• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Spalanie naszych aut

Nie ma w ustawieniu limitu dopuszczenia predkoscina tempomacie minus plus?
 
W Scanii tak było. W poprzedniej Reni już nie ale miałem 3 programy tempomatu, tu mam 1 obowiązkowy.
 
Tak z ciekawości, jak wygląda u was chwilowe spalanie na godz na rozgrzanym silniku? U mnie bez klimy, świateł 0,37-0,4 L/h. Na klimie, światłach, włączonym radio 0,52-0,54 L/h, gdy załączy się sprzęgło klimatyzacji to podskoczy do ok 0,66 L/h.
 

Attachments

  • VID_20231031_221451.mp4
    6,7 MB
  • Screen1.jpg
    Screen1.jpg
    173,1 KB · Odwiedzin: 27
  • Screen2.jpg
    Screen2.jpg
    165,3 KB · Odwiedzin: 28
  • Screen3.jpg
    Screen3.jpg
    169,3 KB · Odwiedzin: 31
Klima, swiatla xenon, tyl i pozycje led, radio - 0,7 na rozgrzanym w pozycji P. Jak trzymam na D i hamulec np. czerwone swiatlo to okolice 1-1,1.
 
@Pierre Froide U mnie w benzynie TSI na rozgrzanym silniku ,na światłach dziennych 0.4 L chwilowe spalanie. Na klimie nie patrzyłem ale pewnie podobnie jak u ciebie :)
 
@magic27 1.4 TSI? Dzienne to pewnie masz LED, niski pobór i obciążenie. U mnie 2.2 diesel i na światłach mijania, normalnych H7 55W plus klima.
 
@Pierre Froide Tak. 1.4 140 km TSI z 2013 roku. Nie mam pojecia jakie dzienne te na dole są . Led czy jakieś inne 😅Ale na obdeleven zakodowałem ,że jak zaciągne ręczny hamulec to światła dzienne mi się wyłączają :cool:
 
U mnie nie pokazuje spalania na postoju bo jak się zatrzymam to w miejscu chwilowego spalania pokazują się trzy kreseczki.
Obstawiam, że też zużywa około 0.7 litra na godzinę pracy
 
Nie wiem jakie są nagrody w tym konkursie i czy kto ma więcej ten wygrywa 😉🤔

Podjazd pod górę 6% Renata 480 turbocompund, 24T na plecach. Z początku dusi na ok 900 rpm dopiero po redukcji na 9 poszła po rozum i ciągła przy ok 1400 rpm. Oczywiście wszystko bez mojej ingerencji - only automat
20240118_141446.jpg 20240118_141456.jpg 20240118_141629.jpg 20240118_141710.jpg

Na wolnych obrotach 1.4L/h z klimą ustawioną na 23st, dmuchawa drugi bieg, światła dzienne led 🤭
2.3-2.4L/h wówczas gdy sprężarka powietrza jest obciążona
20240118_145719.jpg 20240118_145752.jpg
 
Pierwszy pełny zbiornik na 95 plus Wynn's Supremium Petrol zrobiony. Proporcja jak na etykietce. Jazda po wioskach i świąteczna trasa do Kielc. Wyszło 7.1 wg Fuelio. W zeszłym roku dokładnie taki sam scenariusz na czystej 95 dał wynik 7.28. Pomiary w warunkach dalekich od laboratoryjnych. Teraz Wynn's zrobi trasę do Kazimierza, ale z pominięciem ekspresówki. Na powrocie Kielce i potem do rezerwy po wioskach. Do pobicia wynik z ferii 2022, na samej 95, 6.95. Potem wracam do 98 bo ją Volvo najbardziej lubi.
 
Ktoś mi chyba ukradł silnik i wstawił w zamian diesla 😅.

Spokojna trasa około 100km. Prędkość maks 110 licznikowe a średnia wyszła taka jak na zdjęciu. Za kierownicą moja dziewuszka. Po drodze dziury i dużo wiosek i trzeba było zwalniać. Jak na 2 litry i 200 koników myślę że to dobry wynik
Spalanie według komputera pokładowego pokazało 5.5 litra (nie zapisało się zdjęcie )
 

Attachments

  • IMG_20240128_112357.jpg
    6,7 MB · Odwiedzin: 61
Dwa tankowania Citroen C5 MK1 3.0 V6
Raz 11,5/100 miasto 20%/szybka trasa 80%
Drugie 11.3/100 miasto 40%/spokojna trasa 60%

I chociaż stoi na podwórku kilkuletnie GLC300 to się przekonałem do hydroactive i tym pomykam... 🚣
 
Dwa tygodnie minęły. Ta sama trasa , paliwo z tej samej stacji, ładunek o 35kg cięższy wiec wsio to samo. Zdjęcia przyciąłem poniej 1MB 😉 Dodatku nie zastosowałem, a skąd różnica 10% w spalaniu 🤔
 

Attachments

  • 20240201_145609.jpg
    20240201_145609.jpg
    880,2 KB · Odwiedzin: 54
  • 20240118_145728.jpg
    20240118_145728.jpg
    366,7 KB · Odwiedzin: 49
Dziś jest lekki wiaterek, słonecznie - niższe spalanie. Poprzednio było wietrznie, deszczowo trochę chłodniej. Bez dwóch zdań pogoda ma wpływ na tą różnicę.

Przeszło mi przez myśl żeby znów przetestować jakiś dodatek bo mam powtarzalną trasę ale chyba jednak nie ma to sensu. Musiał bym chyba cały rok jeździć z dodatkiem i porównać zużycie do roku bez stosowania dodatku.
 
Ja dziś zawitałem Łódzkim - obecnie rejonie niskich cen LPG (w okolicy +/-100km ode mnie). Tankowałem na BP za całe 93zl (34L) na których przejechałem 530km - średnio 6.41lpg/100
 
Się ociepliło, od razu banan na twarzy. Lpg zatankowane i na 42litrach przejechane 615km.
Czyli 6.8 l na 100km, plus dotrysk paliwa, myślę około 2litra na 100km.
Jazda mieszana miasto i okolice, plus wypad 140km i spowrotem. Kia 1.6 gdi.
 
Dzisiaj mały test na wpływ wiatru, bo wieje u mnie okrutnie. Wiatr typowo zachodni, prędkość 35-40 km/h, w porywach do 90 km/h według prognozy bieżącej.
Golf VII 1.4 tsi, jazda od początku nowej S6 w Gdyni do przedmieścia Słupska, czyli tylko trasa i nonstop pod wiatr. Odległość 100 km, z czego 40 km S6 i tempomat 120 (niedotykany ani razu), oraz 60 km pustej krajówki nr 6, gdzie prędkości utrzymywałem 80-100. Średnia prędkość wyszła 90 km/h liczone z kręceniem po parkingach dwa razy, średnie spalanie 6,3 L.
Za godzinę powrót, wiatr bez zmian, tylko w plecy. Ruch zdecydowanie mniejszy, więc nieco większa prędkość, na dk 6 utrzymywałem 90-110, na S6 tempomat 130 i też nie zdjęty ani razu. Średnia prędkość wyszła 96 km/h, średnie spalanie 5,1. Gdybym w drodze powrotnej utrzymywał te same prędkości, byłoby ok 4,9.
Teraz zgadywać, w którym przypadku silnik utrzymywał wyższe temperatury oleju, z większym obciążeniem pod wiatr, czy z mniejszym obciążeniem z wiatrem?
 
Było by dziwne gdyby większa temperatura oleju była przy mniejszym obciążeniu ale tak można wnioskować z formy postawionego pytania.
 
Back
Top