• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Man TGX 500 Euro6

Krzysztof92

Nowy użytkownik
Samochód
Vw T-Roc 1.5 tsi Vw Beetle 1.4 Tsi 160 Man tgx euro6
Marka samochodu
Man
Budżet/ile litrów
ok 27
Styl jazdy
  1. Jazda w górach, z przyczepką i t.p. ciężki warunki
Silnik
MAN TGX I Typ18.500 Rok produkcji2016.09 - 2021.09 Moc silnika [kW]368 Moc silnika [KM]500 Pojemność silnika [ccm] 12419
Data produkcji
2018
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
1.5
Jakiego oleju wymaga instrukcja
MAN 5W30 M3677 M3477 do silników Euro 6
Jaki olej masz obecnie
Castrol VECTON Fuel Saver 5W-30 E6/E9
Jako ze nie jestem znawca olejów , a mam problem z silnikami Man z rocznikow 2018 - 2020 problem polega ze zacierają się na wale korbowym.
Miałem dwa przypadki gdzie mogłem sobie odczytać niektóre parametry podczas jazdy i zauważyłem ze oba zestawy ( koń naczepa i ładunek) zatarły sie pod pełnym obciążeniem czyli jak wjeżdżały pod duże wzniesienie . Silniki z rocznik np.2014-2016 nie maja takich problemów (z tego co mi wiadomo), nie różnią sie mocno konstrukcyjnie od2018-2020 jedyne jaka zauważałem różnice w podstawowych danych podczas jazdy to temp. roboczej oleju, starsze roczniki maja temp w granicy 93C a te nowsze w granicach 105C.
Po rozebraniu tych silników jestem pozytywnie zaskoczony jak wyglądają w środku silnik jest po prostu czysty brak nagarów itp. brak jakiś większych zużyć elementów silnika oprócz zatartego jednego głównego czopa.
Wiec pomyślałem ze zacznę od dobrania dobrego porządnego oleju i posilę się wasza wiedza ;)
Interwały był robione co 80000km
 
Jako zmiana dla zmiany możesz zastosować Shell Rimula LME6 Plus. Wątpię żeby to było remedium na bolączki silników. Tu raczej szukałbym przyczyn w silniku. Jesli jest to ostatni czop to możnaby podnieść ciśnienie oleju.
Nie mam styczności z samochodami Man ale z tego co obserwuję przy zmianach aut to w każdym następnym od 2015 roku jest niższe ciśnienie oleju, niższa lepkość oleju i wyższa temperatura oleju. Póki co nic mi się nie zatarlo ani nie słyszałem żeby komuś w mojej okolicy coś takiego się stało w silniku powiedzmy poniżej 1 mln km.
Ale, że odkręcila się śruba od czopa głównego w nowej Scanii to już tak 😉
 
Myślę, że można iść w tym kierunku. Chcialem pokazać swoje ciśnienie 2.4 bar ale się zwiększyło do jakiś 2.7-2.8 bar. Za to na wolnych obrotach jakbby nieznacznie się zmniejszyło. Czary? Nie przypominam sobie instalowania aktualizacji w ostatnim czasie
 
Jako zmiana dla zmiany możesz zastosować Shell Rimula LME6 Plus. Wątpię żeby to było remedium na bolączki silników. Tu raczej szukałbym przyczyn w silniku. Jesli jest to ostatni czop to możnaby podnieść ciśnienie oleju.
Nie mam styczności z samochodami Man ale z tego co obserwuję przy zmianach aut to w każdym następnym od 2015 roku jest niższe ciśnienie oleju, niższa lepkość oleju i wyższa temperatura oleju. Póki co nic mi się nie zatarlo ani nie słyszałem żeby komuś w mojej okolicy coś takiego się stało w silniku powiedzmy poniżej 1 mln km.
Ale, że odkręcila się śruba od czopa głównego w nowej Scanii to już tak 😉
Masz racje ze w ekologicznej motoryzacji szukają gdzie sie da zmniejszyć opory pracy silnika, i robią tez to w pompie oleju obniżając jej wydatek, softem raczej nie ma możliwości zmiany ciśnienia oleju tylko raczej zmiana pompy oleju o innych parametrach. Po prostu myślałem ze jest jakiś ,,cudowny olej" ktory ma lepsze parametry i bardziej ochroni silnik przed zatarciem , Wielkie dzieki za pomoc
 
Skrócić trochę interwał olejowy i powoli z rozsądkiem rozgrzewać silnik podczas jazdy po dłuższym postoju (znaleźć ogarniętego szofera).
 
10W40 E6/E9 spełniają normę Man M3477. Jeśli wyższa lepkość miałaby zapobiec zatarciu to zalecenia z instrukcji jak najbardziej można olać
 
W takim razie pozostaje wymiana pompy oleju. Tutaj nawet piszą, że ichniejsze pompy są lepsze niż fabryczne

 
Chyba nie tylko ciężarówka - Kolbenschmidt czy Pieburg należą do tej grupy od armat 😉
 
Back
Top