem siuwaksów, ani płukanek, nie bylo takiej mody jak teraz.

Do niskiego spalania potrzeba :
1.dobra kompresja
2. Sprawny układ wtryskowy
3. Sprawna elektronika sterująca - czysty map sensor i przepływomierz
4. Sprawna turbina , twoja jest z geometrią która może się blokować - zobacz też na luz osiowy wirnika turbiny.
5. Drożny układ wydechowy.
6. Drożny i czysty i tercooler , czesto jest zawalony olejem.

Polecam od diesli tego gościa sam dla Lublina projektował i pisał program ECU.

Łata Dariusz Autoelektronika Mechanik Diagnostyka
601 164 585

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
W naszym półdostawczym Transit Connect jest 1.6 TDCi 115km z 6bieg i o ile mieszane do Łodzi i po Łodzi z komputera wychodzi w porządku, między 6.7-7.3 to w trasie jakieś zejście poniżej 6l jest mało wykonalne. Tak jakby kubatura/aerodynamika na to nie pozwalała, bo spodziewałbym się, że da się jakieś niskie 5l wykręcić.

Ostatnio też kulam się starym 3.0 V6 w 4biegowym ZF w Citroenie C5 mk1 i znowu w mieszanym trybie zmiescić się w 11l to żaden problem, nawet niskie 10 bez spinania się, ale już przy prędkościach autostradowych znika w oczach.

PS. Jestem ex kierowcą zawodowym a innymi wszystkimi swoimi autami wykręcam ekstra wyniki jak zachodzi potrzeba, więc element za kierownicą raczej wykluczam.
 
Nowy nabytek.
Vw bora 1.6 16v
W mieście przy lekkim bucie 6-8l pb/100km to minimum.
W tarsie min 5.5L/100, a to dzięki bardzo krótkiej 5-ce, 100km/h i ponad 3000obr....
 
To takie same wyniki jak mój Golf IV 1.4 16v
 
110 km/h 3000obr 1.8t audi TT.
W trasie do 130km/h spalanie 6,5-7L/100km,
Miasto zawsze 9L/100km.
 
U mnie nowy nabytek tj Bmw e91 2.0d 163 konie w manualu średnia 7l ale przezwyczajam się do auta i tylnego napędu 😉
 
Nie da rady. Na polskiej A z tempomatem na 140 wystarcza na 700 km, za granicą z tempomatem na 135 wystarcza na 800 km.
 
Back
Top