• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Kolejne BMW z silnikiem N47

Tomasz7890

Użytkownik
Samochód
Bmw f10 N47
Witam Serdecznie
Przeczytałem wiele stron z tematu "Jaki olej do silnika Bmw N47T ?" i mam mętlik w głowie 😁.Wcześniej mając Bmw e90 z 2005 roku z silnikiem diesla M47 stosowałem olej 5w30 Motula a po gruntownym remoncie silnika Valvoline.Dpf w e90 był usuniety. Obecnie mając Bmw f10 2011z silnikiem diesla N47T najsłabszą odmianę 184 km z filtrem Dpf po przeczytaniu wielu stron tego wątku zdecydowałem się na Millersa EE 5w30 z normą C3.Jakieś mieszane uczucia odniosłem po jego użyciu i po 9 tys km wymieniłem na Amsoil 5w30 European Car Formula(AEL) plus Archoil 9100.Nie wiem czy dobrze zrobiłem z tym Archoil bo Amsoil nie pozwala stosować dodatków do swoich olejów.Teraz mam Eurola ale wkurza mnie brak aprobaty LL-04.Moje przebiegi to dziennie do pracy 25km autostradą i powrót tez 25km ale już w korkach i miastem,i pare krótkich odcinków po 5km na weekendach, oraz powroty do kraju 1200km na jeden raz a wtedy lubie auto porządnie przegonić.Poruszam się po Niemczech dlatego zależy mi na jak najlepszej ochronie silnika, jak również filtrze Dpf.
Dlatego bardzo proszę o poradę "co najlepiej sprawdzi się w moim przypadku?"Wymiany robię co 10 tys.km Auto ma oryginalny przebieg 160tys km przy 50 tys.km było na akcji serwisowej wymiany kompletnego rozrządu,turbiny i wtrysków dlatego chciałbym zalać olej z górnej półki ale nie chciałbym przepłacać jeśli nie ma potrzeby.
Rozumiem koledzy również że analiza byłaby najlepsza ale nie jestem w stanie tego ogarnąć zewzględu na pracę,i pobyt za granicami kraju
Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź Pozdrawiam
 
O tym Millersie EE (jeżeli to jest ten C3, który jednocześnie ma 504/507) to już była mowa, że ma przekroczone poziomy siarki i fosforu i to znacznie. Nie wiem, czy on ma oficjalną aprobatę 504 czy tylko spełnia wymagania. Wszystko byłoby spoko z tym fosforem, bo 504/507 jest troszkę dziwne i nie stawia ograniczeń co do fosforu i popiołu (wg. Lubrizol), ale taki olej nie może spełniać jednocześnie wymagań BMW czy Mercedesa.

W przypadku Diesla brakiem aprobaty bym się nie przejmował - w przypadku benzyny chyba tak, tam wprowadzili nowe testy na silniku benzynowym właśnie i raczej bym się trzymał normy.

Interwały masz spoko i odcinki po 25km też są ok.

Olej kupujesz zagranicą czy na miejscu?
 
Olej staram się kupować u Nas bo za granicą to głównie mogę kupić tylko Liqui Moly,Mobila i Shell'a chociaż teraz mi wskakuje wymiana a ogólnie sytuacja z tym wirusem jest jaka jest🙄
 
Wybrałem Ci tak abyś miał specyfikacje LL04 i spał spokojnie. Wszystkie 5w30.

Lotos Aurum 504/507 / Orlen MaxExpert V
Lotos C2+C3 (najnowsze wypusty mają już zaktualizowaną normę BMW) / Orlen XD
Lotos Aurum C3

możesz też pójść w OE BMW, ale to to samo co Shell ECT, wiec po co przepłacać

dorzucam jeszcze Neste C2+C3

jest też nowa seria Totala i Castrola, mają praktycznie te same właściwości i bazy dodatków, normę API SN PLUS i LL04, ale to chyba bardziej do benzyn. jakaś tam średnia baza siedzi bo temp. płynięcia takie bardzo przeciętne
 
@Tomasz7890 pytanie czy olej musi mieć oficjalną aprobatę BMW czy tylko ją spełniać?
Wystarczy spełnienie
Najbardziej mi chodzi o sam fakt dobrego oleju.Jest też tak że żona gdy używa auto to jak na złość załącza się procedura i nie jest przeprowadzona do końca i paliwo zostaje nie wypalone
Chodzi mi po głowie jeszcze Eneos Sustina ale on to już poza normą LL-04
Doradźcie mi jeszcze Drodzy Koledzy czy nie uderzyć w 5w40 bo jednak do Polski jak jadę to po 1200 km robię na raz nie licząc przerwy na tankowanie ale to tylko chwila i ogień dalej czy pozostać na 5w30
 
No to jeżeli ma tylko spełniać to lałeś bardzo dobry olej Amsoil AEL, swoją drogą ma ten sam pakiet dodatków co Eurol który Ciebie tak wkurza ;)
Odnośnie DPF i przerwanej procedury to albo dać silnikowi dokończyć procedurę albo dłuższe trasy - albo częściej zmieniać olej bo będzie przybywać paliwa w oleju jak dpf się nie dopala - a więc olej będzie tracił właściwości. Po analizach na naszym forum widać że jak trzymasz się procedur i dbasz o dpf sam olej (w tym przypadku właśnie ten Eurol) da sobie spokojnie radę solo na dystansie 7,5 kkm i trybie miejskim: https://www.oil-club.pl/index.php?threads/eurol-syntence-fs-0w30-po7500km.246/
Shell AM-L lub oem z LL04 to też niezłe wyjście.
Dla oleju i silnika nie ma nic lepszego jak długie trasy.
 
Moim zdaniem za bardzo kombinujesz. Miałeś (i masz) bardzo dobre oleje (Millers, Amsoil, Eurol) i prędzej sobie pogorszysz niż cokolwiek poprawisz. Z lepszych olejów z LL04 masz jeszcze Ravenola VMP 5W30.
Odnośnie zaleceń Amsoila to są to generalne zalecenia i nie znaczy to, że dodatek nie będzie miał pozytywnego wpływu (czy będzie miał negatywny). Amsoil się niejako zabezpiecza bo nie są w stanie określić wpływu wszystkich dodatków na Rynku na swój olej.
 
I chyba mój problem rozwiąże powrót do Amsoil European Car Formuła bo subiektywne odczucia były na nim najlepsze.
Bardzo dziękuję wszystkim za porady i zaangażowanie.
Miłego dnia życzę
 
Lotos zaleca do aut z ll-04, Aurum c3 5w30. Oficjalnej aprobaty nie ma ale w tym wypadku to chyba nie problem, bo auto jest już dawno po gwarancji.
 
Tak już dawno po gwarancji, ale jak jadę do mechanika to każde mi podpisywać oświadczenie że wlewa mi olej bez aprobaty Bmw LL-04 ale jak na Amsoil'u jest że spełnienia to już nie muszę podpisywać papieru😁
Powiedzcie mi jeszcze czy coś sie zmieni w tym jak zastosuję tego Amsoila po chipie bo w sumie zapomniałem dodać że planuje troszkę podkręcić to autko programem
 
Last edited by a moderator:
A dotyczy to
A dotyczy to Millers EE longlife C3 5W30? Bo ten jest w pierwszej kolejności dedykowany do tego silnika i jak się zdaje tego oleju dotyczy dyskusja. Trzymajmy się wiec może faktów a nie rzucajmy w eter niepotwierdzonych informacji. Bo tobie chodzi o olej pod normy VW a ktoś to odbierze jako dotyczące zupełnie innego oleju i poda dalej. Nie bronie Millersa chodzi tylko i wyłącznie o rzetelną informacje a tej z Twojej Strony było brak we wcześniejszych wpisach.
U mnie był dokładnie ten ale ja podkreślam mam tylko odczucia słuchowe ale chodził ten silnik na nim jak "sieczkarnia" niestety.
 
Od początku czy po pewnym czasie? Bo zwykle na początku silniki bardzo fajnie chodzą a potem jak się olej "zmęczy" i nanodrive sie skończy to właśnie efekty akustyczne są zdecydowanie gorsze. Amsoil bardzo dobry wybór.
 
Po pewnym czasie faktycznie, ale to było w okolicy 5-6 tysięcy wiem że nie mogłem go zmienić jakoś szybciej ale przy 8 tys zmieniłem i szczerze po tej akcji już chyba nie wrócę do Millersa osobiście.
 
Dobra a poza grą słowna, co powiecie na Mobil 1 esp 5w-30 ??
Na niemieckim oil clubie często dedykowane pod BMW ? Jakieś dodatki sam w sobie zawiera ?
Post automatically merged:

Sam jestem posiadaczem tego silnika tylko w F30 i jeśli chodzi o dobór oleju to jest temat rzeka
 
Back
Top