• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

audi a6 c7 2015 competition biturbo 326km po chipie na 380

fred03

Użytkownik
Samochód
BMW M5 F10
Witam
potrzebuję oleju do a6 c7 3.0tdi biturbo zrobiony na 380km auto jeżdzone dynamicznie
 
Parę tematów już było o olejach tej normy.
Od tańszych jak Specol C3 VW, Texaco PRO DS-V ,Total Ineo LL, Shell ECT C2/C3 / AV-L 0w30, Eurol FS, Ravenol VSW, Amsoil AEL - wszystkie mają nowszy pakiet dodatków.
Na starszym pakiecie Ravenol VMP, ale jest też Ravenol REP za to mocne bazy IV/V grupa.
 
wybór jest ogromny, a co lać najlepiej żeby silnik jak najdłużej pożył i rozrząd? auto głównie jeżdzone po mieście często zimny silnik, aktualny silnik w tym aucie ma przebieg 20tyś km i stwierdziłem że warto by było zadbać żeby pojeździł dłuzej niż poprzedni (100tyś km)
 
Zmieniać częściej olej, to podstawowe remedium tym bardziej ze jest DPF a przy jeździe miejskiej wzrasta ryzyko rozcieńczania paliwem, a przez to olej traci szybko swoje atuty. Pojemność układu też nie mała.
 
Załóżmy do 350zł maksymalnie za te 7l oczywiście jeśli było by mega warto to mogę coś dołożyć,
Post automatically merged:

A jak z motulem 8100, czy znajdę dużo lepsze oleje w tej cenie ?
 
Motul potrzebne sprawdzone źródło zakupu ze względu na dużą popularność podrabiania.Na plus dobra termostabilność, pakietowo i bazowo bez rewelacji. Odnośnie budżetu pozwala on na oleje z wyższej półki od Ravenol, choć pokusiłbym się o pakiet z Eurola FS/AR9100.
Imho best buy Texaco/Shell.
 
Yacco Lube DE 5W-30 z dobrych i nieczęsto spotykanych w Polsce. Firmy nie ma się co bać, Yacco to znana i stara firm olejowa z Francji, tylko po prostu mało znana w tej części Europy.

Z bardziej typowych to Shell jak pisał @cytrynowiec . Texaco też będzie spoko. Dobre oleje robi też Neste. Ciekawe oleje ma Repsol, ale nie wiem czy zmieścisz się w budżecie. Możesz podpytać naszego partnera @tomek evo . O Yacco i jakąś ;) zniżkę możesz zapytać @Millers&YaccoWawa

A Motula to najlepiej brać z Intercarsu, to najpewniejsze źródło tego oleju.
 
motula biorę z intercarsu, potrzebował bym jakiś ogólno dostępny i lepszy od motula jaki polecacie? texaco/shell/yacco/neste? tylko spośród tych wybierać tak?
 
Poza netem to chyba tylko Shell będzie łatwo dostępny.

Ale z kupne przez internet pozostałych nie będzie problemów. Możesz też lać Lotosa Aurum 504/507 albo Orlena MaxExpert (bo Pro poza budżetem) - to też bardzo dobre oleje.
 
Motula sobie odpuść. Mam auto po chipie, co prawda benzynowe i Motula w silniku i jest klęska, pobór po 4000 km zaczyna się lawinowy, przy odpalaniu cała masa dźwięków, praca też słaba. To oczywiście "na ucho" sprawdzane. Ale mam analizę w toku zleconą, może przyjdzie nawet w tym tygodniu więc zobaczymy. Ale z Motula bym zrezygnował. Myślę, że jak kolega @jerseyAdmin wspomniał śmiało możesz zalać któryś z polskich olejów, a może nawet dodać dodatek archoila 9100 lub 9200v2, na pewno kolega @wlyszkow podpowie coś dobrego. Po chipie dodatek może zrobić robotę, osobiście wlewałbym tylko dodatki Archoila, reszta raczej nie warta pieniędzy. Archoil jest zbadany, sprawdzony i przynosi rezultaty.
 
Last edited by a moderator:
odświeżając,zmieniły mi się priorytety,doradzi ktoś coś do +/- 300zł za 7litrów? myślę nad eurolem.. da się coś lepszego dobrać?
 
Lotos Aurum 5W30 504/507. Gdybym miał TDI na CR, tylko to bym lał. Analiza dostępna na naszym forum. Ewentualnie Shell.
 
Eurol Synthence FS 0W30 to dla mnie. mnie najbardziej "oczywisty" wybór. Alternatywnie Ravenol VMP 5W30.
Shell nie jest zły ale nieco jednak ustępuje ww. Inna tańsza propozycja to Texaco. Budżetowo Specol lub ewentualnie Lotos.
To tak w dużym skrócie.
 
Back
Top