Krzysztof92
Nowy użytkownik
- Samochód
- Vw T-Roc 1.5 tsi Vw Beetle 1.4 Tsi 160 Man tgx euro6
- Marka samochodu
- Man
- Budżet/ile litrów
- ok 27
- Styl jazdy
- Jazda w górach, z przyczepką i t.p. ciężki warunki
- Silnik
- MAN TGX I Typ18.500 Rok produkcji2016.09 - 2021.09 Moc silnika [kW]368 Moc silnika [KM]500 Pojemność silnika [ccm] 12419
- Data produkcji
- 2018
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Tak
- Pobór oleju na 1000 km
- 1.5
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- MAN 5W30 M3677 M3477 do silników Euro 6
- Jaki olej masz obecnie
- Castrol VECTON Fuel Saver 5W-30 E6/E9
Jako ze nie jestem znawca olejów , a mam problem z silnikami Man z rocznikow 2018 - 2020 problem polega ze zacierają się na wale korbowym.
Miałem dwa przypadki gdzie mogłem sobie odczytać niektóre parametry podczas jazdy i zauważyłem ze oba zestawy ( koń naczepa i ładunek) zatarły sie pod pełnym obciążeniem czyli jak wjeżdżały pod duże wzniesienie . Silniki z rocznik np.2014-2016 nie maja takich problemów (z tego co mi wiadomo), nie różnią sie mocno konstrukcyjnie od2018-2020 jedyne jaka zauważałem różnice w podstawowych danych podczas jazdy to temp. roboczej oleju, starsze roczniki maja temp w granicy 93C a te nowsze w granicach 105C.
Po rozebraniu tych silników jestem pozytywnie zaskoczony jak wyglądają w środku silnik jest po prostu czysty brak nagarów itp. brak jakiś większych zużyć elementów silnika oprócz zatartego jednego głównego czopa.
Wiec pomyślałem ze zacznę od dobrania dobrego porządnego oleju i posilę się wasza wiedza
Interwały był robione co 80000km
Miałem dwa przypadki gdzie mogłem sobie odczytać niektóre parametry podczas jazdy i zauważyłem ze oba zestawy ( koń naczepa i ładunek) zatarły sie pod pełnym obciążeniem czyli jak wjeżdżały pod duże wzniesienie . Silniki z rocznik np.2014-2016 nie maja takich problemów (z tego co mi wiadomo), nie różnią sie mocno konstrukcyjnie od2018-2020 jedyne jaka zauważałem różnice w podstawowych danych podczas jazdy to temp. roboczej oleju, starsze roczniki maja temp w granicy 93C a te nowsze w granicach 105C.
Po rozebraniu tych silników jestem pozytywnie zaskoczony jak wyglądają w środku silnik jest po prostu czysty brak nagarów itp. brak jakiś większych zużyć elementów silnika oprócz zatartego jednego głównego czopa.
Wiec pomyślałem ze zacznę od dobrania dobrego porządnego oleju i posilę się wasza wiedza
Interwały był robione co 80000km