• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

TRAFIC III 1.6dci

Elmiro

Użytkownik
Samochód
Mercedes Sprinter 518 CDI
Marka samochodu
Renault Trafic 3
Budżet/ile litrów
6
Styl jazdy
  1. Jazda w górach, z przyczepką i t.p. ciężki warunki
Silnik
1.6dci
Data produkcji
2015
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Castrol 5W-30
Witam, przeszukałem forum, znalazłem dwa tematy z nowym TRAFIC, ale tam silniki to 2.0dci po 170KM, znalazłem także kilka osobówek Renault, tam co prawda silniki 1.6dci ale wszystkie Bi-Turbo.
Zacznę od początku, wczoraj stałem się posiadaczem Renault Trafic III z 2015 roku, silnik 1,6dci 85KW czyli 116KM, samochód z przebiegiem 250 tysięcy. Auto, salon Polska, drugi właściciel. Gościu, od którego kupiłem to auto, zapewniał mnie, że wymieniał olej w silniku co 15tys/km, ale na zawieszce pod maską jest wpisany, jakiś CASTROL 5W-30, więc chciałbym mu zrobić płukankę silnika i przejść na zauważalnie lepszy olej, według mnie będzie taniej lać mu dobry olej, niż wymieniać rozrząd za jakiś czas :)
Co byście polecili w miarę dobrego do tego silnika ??
Jeżeli to nie problem, to może od razu poruszę sprawę manualnej, sześciobiegowej skrzyni biegów. Podobno te skrzynie są bardzo delikatne i często się w nich łożyska zacierają. Ile litrów i, jaki olej jest polecany do tych skrzynek.
Przeszukałem neta i nic za bardzo nie znalazłem, ba nawet nie istniej żadne skonkretyzowane forum Trafic'a .

Pozdrawiam serdecznie.
 
Orlen MaxExpert C4 5w30, do kupienia z oficjalnego sklepu Orlen na portalu z aukcjami na A.
Dzięki za odpowiedź, jak szukałem tu na forum, jaki olej do mojego silnika, to każdy poleca, do tego MaxExpert C4 dolewać jakiś uszlachetniacz np Archoil. Może lepszy olej kupić i bez żadnych dodatków. Bo nie ukrywam, że trochę koszty rosną, jak się posiada Sprintera 3.0 V6 12,5 litra oleju, teraz TRAFIC 1.6dci 6 litrów plus dodatki do oleju, dwa razy w roku wymiana co 15 tysięcy, to tak na szybko policzyłem, że 2 koła będzie mało na te dwa samochody, na same oleje w ciągu roku :-(
 
Jak Twój Traffic wymaga RN0720 (czyli jeśli posiada DPF) to tak jak kolega wyżej napisał zalewaj Orlen C4. Mamy na forum analizę. Bardzo dobra cena, i ogólna relacja cena-jakość. Nie musisz nic już do niego dolewać, ale jeśli masz ochotę to Archoil 9100 jest często dolewany przez użytkowników Renault do tego oleju.
 
każdy poleca, do tego MaxExpert C4 dolewać jakiś uszlachetniacz np Archoil.
Nie musisz nic dolewać do tego MaxExperta, to kompletny, przebadany olej i śmiało możesz lać go solo i cieszyć się z jego dobrej ceny :)
Do Sprintera załóż też osobny temat to pomozemy dobrać coś dobrego a Polskiego aby zminimalizować koszty a zostawić ochoronę na dobrym poziomie :)
 
Zauważalnie lepszy olej od Castrola to może być ciężko. Wbrew internetowym legendom to są bardzo dobre oleje.

Polecony Orlen będzie ok jeżeli koniecznie chcesz zmienić ale jeżeli cena ci odpowiada to zostań na Castrolu.
 
ciekawe jest to, że taki choćby Orlen do Trafica poleca C4 lowsaps, a do identycznego Vivaro poleca już XD midsapsa. Mówie co prawda o starszych 2.0 m9r, ale tylko jako ciekawostke.
EDIT. a nie, sprawdziłem z ciekawości, do tych 1.6 też inne zalecenia są OPEL vs RENAULT
 
Kupiłem w dobrej cenie, 2x5 litrów, olej MILLERS XF Premium C4 5W30, dostałem kod rabatowy od jednego z największych sprzedawców olejów z allegro, do tego kupiłem jeszcze trzy litry oleju do skrzyni biegów ELF TRANSELF NFX SAE 75W, po 40 złotych za litr.
Silnik na razie przepłuczę na szybko Oilem ReleaseTech Power Flush. Kupiłem jeszcze Oilsyn CarbonCode Diesel Doctor, ciekawi mnie czy wyczyści trochę ten układ paliwowy, czy przypadkiem nie zaszkodzi wtryskom 🤔, a na dalszą pielęgnację układu paliwa, do kompletu kupiłem ARCHOIL AR6900-D MAX 1000ml.
 
Witam, przeszukałem forum, znalazłem dwa tematy z nowym TRAFIC, ale tam silniki to 2.0dci po 170KM, znalazłem także kilka osobówek Renault, tam co prawda silniki 1.6dci ale wszystkie Bi-Turbo.
Zacznę od początku, wczoraj stałem się posiadaczem Renault Trafic III z 2015 roku, silnik 1,6dci 85KW czyli 116KM, samochód z przebiegiem 250 tysięcy. Auto, salon Polska, drugi właściciel. Gościu, od którego kupiłem to auto, zapewniał mnie, że wymieniał olej w silniku co 15tys/km, ale na zawieszce pod maską jest wpisany, jakiś CASTROL 5W-30, więc chciałbym mu zrobić płukankę silnika i przejść na zauważalnie lepszy olej, według mnie będzie taniej lać mu dobry olej, niż wymieniać rozrząd za jakiś czas :)
Co byście polecili w miarę dobrego do tego silnika ??
Jeżeli to nie problem, to może od razu poruszę sprawę manualnej, sześciobiegowej skrzyni biegów. Podobno te skrzynie są bardzo delikatne i często się w nich łożyska zacierają. Ile litrów i, jaki olej jest polecany do tych skrzynek.
Przeszukałem neta i nic za bardzo nie znalazłem, ba nawet nie istniej żadne skonkretyzowane forum Trafic'a .

Pozdrawiam serdecznie.
W 2020 roku Grupa Renault wybrała Castrol na globalnego partnera posprzedażowego w zakresie środków smarnych do silników. Strony wspólnie opracowały gamę produktów, a Renault poleca CASTROL jako swojego oficjalnego partnera w dziedzinie środków smarnych. Do Twojego pojazdu zalecam Castrol GTX 5W-30 C4 z unikalną formułą Double Action, która pomaga czyścić silnik z osadów i szlamu, a także zapobiega jego tworzeniu wewnątrz silnika. Jeśli chodzi o płukankę - sugeruje stosować ją profilaktycznie przy każdej wymianie oleju. Osobiście poleciłbym Ci Castrol Engine Shampoo. Jest bezpieczny dla silnika, gdyż nie zawiera rozpuszczalników, a silnie myjący dodatek tzw. PCA (Powerful Cleaning Agent). Jeśli chodzi o interwał wymiany oleju - skrócenie z 30tkm do 15tkm z pewnoscią wpłynie pozytywnie na jego trwałość. W razie pytań jestem do dyspozycji.
 
Back
Top