• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Golf MK4 TDI AXR PD

Dlatego powinniśmy jako specjalistyczne forum się trzymać prawidłowej nomenklatury bo czasem powoduje ona zamieszanie bo ludzie mylą deklaracje producenta oleju odnośnie spełniania normy, z oficjalną aprobatą producenta auta.
 
nie śpię, czekam na oficjalne stanowisko. Nie ufam i nie polecam tego produktu. To moje osobiste zdanie.

Witam!
Dlaczego nam nie ufasz? Wydaje się, że powinniśmy być oburzeni faktem, że nasz olej został przetestowany metodą nietypową dla oleju silnikowego, ponieważ. i nadal zgodnie ze standardem, który znacznie różni się od ASTM D 4172 ;)
Post automatically merged:

[QUOTE = "level1989, должность: 24894, участник: 2"]
Infineum предлагает совершенно другую смесь базовых масел. Именно AMG придется отправить это масло на испытания, и я не верю, что они могут себе это позволить.
[/ Quote]

Zgadza się, nie mamy typowej receptury jak Meguin Megol Super Leichtlauf Driver 0W-40 i Meguin Megol Super LEICHTLAUF 5W-40. Powiem ci więcej, prawdziwe testy na ławce mogą sobie pozwolić na jednostki, takie jak SHELL, który certyfikował swoje oleje oparte na GTL. :)
 
Last edited:
Jeszcze raz powtórzę ja tylko sprostowałem twój fragment wypowiedzi jakoby Ten olej nie posiada tej normy bo najzwyczajniej w świecie nie możesz tego wiedzieć no chyba, ze pomyliłeś norme z aprobatą wtedy się zgadza olej nie posiadaa aprobaty VW dla normy 504/507 co jak napisałem też nie jest czymś dziwnym biorąc pod uwage wolumen sprzedaży bo jest to po prostu mało opłacalne :)
Żden olej nie posiada normy :) . Olej może co najwyżej normę spełniać. Ogólnie przyjęte jest, ze to producent danego wyrobu deklaruje czy dany produkt spełnia określoną normę czy nie. I generalnie nie dotyczy to tylko olejów bo takie kwestie dotyczą praktycznie wszystkich dziedzin. Najczęściej dokumentem potwierdzającym spełnienie określonej normy lub wymagań stwaianych produktowi jest deklaracja zgodności. Innymi dokumentami mogą być np. certyfikaty czy aprobaty , które mogą być wydane przez jednostki do tego uprawnione i w tym momencie w przypadku olejów jest to producent pojazdu (za pośrednictwem odpowiedniej jednostki) bo producent oleju sam sobie nie może nadać aprobaty natomiast może zadeklarować, ze dany produkt spełnia wymagania stawiane przez normę.
 
Deklaracja spełniania norm to nie problem. Normy są określane przez właściwości fizyczne i chemiczne oleju. Aprobaty producentów samochodów to inna bajka, ponieważ aby je uzyskać, olej musi przejść dziesiątki albo setki godzin testów. Tutaj takie deklaracje są bez pokrycia i przykładowo ASO nie zaleje takiego oleju który tylko coś deklaruje.
 
To czy deklaracje są bez pokrycia czy nie to już jest inna sprawa i różnie moze być w indywidualnych przypadkach ale producent oleju bierze prawna odpowiedzialność za to co deklaruje więc nie jest to tak, że każdy pisze sobie co chce na opakowaniach bez żadnych konsekwencji. Aprobata jest dokumentem potwierdzającym, że dany olej (a dla ścisłości dostarczona próbka tego oleju) rzeczywiście te normę spełnia natomiast wymogi są dla normy i aprobaty producenta identyczne. Co do ASO to różnie do tego podchodza bo jedne ASO dopuszczają jak jest tylko spełnienie normy, inne nie chcą jak nawet jak jest aprobata a jeszcze inne zaleją wszystko co im przyniesiesz tylko najczęściej po adnotacji, że Klient dostarcza swój olej.
Co do aprobat to jest to tez tylko kartka papieru i pomimo rożnych testów jakie olej przejść musi (mniej lub bardziej rygorystycznych w zależności od producenta i normy) to aprobata dotyczy konkretnej dostarczonej próbki a dalej to najczęściej producent oleju deklaruje, że wszystkie pozostałe partie oleju będą spełniały tę normę tak jak próbka z aprobaty wiec finalnie i tak musimy zaufać producentowi oleju, że nie odstawia kaszany. Oczywiście aprobata dobra rzecz i tylko na plus a czasami niezbędna ale nie można z góry skreślać olejów bez aprobaty.
 
Ja również polecę Platinum 5w40 Max Expert C3 z normą VW 505.01. Olej sprawdzony co potwierdzają badania.

PS: off-topem kolegów forumowiczów nie musisz się zbytnio interesować. Kupuj, zalewaj i ciesz się z jazdy
 
Amen .
Max expert c3
 
Dobry wybór:)
 
ASO nie zaleje takiego oleju który tylko coś deklaruje.
ASO zaleje KAŻDY olej, jak Klient tego sobie życzy.
Nawet zupełnie niezgodny z zaleceniami producenta samochodu.
Wątpię też, czy wiedzą, na czym polega różnica między deklaracją, a aprobatą.
Przykładem jest wlewanie Amsoil SIgnature Series do Astr K, gdzie mechanik mówi, że jest to kolejna osoba z tym olejem, a on jest OK, bo na bańce pisze Dexos1gen2.
I w drugą stronę, ASO wpiszę adnotację do książki serwisowej i "systemu" za każdym razem, jak przyjedziesz ze swoim olejem, nawet tym z aprobatą.
 
Zazwyczaj tak, straszą tym nawet jak olej ma aprobaty.
 
Z tą utratą gwarancji to są takie mity i strachy na Lachy. To nie jest tak, ze Pan w ASO komuś powie no to traci Pan gwarancje na silnik i już tej gwarancji nie ma. Gwarant może jedynie poinformować, że jeśli w wyniku zastosowania niedopuszczonego przez niego środka smarnego dojdzie do usterki to odmówi on pokrycia kosztów naprawy w ramach gwarancji. I to tak na dobra sprawę po jego stronie leży obowiązek udowodnienia związku przyczynowo-skutkowego. Oczywiscie prawo prawem a praktyka praktyką i zawsze swoim Klientą radzę aby w okresie gwarancji mieli olej posiadający aprobatę bo po co się z koniem kopać. Czasami mają taki bajzel co do obowiązujących zaleceń, że w jednym ASO nie przyjmą auta z 504/507 (bo wymagają nowszej normy 508/509) a ASO kilka kilometrów dalej nie widzi problemu i wg. nich jest to dopuszczalna norma. W innym ASO nie przyjmą w ogóle oleju od Klienta nawet jak będzie to oryginał danej marki kupiony w innym serwisie. :)
Post automatically merged:

A co do aprobat i tego, ze olej baz aprobaty jest nic nie wart to są przypadki, ze wogóle nie ma czegoś takiego jak oficjalna aprobata tylko producent zaleca konkretny olej spełniający normę i tyle w temacie.
 
Ktoś coś słyszał o nowym oleju od Eurola? Dokładnie Turbo DI 5W-40 z normą VW505 01. Cenowo wypada podobnie do Fluence ale parametry zwłaszcza zimowe ma już gorsze. Tutaj link do strony Eurol Turbo DI 5W40 vs Eurol Fluence 5W40
Szukam właśnie do swojego PD i miałem brać Fluence + AR2300 ale takie coś wyskoczyło na stronie sklepu.
 
Jaki on nowy....analiza VOA z 2015 roku:

można sobie porównać z VOA Fluence: https://www.oil-club.pl/index.php?threads/eurol-fluence-5w40.173/

Imho jeden i drugi ok, pytanie czy duża różnica w cenie...
 
Faktycznie nie zerknąłem w Google, myślałem że nowy bo wcześniej nigdzie go nie widziałem :confused: Wychodzi na to, że cena/jakość i tak wygrywa Fluence. Rożnica w cenie praktycznie kilka złotych w zależności od sklepu.
 
Back
Top