• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

audi a6 c7 2015 competition biturbo 326km po chipie na 380

fred03

Użytkownik
Samochód
BMW M5 F10
Witam
potrzebuję oleju do a6 c7 3.0tdi biturbo zrobiony na 380km auto jeżdzone dynamicznie
 
Aprobaty chyba nie ma, nie znalazłem ich na żadnej liście jaką udało mi się wygrzebać.
 
Zgadza się oficjalnej aprobaty nie ma ale czy polecany Shell ma oficjalną aprobatę czy też tylko deklaracje Shella bo oni też tak enigmatycznie piszą? Ravenol pisze wprost czy ma aprobate czy tylko specyfikacje normy spełnia.
 
W dokumentacji w erwinie z datą luty 2020 jest Shell ECT (Ultra i HX8) oraz AV-L.
 
Eurol Synthence FS 0W30 to dla mnie. mnie najbardziej "oczywisty" wybór.
no nie dla wszystkich. Uważam, że Lotos niczym Eurolowi nie ustępuje. Shell uważam, że również jest lepszym wyborem.
 
Na analizach jasno widać, że Lotos jest według starej receptury, a Eurol na nowym pakiecie Infineum z większa zawartością baz syntetycznych. Tutaj mamy prawie 400 konne V6 Biturbo ja bym na oleju nie oszczędzał i szedł w stronę np Ravenola VMP lub VSW. Dziwi jedno w tematach gdzie są stare pancerne 1.9, którym olej dużej rożnicy nie zrobi poleca się PAO, a w wysilonych silnikach gdzie faktycznie może być jakaść kożyść z lepszych baz czy dodatków zaleca się tanie HC na standardowym pakiecie.
 
Erwin wskazuje także PMO Extreme-Series C3 SAE 5W-30 - taka ciekawostka. Odnośnie olejów pod tą normę to szukałbym tych z nowszym pakietem i lepszych bazach wszak trochę tu mocy jest. Kurcze dubel wyszedł prawie ;)
 
Na analizach jasno widać, że Lotos jest według starej receptury, a Eurol na nowym pakiecie Infineum z większa zawartością baz syntetycznych. Tutaj mamy prawie 400 konne V6 Biturbo ja bym na oleju nie oszczędzał i szedł w stronę np Ravenola VMP lub VSW. Dziwi jedno w tematach gdzie są stare pancerne 1.9, którym olej dużej rożnicy nie zrobi poleca się PAO, a w wysilonych silnikach gdzie faktycznie może być jakaść kożyść z lepszych baz czy dodatków zaleca się tanie HC na standardowym pakiecie.

tzn nie wiem czy stara receptura bo pakietów 504/507 z molibdenem to chyba za wiele nie ma. Mysle, ze dobrym rozwiazaniem byloby zalanie Orlen V z oficjalna aprobatą + dodatek 9100 lub inny od @wlyszkow
 
Texaco Havoline Pro Ds V 5w30
Lotos Aurum 504/507
Shell AV-L 0w30

Specola bym odpuścił nawet gdyby miał złoto w środku, brak oficjalnej aprobaty wyjaśnia wszystko do tego cena na poziomie Texaco ..
 
Lotos Aurum 504/507 też nie ma oficjalnej aprobaty VW. Ma ją tylko Quazar LL III i Synthetic 504/507 więc wypominanie Specolowi braku tejże i polecanie jednocześnie oleju bez specyfikacji się ze sobą gryzą
Co nie zmienia faktu, że Aurum jest ciekawym olejem. Zastanawia mnie na ile dodatek molibdenu świadczy o nietypowej recepturze i tym, że nie ma aprobaty bo wymagała by ona ponownego przetestowania. Jeżeli Lotos nie ma wielu klientów biznesowych na 504/507 to możliwe że mu się po prostu nie opłacało robić aprobaty.

Ciekaw jestem jak w stosunku do Aurum wygląda Quazar LL ale prędko się pewnie nie dowiemy.
 
Texaco Havoline Pro Ds V 5w30
Lotos Aurum 504/507
Shell AV-L 0w30

Specola bym odpuścił nawet gdyby miał złoto w środku, brak oficjalnej aprobaty wyjaśnia wszystko do tego cena na poziomie Texaco ..
Brak oficjalnej aprobaty nie musi oznaczać, że oleje jest zły. Często rachunek ekonomiczny decyduje o tym, że firma nie występuje o oficjalną aprobatę. Jest wiele dobrych olejów, które nie mają aprobaty. Specol jest moim zdaniem zdecydowanie wart polecenia i jest (częściowo) przebadany :
Poza tym Panowie dyskutujemy o naprawdę mocnej furze a budżet jest wysoki wiec nie ma sensu dyskutować czy Lotos czy Oreln czy Specol bo z całym szacunkiem dla naszych krajowych producentów to wybór powinien dokonać się pomiędzy Eurolem, Ravenolem czy Amsoilem. Texaco czy Shella traktowałbym jako opcję budżetową. W przypadku tego auta nie oszczędzałbym i postawiłbym na olej z dużą zawartością IV grupy i dodatkowo doprawiał go AR9100 (AR9200V2).
 
No nie przesadzajmy, Audi A6 to nie Bugatti :) a 320 koni to nic nadzwyczajnego, hothatche tyle mają a dobrze sobie radzą na OEMowych olejach :)

Shell dostarcza oleje dla Ferrari oparte o GTL, a przyznasz że jednak takiemu GTC4 czy LaFerrari bliżej do naprawdę mocnej fury. I żyją z Shellem w silniku. Wozy F1 latają na zmodyfikowanym Helix Ultra. Seryjne Quazary od Lotosa lano do wyścigowych wozów torowych (ok, Picanto, ale zawsze :D), nie wiem czy Lotos leje je też do rajdówek ze swoim logo. Więc nie skreślał bym olejów od "tanich" producentów, zwłaszcza do drogowych dupowozów.

Z kolei ja osobiście uważał bym na Amsoila, znaczy na topowe serie. One nie mają praktycznie żadnych aprobat których ze względu na stosowane bazy i pakiety dodatków po prostu nie są w stanie uzyskać - co zresztą przyznaje sam Amsoil który na BITOGu nie raz nie dwa pisał że bez modyfikacji i "obniżenia jakości" nie uzyskają nawet aprobat API. To nie są złe oleje, dalekie jestem od tego, ale raczej dla świadomego użyszkodnika zwłaszcza w modyfikowanym wozie.
 
Nie 320, a 380KM, a dodatkowo stawiam, ze jest tam pod 800NM momentu. Wysoka temperatura, duze obciążenia taki silnik naprawde nie ma łatwo i ja bym tutaj się nie zastanawiał czy coś tańszego też da rade tylko brał jak najlepszy olej w zakładanym budżecie.

Z tym Helix Ultra i F1 to trochę pojechałeś bo to tak jak by powiedzieć, ze Ferrari SF1000 to zmodyfikowane 718 super fast ;)
 
Aurum oprócz tego molibdenu ma również wyższy poziom wapnia a ten jest częściej spotykany dla LL04 i Dexos2 niż w 504/507.
Odnośnie tego doboru oleju do tego silnika, wszystko można zalać ale przy jeździe z większym obciążeniem zaraz się okaże że olej z słabszymi bazami nie da rady.
 
No nie przesadzajmy, Audi A6 to nie Bugatti :) a 320 koni to nic nadzwyczajnego, hothatche tyle mają a dobrze sobie radzą na OEMowych olejach :)

Shell dostarcza oleje dla Ferrari oparte o GTL, a przyznasz że jednak takiemu GTC4 czy LaFerrari bliżej do naprawdę mocnej fury. I żyją z Shellem w silniku. Wozy F1 latają na zmodyfikowanym Helix Ultra. Seryjne Quazary od Lotosa lano do wyścigowych wozów torowych (ok, Picanto, ale zawsze :D), nie wiem czy Lotos leje je też do rajdówek ze swoim logo. Więc nie skreślał bym olejów od "tanich" producentów, zwłaszcza do drogowych dupowozów.

Z kolei ja osobiście uważał bym na Amsoila, znaczy na topowe serie. One nie mają praktycznie żadnych aprobat których ze względu na stosowane bazy i pakiety dodatków po prostu nie są w stanie uzyskać - co zresztą przyznaje sam Amsoil który na BITOGu nie raz nie dwa pisał że bez modyfikacji i "obniżenia jakości" nie uzyskają nawet aprobat API. To nie są złe oleje, dalekie jestem od tego, ale raczej dla świadomego użyszkodnika zwłaszcza w modyfikowanym wozie.

Tak się składa, że wiem coś więcej jak wygląda w praktyce ta współpraca Shella i Ferrari. I często produkty Shella po prostu nie dają rady i wtedy dzwonią do mnie :cool:.
Olej w F1 to jest zupełnie inna bajka i ten olej nic wspólnego z cywilnym olejem nie ma. Poza tym budowa i materiały w F1 i nawet w silnikach cywilnych Ferrari to tez zupełnie inna bajka.
Poza tym tam jest 380 KM w dieslu co daje prawie 130 KM z litra i pierdylion niutonów i obciazenia w silniku moga być większe niż najmocniejszych seryjnych "hotach".
 
Na analizach jasno widać, że Lotos jest według starej receptury, a Eurol na nowym pakiecie Infineum z większa zawartością baz syntetycznych. Tutaj mamy prawie 400 konne V6 Biturbo ja bym na oleju nie oszczędzał i szedł w stronę np Ravenola VMP lub VSW. Dziwi jedno w tematach gdzie są stare pancerne 1.9, którym olej dużej rożnicy nie zrobi poleca się PAO, a w wysilonych silnikach gdzie faktycznie może być jakaść kożyść z lepszych baz czy dodatków zaleca się tanie HC na standardowym pakiecie.
to teraz ravenol VMP czy VSW? co wybrać.. i dziękuje za dyskusję bo trochę się nakreśliły pewne kwestie
 
Back
Top