• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ford Mondeo 2.0 Tdci 163

DP85

Nowy użytkownik
Samochód
Ford Mondeo 2.0 Tdci
Witam wszystkich.
Potrzebuje małej pomocy odnośnie mondeo 2.0 tdci 163 km dw10c 2011r. Zbliża się wymiana oleju i ku mojemu zdziwieniu poprzedni właściciel jeździł na mobil 1 esp formula 5w30 jakoś żadnych problemów z nim nie miałem ani dpf-em. Ale nie spełnia norm forda, silnik psa i już spełnia tzn jak się wybierze ten silnik np w cytrynce c5. I tu zapytanie czy zostawić mobila bez norm forda czy iść w olej z normami forda np formula f czy motul?
 
Z tego co kojarzę, to psa zaleca do swoich silników oleje z normą 2312, czyli C2.
Ford z kolejki fullsapsy (913d to a5), więc z tym mobilem problemów być nie powinno.
 
No właśnie fullsapsy jakby ford zapomniał o dpf chyba że sądzi że dodatkowy wtrysk w dpf rozwiązuje problem dlatego wybiera mniejsze zło. A5 jest lekkobiezny w wysokich temperaturach hths do 3.5 czyli paliwo oszczedny ale popiołów ma zazwyczaj ok 1.2. C2 jest midsaps i w takim mobilu wynosi hths 3.58 czyli rozumiem ma lepszy film na cylindrach bardziej chroni silnik i popiołów ma 0.6. Na niektórych stronach podają że mobil spełnia wymogi silników a5/b5 i c2/c3 ale na stronie producenta nie ma tej zmianki jest tylko c2/c3. Ale że przejechane ma 13 tyś na mobilu wszystko zdaje się jest git kontrolka oleju gaśnie odrazu po odpaleniu to chyba nim zaleje mimo braku aprobat forda ale ma aprobaty psa.
 
Moim zdaniem lepiej lać tutaj olej z HTHS 3,5<, dlatego ten Mobil 1 jak najbardziej.
 
Silniki forda i psa są przystosowane do eksploatacji na olejach o hths poniżej 3.5.
A5 i C2 ich nie "zabija".
 
O to jest dobre słowo przystosowane poniżej 3.5 przystosowane ale nie wymagane żeby koniecznie było mniej niż 3.5 czyli więcej niż 3.5 w tym wypadku mobile 3.58 niby 0.08 też będzie git bo tak to reszta parametrów wygląda w miarę ok chyba tylko TBN ma troszkę 8.6 chyba a taki ford formula ma około 11. Ale gdzieś czytałem że dla dpf przedział miedzy 6 a 9 powinien być a dla bez dpf mowa o silnikach 10-11. I tu nasuwa się znowu myśl że chyba naprawdę ford zapomniał że ma silniki z dpf ale to moja taka rozkminka. Ale dziękuję za odzew.
 
Mobil ESP to midSAPs/, czyli C3 stąd niższa wartość TBN i HTHS>3.5.
Dobór oleju do sposobu eksploatacji i temperatury otoczenia trzeba zrobić.
Jak "pałujesz" (autostrady, prędkości powyżej 160, czerwony zakres obrotomierza), celuj w oleje o HTHS>3,5.
Jeżeli jazda spokojna, trasy po kilkanaście km, delikatne obchodzenie się z gazem, oleje o HTHS<3,5 w zupełności wystarczą.

Ten Monile1 ESP wydaje się bdb wyborem.
 
Układy katalityczne w Fordach są nieco inne niż choćby w bliźniaczych PSA i przez długi czas Ford nie wymagał oleju z C2/C3 - podana norma to olej full saps A5. Co nie znaczy, że nie można zastosować tam oleju C2 lub nawet C3 i zgodze się, że ten Mobil 1 ESP 5W30 to jest całkiem sensowna opcja do tego silnika jako alternatywa dla olejów z norma 913D. Osobiście polecam również zastanowić się nad zastosowaniem oleju przeznaczonego dla nowszych konstrukcji 2.0 TDCI/HDI tj. C2 w lepkości 0W30 . Wiele olejów ma bazy z udziałem PAO i są to zwykle produkty o bardzo dobrych parametrach, choć ceny nie są niskie. Jedna z ciekawszych propozycji (korzystna cenowo) :
 
Back
Top