• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

VW Passat B8. Który to wybrać?

Tomas1

Użytkownik
Samochód
Vw Passat 2.0 TDI
Marka samochodu
VW Passat B8
Budżet/ile litrów
do 250zł/ 5L
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
2.0TDI 190Km DDAA
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
nie wiem
Witajcie, szukam jakiegoś dobrego oleju do tego silnika
 
aleś chłopie wylewny..

dowolne 504/507 będzie ok, w zakładanym budżecie zaproponuję VAG OEM.
 
Ja mam ten silniczek w wersji 150km, leje Mobil 1 ESP 5w30 i jest ok.
 
Ten eurol będzie w porządku, ale jeśli jest tańszy od VAG OEM, bo jak droższy albo w tych samych pieniądzach to ja wolałbym z uwagi na GTL Vaga.
 
Eurol nie jest tańszy z uwagi na zastosowaną bazę IV grupy. Z praktyki Eurol sparwdza się lepiej od VAG-a 0W30, który też jest bardzo dobrym produktem ale szybciej się "poddaje" i jest na nim większy pobór. W tej normie jest wiele dobrych produktów np. sparwdzony Mobil 1 ESP 5W30 czy cała grupa olejów w lepkosci 0W30 : Fuchs, Mobil, Motul, Ravenol itd.
 
Co masz na myśli? Lepkość Eurola w 100 stopniach to 12,4 czyli jest na granicy 0W40. Przejechałęm na nim chyba 3 interwały w bardzo różnych warunkach i ze wszystkich olejów jakie miałem jest najbardziej stabilny "temperaturowo".
 
taki slang :)
Post automatically merged:

Bo co niektórzy twierdzą że Eurol uzyskuje większe temperatury .
Niekiedy tak może być. Tak mniej wiecej w 1 przypadku na 10, w 4 bez zauważalnych zmian w 5 niższą. Mowa o temperaturze dobrze rozgrzanego silnika.
 
To jak najbardziej ok. dla tego silnika nawet biorąc pod uwagę dosć niską temperaturę zewnętrzna.
Wcześniej jakie temperatury miałeś?
 
oraz że się zacierają silniki
To przypadkiem nie te TDI mają pompy oleju ze zmienną wydajnością, które po wyłączeniu SS, pompują tylko tyle, żeby nie zaświeciła się lampka alladyna?
 
Nie wiem czy akurat te silniki ale poruszyli właśnie temat o motorach 3.0 tdi
 
Last edited by a moderator:
Back
Top