• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil 9100

Przeczytałem cały temat :D. No i na sam koniec smutek, bo brak dostępności, a ja chciałem to sobie wlać nie tylko do silnika ale i skrzyni :(. Będę musiał sobie tym razem wlać AR9200 do silnika, a skrzynia niestety musi poczekać. Może coś się pojawi do weekendu majowego.
 
do skrzyni możesz też dziabnąć xado, bishopsa, LM, Xenum i inne wynalazki, albo np. ... nic
i lepszy olej zaaplikować, np. Amsoila Severe Gear EP
 
Skrzynia chodzi OK, teraz jak zaczyna się robić cieplej to potrafi trochę haczyć wsteczny (VW tak ma...). Co do innych olejów, jak ori nie mam dobrych wspomnień. Skrzynie zaczynały wyć po wymianie. Tutaj jest skrzynia po remoncie ok. 40 tys.km. Zalali mi podobno Motula. Pojeździłem z 2-3 tygodnie i 3 bieg zaczął średnio wchodzić. Więc zlaliśmy to "coś" co było w skrzyni (przypominało wodę) i wlaliśmy 2l oryginalnego oleju kupionego w ASO. Od tego momentu skrzynia pracuje jak nowa.
 
Przeczytałem cały temat :D. No i na sam koniec smutek, bo brak dostępności, a ja chciałem to sobie wlać nie tylko do silnika ale i skrzyni :(. Będę musiał sobie tym razem wlać AR9200 do silnika, a skrzynia niestety musi poczekać. Może coś się pojawi do weekendu majowego.
Przecież 9200v2 niby lepszy od 9100 w przypadku skrzyni m32.
 
@Przemko z tego co się orientuję, 9200 nikt do skrzyń oficjalnie nie poleca, ani oficjalnie nie testował, do olejów przekładniowych zawsze zalecany był 9100 i chyba się w tej kwestii nic nie zmieniło po dziś dzień
 
@Triumphator
Nikt nie polecał 9200 nikt nie testował? 🤔
Nie ściemniam. :D Było testowane w skrzyniach M32 na prośbę samych użytkowników z powodów powszechnie znanych i niektóre skrzynie już mają ponad 300kkm zrobione bez napraw więc daje radę i w M32 nawet lepiej od 9100
 
¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯ No i co w związku, skoro spisuje się nawet lepiej od 9200, ale lejcie 9100. Tego wpisu nawet nie kojarzę, czyli już daaawnooo nikt nawet nie wspomniał o stosowaniu 9200 poza silnikiem, gdzie 9100 możesz sobie dodać nawet i do herbaty 😄
 
No właśnie ostatnio jakoś to było potwierdzone przez wlyszkowa. Pamiętam jak kilka lat temu były testy 9200 do skrzyni, ale nie kojarzyłem by były jakieś relacje użytkowników z tego testu
 
No właśnie ostatnio jakoś to było potwierdzone przez wlyszkowa. Pamiętam jak kilka lat temu były testy 9200 do skrzyni, ale nie kojarzyłem by były jakieś relacje użytkowników z tego testu
Dlatego dalej myślę nad zalaniem 9200 v2 do skrzyni m32. Nie wiem czemu @wlyszkow na stronie nie ma w opisie zastosowania do skrzyń manualnych jak lepszy jest 9200 v2 od 9100 hmmm ?
Post automatically merged:

@Przemko z tego co się orientuję, 9200 nikt do skrzyń oficjalnie nie poleca, ani oficjalnie nie testował, do olejów przekładniowych zawsze zalecany był 9100 i chyba się w tej kwestii nic nie zmieniło po dziś dzień
A jednak...


A teraz z braku 9100 na rynku nie wiem co zalać zmiana potrzebna na już....
 
@Przemko, skoro nie wiesz, to może nie kombinuj!
Ar9200 jest zbyt mocnym modyfikatorem tarcia, a synchronizatory działają jak sprzęgło/hamulce - wykorzystują moment tarcia między współpracującymi elementami do wyrównywania prędkości obrotowej wałków.
Z tego powodu nie można za dużo modyfikatorów dodawać do oleju przekładniowego.
 
@Przemko, skoro nie wiesz, to może nie kombinuj!
Ar9200 jest zbyt mocnym modyfikatorem tarcia, a synchronizatory działają jak sprzęgło/hamulce - wykorzystują moment tarcia między współpracującymi elementami do wyrównywania prędkości obrotowej wałków.
Z tego powodu nie można za dużo modyfikatorów dodawać do oleju przekładniowego.
AR9100 jest stosowane w najróżniejszych skrzyniach manualnych od dziesiątek już lat z powodzeniem, nawet w dawce 10% oleju.
Nanoborany AR9100 tym bardziej redukują tarcie im wyższe jest obciążenie w kontakcie metal-metal i nie zakłócają pracy synchronizatorów.

Chyba dwie sprzeczne informacje, @SACZI że za dużo modyfikatoru źle dla synchronizatorów, a @wlyszkow że jednak nie zakłucają pracy ;) 9200 za mocny , 9200 lepszy od 9100. Masło maślane.
 
a synchronizatory działają jak sprzęgło/hamulce
To samo tyczy się mokrych sprzęgieł i ASB. Fakt. Choć w manualu można wrzucać biegi jak w moto i pomijać synchronizatory. :cool:
 
Tutaj mamy konkretną skrzynię, czyli M32, którą w Astrach K nazwano F50 o ile pamięć mnie nie myli.

@Przemko, nie myl Ar9100 i Ar9200.
9100 sam wlałem do skrzyni i przejechałem na takim miksie coś w okolicy 25 tys km.
Różnic nie widzę tzn jak skrzynia pracowała, tak pracuje.
Natomiast modyfikator tarcia powinien zmniejszyć zużycie kół zębatych skrzyni i przekładni głównej.
Ale synchronizatorom "może szkodzić", tzn zbyt mocna redukcja współczynnika tarcia wymagać będzie przyłożenia większej siły przy zmianie biegów i przez to wyższe ich zużycie, np w perspektywie 50-60-70 tys km.

Mamy tutaj dystrybutora Archoila - mocno techniczna osobę, więc o takie szczególiki trzeba pytać.
 
@wlyszkow to lać 9200 v2 czy poczekać na 9100 do m32 astra K któraś generacja z kolei 2017 r. , czy olisyn polecisz jakiś dostępny. Prosiłbym o sprostowanie bo zrobił mi się mętlik w głowie.
 
Nanocząstki krążą w zawiesinie i działają kiedy ma miejsce podwyższone ciśnienie, bliskość kontaktu a potem im wyższy nacisk, obciążenie tym wyższa redukcja tarcia do granicy wytrzymałości.

Takich zjawisk w synchronizatorach nie ma.

9200 jak i 9100 są antykorozyjne i bezpieczne dla metali kolorowych a na to także warto uważać przy dodawaniu modyfikatorów do olejów przekładniowych.
 
Back
Top