• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ford Tourneo Grand Connect 2.0 TDI 2023r

Ronin78

Użytkownik
Samochód
Ford Tourneo Grand Connect
Marka samochodu
Ford
Budżet/ile litrów
Bez znaczenia
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
2.0 TDI
Data produkcji
2023
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Castrol 0W20 Magnatec Professional Diesel
Witajcie,

Mam dość przyjemny "problem" lub raczej zagadnienie. Auto nowe, jak w tytule, zbliża się do 1000km przebiegu. Producent auta czyli Ford zaleca Castrol Magnatec Professional Diesel 0W20 do silnika VW bo zamontowana jest jednostka VW Caddy. O ile mogę zostać przy zaleceniu olejowym, o tyle nie zostanę przy zaleceniu interwału 2 lata / 30.000km.

Olej chcę zmienić w przyszłym tygodniu będzie lekko ponad 1000km przejechane. Pytanie brzmi czy dodanie Archoil'a AR9200 V2 będzie dobrym pomysłem czy poczekać z tym aż silnik się lepiej ułoży? Kolejną wymianę oleju planuję przy ok 6-7 tys km.
 

Attachments

  • IMG-20231029-WA0001.jpg
    IMG-20231029-WA0001.jpg
    521,8 KB · Odwiedzin: 82
Z jednym autem to człowiek się pieści ale jak będziesz miał ich np 20 to olejesz temat. Auta będą tak samo chodzić jak to wypieszczone.
Chyba, że w którymś się śruba od korbowodu się odkręci. Ale temu i siedem wymian oleju zapobiegnie.
 
Jak zlejesz olej po 10 tys km, to możesz już wlać modyfikator, ale upewnij się, że form nie ma nic przeciwko, bo w razie w na pewno to wykorzystają przeciwko tobie. "Zalecanym* jest ar9100, który jest słabszym modyfikatorem niż 9200. Ten drugi to przy większych przebiegach (150tys i więcej).
Ar9100 głównie utrzymuje silnik w czystości, nie dopuszcza do odkładania się osadów w newalgucznych miejscach (np rowki pierścieni tłokowych), mocno poprawia dyspersję zanieczyszczeń i podbija tbn.
Ja bym z modyfikatorem poczekał do 20 tys.
 
A ja w ogóle niczego bym nie dodawał do oleju, no ale jak ktoś ma ciśnienie, to żadne argumenty nie trafiają ...
To samo dotyczy z wymianą oleju po 1000km ...
 
Stan licznika obecny 2300.

1. Pierwsza wymiana była przy 1139km
2. Przy kolejnej zmianie (mechanik doradza okolicę 5kkm, zanim wlecę na dłuższe interwały) wchodzę na olej Castrol Edge 0W20 taki jak spełnia normy silnika VW, który jest w Fordzie
3. Żeby nie stał na półce olej który jest obecnie w aucie Castrol 0W20 Magnatec odciągnąłem 3,5l oleju "starego" i podmieniłem nowym.

Wg. testów które robił profesor Chris graniczne właściwości oleju akceptowalne przez silnik pojawiają się przy 10.000km i co tyle km doradza on zmianę oleju.
 
Last edited by a moderator:
Im więcej czytam o olejach tym mniej jestem pewien swoich wyborów. Panowie słyszeli o takim oleju? Może to byłby dobry wybór do 2.0 TDI grupy VAG? Z kolei to jest MID saps, LOW byłoby lepsze...

 

Attachments

  • pol_pl_MITASU-PAO-SN-0W-20-MJ-110-4L-86_1.jpg
    pol_pl_MITASU-PAO-SN-0W-20-MJ-110-4L-86_1.jpg
    234,2 KB · Odwiedzin: 20
Ty masz forda czy VAG? Bo już się gubię. Jeśli to jest ford i auto na gwarancji to zapomnij o normach VAG i stosuj to co zaleca Ford
 
Ford Caddy że tak napiszę, na wszystkich częsciach są znaczki VW, silnik oczywiście też 2.0 TDI 122KM VAG'a
W serwisie pytałem i im wszystko jedno co chcę wlać (czy Magnatec jak sugeruje Ford czy Edge, czy inny olej nie ma problemu z gwarancją, ma tylko spełniać normy) Ravenol VSE też jest na liście.
 
Sprawdź co masz w instrukcji, sprawdź czy olej ma oficjalną aprobatę na wymaganą normę i taki olej wlewaj. Chyba, że ci nie zależy na gwarancji to wtedy kombinuj. Ewentualnie chyba że już nie masz gwarancji bo wlałeś coś bez wymaganych norm, to możesz lać cokolwiek, wiele to nie zmieni.
 
Wg. testów które robił profesor Chris graniczne właściwości oleju akceptowalne przez silnik pojawiają się przy 10.000km i co tyle km doradza on zmianę oleju.
Tak, są to wartości graniczne. Ale zauważ, że olej już zauważalnie zaczął tracić swoje parametry oraz był coraz bardziej zasyfiony przy 7000 km.

10 000 km to są wartości graniczne jak ktoś lata głównie po trasach. Jak ktoś jeździ głównie po mieście, to warto zastanowić się nad wymianą przy 6000 km. Jazda mieszana, trochę tras, trochę miasta = 8000 km. Lub co 9-10 miesięcy, zależy co pierwsze. Chyba, że ktoś robi przebiegi poniżej 2000 km rocznie, to wtedy można raz na rok.
 
Last edited by a moderator:
Wszystko przejdzie póki nie będziesz potrzebował skorzystać z gwarancyjnej naprawy silnika. Wg mnie powinieneś stosować olej wg zaleceń instrukcji obsługi. Patrząc na normy olejów które wymieniłeś to magnatec WSS-M2C942-A1 oraz Edge i VSE WSS-M2C946-A1. Więc czy samo VW 508/509 przejdzie to nie wiem. Po za tym to Mitasu nie ma oficjalnej aprobaty VW
 
Gwarancja na silnik trzy lata i wg serwisówki zmiana oleju 2 lata lub 30kkm
Silnik VW 2.0 TDI 122KM (Caddy)
 

Attachments

  • IMG_20231221_171324_767~2.jpg
    4,5 MB · Odwiedzin: 56
  • IMG_20231221_171415_480.jpg
    8,8 MB · Odwiedzin: 42
  • IMG_20231221_171350_822.jpg
    7,9 MB · Odwiedzin: 39
Czyli w zasadzie normę spełnia mi to:
RAVENOL VSH SAE 0W‑20 CleanSynto®
Lub
RAVENOL VSE SAE 0W‑20 USVO®

Pierwszy ma HTHS 2.77
Drugi HTHS 2.73

Jeśli dobrze czytam forum 2.77 będzie bezpieczniejsze, a na plus tego oleju jest jego kolor, na serwisie mogę bo pytałem dać swój olej do wymiany (tam rozbój w biały dzień i 1l Magnateca to 165 pln) i jakbym dał Ravenol to temat będzie prosty, wlali to co dałem czy nie - bo wystarczy sprawdzić kolor oleju.
 
Jeśli dobrze czytam forum 2.77 będzie bezpieczniejsze
Niedoczytałeś uwag na stronie Ravenola
Uwagi:
Wszystkie podane dane są wartościami przybliżonymi i podlegają wahaniom przyjętym w handlu.

Różnica 0.04 to żadna różnica. Błąd pomiarowy, tolerancje produkcyne są zdecydowanie większe niż te powiedzmy 1.5%
 
Back
Top