• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

S max 2.0 TDCI

Sakura

Użytkownik
Samochód
-Ford S Max 2007 r. 2.0 TDCI
• Ford S max 2007r. 2.0 TDCI (brak DPF)
• SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AF 5W-30. Ford zaleca Olej silnikowy Ford lub Motorcraft Formula E SAE 5W-30. Alternatywnie można stosować olej silnikowy SAE 5W-30 spełniający wymagania specyfikacji WSS-M2C913-B.
• Olej budżetowy. Max 150 zł. Zastanawiam się czy w tych pieniądzach dostanę co lepszego niż olej Forda.
• Głównie trasy po 100-200 km, czasami miasto.
• Olej wymieniam co około 15 000 km.
• Zużycia nie zaobserwowałem.
• Przebieg 250 959 km.
 
Powinno wejść 5,5 litra. Tyle że ostatnio kupiłem 6 litrów i litr wrócił do mnie. Marki oleju nie muszę zmieniać jeżeli olej Shella da radę to przy nim zostanę.
 
a jak to wymieniasz? Na cieplym oleju spuszczasz przez korek i czekasz czy odsysasz? Moze warto rozwazyc plukanke.
Jak 6L to do 150 jest ciezko ale jak chcesz zostac przy Shellu to lepiej kupić Shell Helix Ultra 0W30 A5/B5 bo jest na bazie GTL a twoj na HC (ActiveCleansing zamiast PurePlus na opakowaniu). Lepkosci sie nie boj sa bardzo zblizone a olej lepszy.
 
Dopytam jeszcze czy na tle SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AF 5W-30 warto zainteresować się tymi olejami:

1. MANNOL OEM FORD VOLVO 5W30
2. MEGUIN MEGOL SURFACE PROTECTION 5W3
3. FUCHS TITAN SUPERSYN F ECO-DT 5W30
 
Są generalnie różne szkoły odnośnie olejów do Forda i norm. Jeśli trzymamy się normy Forda to dla mnie faworytem jest Millers EE longlife Eco 5W30 - Klienci sa naprawdę bardzo zadowoleni z tego oleju. Ale za 150 zł 6 litrów się nie kupi. Bardziej budżetowo na pewno godny polecenia jest ww. Meguin oraz niezły powinien być Eurol Fortence 5w30 - patrząc na parametry oraz kierując się dotychczasowymi analizami Eurola to za te pieniądze chyba nic lepszego nie dostaniemy.
Inna szkoła mówi, ze (zwłaszcza jak jest brak filtra) lejemy full saps najlepiej A5/B5 ale niekoniecznie i patrzymy tylko na lepkość aby była zbliżona do tego co zaleca producent.
Jeszcze inna, że (zwłaszcza jak jest filtr) lejemy mid sapsa i patrzymy tylko na lepkość aby była zbliżona do tego co zaleca producent.
Mam Klientów, którzy stosują w tym silniku Specola Spec Premium C3 VW 504/507 5W30 i silniki pracują bardzo fajnie i z AR9100 i bez też jest ok.
Konstrukcja filtra cząstek stałych w Fordach starszych generacji umożliwia zastosowanie oleju full spas, choć zaleca się aby poziom sapsów nie był zbyt wysoki.
 
Mam ten sam silnik u siebie w V50.
Fabrycznie bez dpf. Głównie miasto, raz w tygodniu trasa 400 z prędkościami około 160 km/h.
Zalecany 5w30 a5/b5. Teraz mam Totala 5w40.
Trzymać się kurczowo normy a5 gdy nie dpf czy zostać przy 5w40? Pomiędzy 5w30 a5 a 5w40 jest duża różnica hths.
A może jest jakiś a5/b5 full saps?
 
5w30 z normą VW 504/507 najlepiej wypada w tym silniku. HTHS 3,5 to zawsze rezerwa, HTHS poniżej 3,5 to nic innego jak niewielka oszczędność paliwa, której kierowca w żaden sposób nie odczuje. Norma VW 504/507 dlatego że jest najbardziej wymagającą wśród lepkości 5w30.
 
@Ryba84 - załóż proszę własny temat żeby nie wprowadzać zamieszania
 
Back
Top