• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Jaki olej do Audi S3 8v (DJHA)

pionierx

Nowy użytkownik
Samochód
Audi S3 8v
Marka samochodu
Audi
Budżet/ile litrów
bez limitu
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
2.0 TFSI
Data produkcji
2018
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
VW 504.00 / 507.00
Jaki olej masz obecnie
OE 0w30
Hej,
zbliżam się do interwału wymiany (wymieniam co 8k). Właśnie skończyła mi się gwarancja, więc mam większe pole manewru przy wyborze. Do tej pory używałem oleju OE 0w30.
Auto używane w proprocjach miasto/trasa 80%/20%, styl jazdy mocno dynamiczny, ale bez wycieczek na tor. Przebieg 56k km
Co polecacie wlać?
 
Texaco 0w30 ProDSV - tańsza opcja
Eurol 0w30 FS - droższa opcja
Różnicy specjalnie nie zauważysz.
 
Dla uściślenia w przypadku DJHA Instrukcja podaje normy 504/507 przy zmiennych interwałach lub 502 przy stałych interwałach (co 15 kim). Jest sens lać olej 504, jeśli ktoś wymienia co 8 kkm? Skoro interwał jest tak krótki, to 5W40 (tańszy) w normie 502 wystarczy, tym bardziej że auto fabrycznie nie jest wyposażone w filtr GPF.
 
Teoretycznie tak. Ale Auto używane w proporcjach miasto 80%/trasa 20%, styl jazdy mocno dynamiczny a budżet bez limitu, to dlaczego nie wybrać bardziej wymagającej normy :)
 
Jest sens lać olej 504, jeśli ktoś wymienia co 8 kkm? Skoro interwał jest tak krótki, to 5W40 (tańszy) w normie 502 wystarczy, tym bardziej że auto fabrycznie nie jest wyposażone w filtr GPF.

Oczywiście że tak, bo 504.00 zapewnia lepszą ochronę i czystość silnika.
 
Oczywiście że tak, bo 504.00 zapewnia lepszą ochronę i czystość silnika.

Ok. To w takim razie posłucham doświadczonych na tym forum i zmienię Ravenola VST 5W40 na Orlen 5W30, który lepiej ochroni i jest dodatkowo znacznie tańszy od VST.
Dziękuję za poradę.
 
Myślę, że trzeba to odczytać, "Wy swoje wiecie, ja wiem swoje. Z koniem się nie będę kopał" ;) :D
Dlaczego? Nie znam się, napisałem swoją opinię/zapytanie na tzw chłopski rozum - jako laik. Skoro jednak mylę się i jest dokładnie odwrotnie niż myślałem, no to nie ma sensu obstawać przy moim. Spróbuję olej Orlen 5W30, bo lepiej chroni (norma 504) i za 200 zł jest 6 litrów - jest dodatkowo tańszy.
 
@KriSSo na tym forum są soby, które lubią być szyderczo nastawione do innych, ale czasem właśnie zdarza się, że w ten sposób odbierają kogoś, kto niekoniecznie używa tak jak oni sarkazmu czy ironii :D
 
Dla uściślenia ... ktoś wymienia co 8 kkm? Skoro interwał jest tak krótki

Dla uściślenia - przy stylu jazdy mocno dynamicznym i 80% miasto, to 8000 km nie ma nic wspólnego z krótkiem interwałem, a jest to w zasadzie interwał kompletnie graniczny na styk, i to gdy mówimy o zastosowaniu syntetyka lub dobrego pół-syntetyka spełniające wyżej wspomnianą normę VW.

@pionierx
Zauważyłem, że nie masz limitu na nowy olej. Możesz zostać przy OEM VW lub konkretnym odpowiedniku Shella. Ja tak robię, ale ja mam pewien limit na olej, jestem ubogim CEO z 2 pracownikami łącznie na półtora etatu pod sobą. Alternatywnie także Valvoline Synpower XL-III 0W-30 czy inne wspomniane przez użytkowników powyżej, a spełniające Twoją normę, jak Orlen Max Expert.

W Twoim przypadku skoro bez limitu cenowego, to oprócz wyżej wspomnianych, polecam także: Liqui Moly Top Tec 4210 0W-30.

Jeśli nie posiadasz limitu na olej, w celu najlepszej ochrony, wziąłbym pod uwagę także skrócenie interwałów z 8000 do 7000 km (czy do 7500 w przypadku Liqui Moly).
 
Last edited:
Dla uściślenia - przy stylu jazdy mocno dynamicznym i 80% miasto, to 8000 km nie ma nic wspólnego z krótkiem interwałem, a jest to w zasadzie interwał kompletnie graniczny na styk, i to gdy mówimy o zastosowaniu syntetyka lub dobrego pół-syntetyka spełniające wyżej wspomnianą normę VW.
Bez analizy przepracowanego oleju nie wiesz czy olej ma juz dość przy 8k km.
 
@Kevin88 po wielu filmach na kanale R2D z silnikami z bezposrednim wtryskiem i jezdzie głownie po mieście, 90% przypadkow to olej pod wzgledem samej lepkosci jest juz do wymiany przy okolo 10 tys. Testy bibułowe tez wypadaja średnio dla takiego oleju juz.
Nie stawiam tego kanalu jako jakiejsc wyroczni, ale minimalny poglad to daje.
 
Dzięki za odpowiedzi.
Zapomnialem dopytać na początku, w niedalekiej przyszłości zamierzam zrobic stage 1 (pewnie wyjdzie okolo 380KM), a w dalszej stage 3 (okolice 470KM). Czy to cos zmienia w kontekscie polecanych cieczy?
 
Back
Top