• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi a6 c5 1.9 awx 131km 2002r

PiotrP

Użytkownik
Samochód
Hyundai i30 1,4 G4FA
Audi a5 c5 1,9 tdi pd 131 km AWX z 2002r Przebieg 390 tys, ori turbo/pompowrryski, od wymiany do wymiany dolewka ok. 0,5 l oleju do max stanu. Do tego czasu było to główne auto w rodzinie więc była jazda głównie w trasie (autostrada + "normalne" krajowi) i dojazdy do pracy po 25km, z czego pierwsze 20 min jazdy rano w korku.
Przez 90 tys. lany był Castrol Edge Turbo Diesel 5w40 (VW 505.01) i wymiany co 15 tys.
Po tym przebiegu zmieniłem olej na Liqui Moly Top Tec 4100 5w40 (różnicy nie odczułem) i skrocilem interwal na 10 tys.
Ostatnie 40 tys. na 0w30 Shell ECT C2/C3 i jestem zadowolony z tego Shella.
Natomiast teraz auto poszło troche w odstawke i będzie służyć jedynie na wypady w dłuższe trasy i trochę w mieście. Przewiduje teraz przebieg ok. 5000 km rocznie, więc szukam taniego oleju do tej jednostki. Max. 90 zł /4l. Zastanawiałem się nad Gulfem Ule 5w30 lub 5w40 (oba mają 505.01), albo GM dexos 2. Zastanawiam się też nad lepkością. Jestem otwarty na inne oleje np. Mannol. Co polecacie w budżetowej cenie?
 
Eurol Fluence 5W40 powinien być "w okolicach" Twojego budżetu a jest to bardzo dobry olej spełniający 505.01. GMa a tym bardziej Mannola bym sobie odpuścił.
 
90zl / 4L

Lotos Synthetic Plus 5W40. W tym budżecie nic lepszego nie dostaniesz. Oleje Lotos, jak i Orlen to bardzo dobre środki smarne. Ewentualnie Shell HX8 5W40, czy Total 5W40.

np. Mannol

Daj sobie spokój. Serio.
 
Silnik wymaga oleju z normą 505.01 a www. oleje tej normy nie spełniają. Jak już polecamy oleje niezgodne z normą producenta to warto o tym wspomnieć. Akurat norma 505.01 nie jest wymysłem z sufitu (jak w przypadku wielu norm) i w pierwszej kolejności warto wziąć pod uwagę oleje z tą normą.
 
Na szczęście jest to jeszcze silnik 1.9TDI, nie 2.0TDI. One sporo znosiły i nie sprawiały jakichś większych problemów. Uważam, że przy takich przebiegach rocznych nic mu nie będzie, a warto też polecić czasem co innego, niż Eurol.
 
Dzisiaj poleciłem wiele różnych olejów. Eurol Fluence 5W40 jest po prostu najlepszą opcją cena/jakość w normie 505.01. Jak znasz lepsza opcję to napisz jaką. 2.0 TDI też wbrew pozorom znoszą bardzo wiele - to nie jest argument za tym aby polecać oleje nie spełniające normę. Puki co nikt oprócz mnie nic w tej normie i zbliżonym budżecie nie polecił więc może trzeba skupić się na konkretnych propozycjach.
 
Coś byle miało normę 505.01 , i warto raz na rok nie szczędzić tych 30- 50zł , żadnych wynalazków "bloku wschodniego " bym nie lał . Dbajmy o te silniki jeszcze za nimi zatęsknimy , w dobie CR piezo i DPF
 
Shell HX7 AV 5W30. Jakieś 100zł za 4L. Przekroczyłem budżet o 10zł. No to faktycznie, pewnie w Twoim sklepie Eurol po zniżce wyjdzie mu taniej. Co nie oznacza, że nie ma tanich olejów w tej normie.

Co do samego silnika, to są przypadki, gdzie ludzie nawet nie wiedzą, co tam ma być zalane i leją "co pod ręką" i nie wiadomo ile już tam jest skręcone... A nie przegadasz do świadomości.

2.0 TDI też wbrew pozorom znoszą bardzo wiele - to nie jest argument za tym aby polecać oleje nie spełniające normę.

nie podałem tego silnika jako argument tego, żeby lać "byle co" , ale żeby podkreślić fakt niezaprzeczalny, że 2.0TDI przed modernizacją nie mają startu do 1.9TDI.
Post automatically merged:

żadnych wynalazków "bloku wschodniego "
Co to jest "wynalazek bloku wschodniego" ?

w dobie CR piezo

CR Piezo nie jest takie złe, tylko trzeba wiedzieć, że to, co się sprzedaje na naszym rynku ma skręcone liczniki. Nie jestem fanem Diesla i jestem jedną z ostatnich osób broniących "gnojowicy". Ale nie popadajmy w paranoję, bo za chwilę zaczniemy pisać "TYLKO SDI!!!!!!!111111" :D

koniec off top.
 
Shell HX7 AV 5W30. Jakieś 100zł za 4L. Przekroczyłem budżet o 10zł. No to faktycznie, pewnie w Twoim sklepie Eurol po zniżce wyjdzie mu taniej. Co nie oznacza, że nie ma tanich olejów w tej normie.

Co do samego silnika, to są przypadki, gdzie ludzie nawet nie wiedzą, co tam ma być zalane i leją "co pod ręką" i nie wiadomo ile już tam jest skręcone... A nie przegadasz do świadomości.



nie podałem tego silnika jako argument tego, żeby lać "byle co" , ale żeby podkreślić fakt niezaprzeczalny, że 2.0TDI przed modernizacją nie mają startu do 1.9TDI.
Post automatically merged:


Co to jest "wynalazek bloku wschodniego" ?



CR Piezo nie jest takie złe, tylko trzeba wiedzieć, że to, co się sprzedaje na naszym rynku ma skręcone liczniki. Nie jestem fanem Diesla i jestem jedną z ostatnich osób broniących "gnojowicy". Ale nie popadajmy w paranoję, bo za chwilę zaczniemy pisać "TYLKO SDI!!!!!!!111111" :D

koniec off top.

mannol

no te 350tkm to piezo robi mam przykład z silnika 1.6 tdi VW ale co z tego jak sprowadzony tyle ma a jak przyjdzie zrobić to ja uznaje tylko nowe .
 
mannol jest po tej zachodniej stronie...

no te 350tkm to piezo robi mam przykład z silnika 1.6 tdi VW
a, nie w 1.6TDi to akurat fakt, że 350 ma problem zrobić. Ale są jeszcze dobre Diesle, ja ogólnie na VAGa mam uczulenie. Ale koniec off top.
 
Z tańszych sprawdzonych jest jeszcze Eurol Turbo DI 5w40 z normą 505.01 oficjalna aprobata VW
 
Last edited:
Ok,to z Manola i GM rezygnuje. Dziękuje za sugestie, wezmę pod uwagę Eurola. Co do Shella, to za 120 zł mam 4l wspomnianego 0w30 ect, który jest ihmo ok.
Jeszcze rozważam Fuchs xlt 5w40 no i ten wspomniany gulf ule 5w40/5w30. Ktoś ma doświadczenia z tymi olejami?
 
Zalewałem Gulfa miałem Ule 5w30 i Ule 5w40 maja czyste bazy olejowe ,robione są przez Q8 w Belgi , dobre i tanie HC trzymające parametry .W kategorii HC ja osobiście polecam i jeszcze raz wrócę kiedyś do tego oleju.
 
Zalecenia producenta 505.01 ale połowa albo i więcej użytkowników w PL golfów passatow w tych silnikach nie ma pojęcia co to norma i lata na Magnatec 10w40 505.00 i robią przebiegu 3x kręcone przez każdego właściciela ;)
 
Wg. mnie na lato lepsze będzie mimo wszystko 5W40 do tego silnika. Gulf jakościowo jest generalnie niezłym olejem i jeśli łapie się w budżecie to warto wziąć pod uwagę. Mam jeszcze jedną propozycję taniego oleju z 505.01, który jakościowo powinien być niezły : Texaco Havoline 5W40 Ultra S. W zakładanym budżecie kupisz bańkę 4 litry tego oleju (nawet możesz u mnie). Nie zapominajmy też o Specolu Spec Premium C3 5W40 (lub 5W30) a w lepkości 5W30 i normie 504/507 w zakładanym budżecie nie widzę nic lepszego niż Specol Spec Premium C3 VW 504/507 5W30.
Post automatically merged:

Zalecenia producenta 505.01 ale połowa albo i więcej użytkowników w PL golfów passatow w tych silnikach nie ma pojęcia co to norma i lata na Magnatec 10w40 505.00 i robią przebiegu 3x kręcone przez każdego właściciela ;)
Co nie znaczy, że tak można. Z ostatnich 3 miesiecy z autopsji 2 1.9 TDI na 10W40 - jeden przytarł panewki, drugi turbo do regeneracji.
 
Orlen MaxExpert C3 5W-40. Ma oficjalną aprobatę i jak wszystkie polskie oleje z wyższych linii bardzo dobre smarowidło.
 
Back
Top