• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Eneos Premium Ultra S 0W-30 C2

A wracając do oliwy z tematu, czy tak niski TBN nie wpłynie na szybkie pogorszenie jego kondycji?
 
Wartość początkowa TBN nie ma znaczenia dla jego utrzymania. Właśnie ciekawe jest, jak ten olej utrzymuje poziom TBN. W sumie olej z TBN 10 na starcie i 1 na mecie jest gorszy niż taki z 2 na starcie i 1.5 na końcu.
 
Pora na zakup nowego oleju i padło na tego Eneosa na razie. Doradzicie proszę, gdzie najlepiej dokonać zakupu aby dostać towar z pewnego źródła? Jestem z Warszawy i w sumie najbardziej pasuje mi Petrostar, mam do nich rzut beretem. Mają akurat ten olej na stanie.
 
No właśnie, a różnica w cenie (bańka 4 litry) jest widoczna:
JP Oils - 175 zł
Petrostar - 149 zł

A VDOLEJE w swoim sklepie nie mają tego oleju, mimo że są podani jako oficjalny importer/dystrybutor.
 
Jakby ktoś się zastanawiał to moja kijanka właśnie wylądowała w ASO z problemem niskiego ciśnienia oleju. Czy to wina Eneosa czy nie to się okaże, poprosiłem ASO żeby w razie konieczności wymiany odlali mi do jakiegoś czystego słoika, ale pewnie ""zapomną".
 
Bardzo interesujące, zwłaszcza że dzisiaj zamówiłem do swojej kijanki... Ile km zrobiłeś na tym eanosie? Mam nadzieję, że to nic poważnego i to nie wina oleju ;-) Dawaj znać na bieżąco jak coś będziesz wiedział
 
5500, już szykowałem Texaco na kolejną wymianę. Będę wiedział co i jak to dam znać :) Wydaje mi się, że olej po weekendowych szaleństwach został mocno rozrzedzony paliwem, czuć było lekki zapaszek benzyny przez korek, a Kijanka jeździła w trybie "torowym". Zobaczymy, jak będę wiedział co zacz i czy to wina oleju to dam znać.
 
Uuu, a te silniki miały być pozbawione wad, przynajmniej tych poważniejszych ...
No takie mam przekonanie.
 
Analizy nie będzie, bo się w ASO "nie dało" pobrać oleju :(

Ale Kijanka odebrana, wg panów z ASO olej był już mocno poniżej 0W-30 i pompa miała problemy z nabiciem ciśnienia. Miał w sobie paliwa na tyle że było wyczuwalne, ale układ wtryskowy działa "w założonych parametrach" więc to raczej norma niż wyjątek przy ostrym butowaniu dla tego silnika i poprzednie oleje też tak miały. Tyle że wcześniej nie wąchałem a tylko sprawdzałem czy jeszcze jest.

Według mnie raczej się sprawdziło, że Eneosy to oleje raczej na krótkie interwały. Przy normalnej jeździe pozamiejskiej pewnie by 10 tysięcy wytrzymał, w mieście jeżeli miałby szansę się wygrzać regularnie na krótszej trasie też, ale przy ostrej jeździe wytrzymał niecałe 6000. Podejrzewam, że Sustina wytrzymała by taką jazdę lepiej jako olej przeznaczony do tego, no ale Sustiny zalać nie bardzo mogłem.

Ponieważ ASO wymieniało olej to teraz wleciał Orlen Pro XD 5W-30 i Kijanka prawdopodobnie już na takim będzie jeździć. Odechciało mi się eksperymentów, polskie oleje się sprawdzają i jest w cenie tańszy niż ten Eneos więc może ogłoszę jakie "rozdajo" na 4l Castrola i Texaco :D
 
...
Ale Kijanka odebrana, wg panów z ASO olej był już mocno poniżej 0W-30 i pompa miała problemy z nabiciem ciśnienia. Miał w sobie paliwa na tyle że było wyczuwalne, ale układ wtryskowy działa "w założonych parametrach" więc to raczej norma niż wyjątek przy ostrym butowaniu dla tego silnika i poprzednie oleje też tak miały. Tyle że wcześniej nie wąchałem a tylko sprawdzałem czy jeszcze jest.
...
Pompa powinna sobie poradzić nawet z 0w16...
Dzisiaj pompy są sterowane przez komputer silnika i zwiększają ciśnienie w razie potrzeb.
Oczywiście wszystko w pewnych granicach, bo jak silnik z oleju rzeczywiście zrobił Ci wodę (w co wątpię), to żadna "technologia" nie pomoże.
Popatrz, jak to a Astrach opisują - fotka.
Kolejna sprawa, musisz zrobić UOA i zobaczyć ile paliwa do oleju silnik "dolewa".
Mój olej też wali benzyną, ale nie określę ilości paliwa nosem.
Następny temat, te nasze "turbopierdziawki nie nadają się na tory.
To nic, że mają "osiągi", skoro są delikatne, odchudzone do granic wytrzymałości.
TGDI najlepiej czują się przy średnim i jednostajnym obciążeniu.
Częste wkręcanie od 1000 pod czerwone pole powoduje pracę na bogatej mieszance, która spływa do miski olejowej.


PS
Odechciało mi się eksperymentów
Hahaha, następny "nawrócony" ;)
 

Attachments

  • pompa oleju.jpg
    pompa oleju.jpg
    160,8 KB · Odwiedzin: 367
Teoria, praktyka - to moje TGDI jest mocno pokręcone, bo dwa niezależne obiegi chłodzenia (głowica i blok), pasek osprzętu bez napinacza, zmienne fazy rozrządu osobno dla zaworów wlotowych i wylotowych - popieprzona jednostka, a to wszystko nie waży nawet 90 kilo. Nie zdziwił bym się gdyby i z magistralą olejową coś nakombinowali :)

Spróbuję po 5000 kilometrów pobrać próbkę i wysłać do labu, zobaczymy ile jest paliwa w oleju po takim dystansie.
 
Jak auto dostaje mocno po tyłku to się zmienia częściej olej stara zasada ale ciagle aktualna nic nowego.
 
Co 5000 kilometrów to jednak przesada :p Zwłaszcza że to pierwszy olej z takimi problemami.
 
Inaczej - pierwszy który miał tak dość, że czujnik ciśnienia zaczynał o sobie dawać znać. Reszta bez takich ekscesów wytrzymywała do 7500 kilometrów. Zobaczymy jak sobie poradzi Pro XD Orlena :)

Nadal mam zamiar polecać Eneosa, ale raczej do spokojniej jazdy czy do miasta. Jak ktoś chce deptać, to raczej w kierunku bardziej wyczynowej serii tego producenta.
 
Do miasta podobnie, to ciężkie warunki, więc też z ograniczonym interwałem. Tego paliwa musiało sporo być skoro pompa nie wyrabiała. Przy 0w20 u mnie żadnych ekcesów nie było.
 
Może kwestia kalibracji czujników, albo dość ścisłego dopasowania pompy do wyższych lepkości i tak dalej - nie dowiemy się. Poinformowałem co i jak bo oleju używałem i zrobiłem analizę świeżego.
 
@cytrynowiec, dziwne, że w TSI w ogóle nie ma paliwa w oleju.
Ecoboosty, mazdy, ople "leją wiadrami".
TSi ani grama nie dolewa, więc i olej się raczej zagęszcza, niż rozrzedza.


@jerseyAdmin, olej w grudniu zmienił olej z 5w30, na C5 0w20 w silnikach od RM2018.5 (z GPF).
Nie sądzę, żeby przekonstruowali pompę oleju, a silniki w 2015r wyjechały na C3 5w30.
 
Back
Top