Tomasz7890
Użytkownik
- Samochód
- Bmw f10 N47
Witam Serdecznie
Przeczytałem wiele stron z tematu "Jaki olej do silnika Bmw N47T ?" i mam mętlik w głowie .Wcześniej mając Bmw e90 z 2005 roku z silnikiem diesla M47 stosowałem olej 5w30 Motula a po gruntownym remoncie silnika Valvoline.Dpf w e90 był usuniety. Obecnie mając Bmw f10 2011z silnikiem diesla N47T najsłabszą odmianę 184 km z filtrem Dpf po przeczytaniu wielu stron tego wątku zdecydowałem się na Millersa EE 5w30 z normą C3.Jakieś mieszane uczucia odniosłem po jego użyciu i po 9 tys km wymieniłem na Amsoil 5w30 European Car Formula(AEL) plus Archoil 9100.Nie wiem czy dobrze zrobiłem z tym Archoil bo Amsoil nie pozwala stosować dodatków do swoich olejów.Teraz mam Eurola ale wkurza mnie brak aprobaty LL-04.Moje przebiegi to dziennie do pracy 25km autostradą i powrót tez 25km ale już w korkach i miastem,i pare krótkich odcinków po 5km na weekendach, oraz powroty do kraju 1200km na jeden raz a wtedy lubie auto porządnie przegonić.Poruszam się po Niemczech dlatego zależy mi na jak najlepszej ochronie silnika, jak również filtrze Dpf.
Dlatego bardzo proszę o poradę "co najlepiej sprawdzi się w moim przypadku?"Wymiany robię co 10 tys.km Auto ma oryginalny przebieg 160tys km przy 50 tys.km było na akcji serwisowej wymiany kompletnego rozrządu,turbiny i wtrysków dlatego chciałbym zalać olej z górnej półki ale nie chciałbym przepłacać jeśli nie ma potrzeby.
Rozumiem koledzy również że analiza byłaby najlepsza ale nie jestem w stanie tego ogarnąć zewzględu na pracę,i pobyt za granicami kraju
Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź Pozdrawiam
Przeczytałem wiele stron z tematu "Jaki olej do silnika Bmw N47T ?" i mam mętlik w głowie .Wcześniej mając Bmw e90 z 2005 roku z silnikiem diesla M47 stosowałem olej 5w30 Motula a po gruntownym remoncie silnika Valvoline.Dpf w e90 był usuniety. Obecnie mając Bmw f10 2011z silnikiem diesla N47T najsłabszą odmianę 184 km z filtrem Dpf po przeczytaniu wielu stron tego wątku zdecydowałem się na Millersa EE 5w30 z normą C3.Jakieś mieszane uczucia odniosłem po jego użyciu i po 9 tys km wymieniłem na Amsoil 5w30 European Car Formula(AEL) plus Archoil 9100.Nie wiem czy dobrze zrobiłem z tym Archoil bo Amsoil nie pozwala stosować dodatków do swoich olejów.Teraz mam Eurola ale wkurza mnie brak aprobaty LL-04.Moje przebiegi to dziennie do pracy 25km autostradą i powrót tez 25km ale już w korkach i miastem,i pare krótkich odcinków po 5km na weekendach, oraz powroty do kraju 1200km na jeden raz a wtedy lubie auto porządnie przegonić.Poruszam się po Niemczech dlatego zależy mi na jak najlepszej ochronie silnika, jak również filtrze Dpf.
Dlatego bardzo proszę o poradę "co najlepiej sprawdzi się w moim przypadku?"Wymiany robię co 10 tys.km Auto ma oryginalny przebieg 160tys km przy 50 tys.km było na akcji serwisowej wymiany kompletnego rozrządu,turbiny i wtrysków dlatego chciałbym zalać olej z górnej półki ale nie chciałbym przepłacać jeśli nie ma potrzeby.
Rozumiem koledzy również że analiza byłaby najlepsza ale nie jestem w stanie tego ogarnąć zewzględu na pracę,i pobyt za granicami kraju
Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź Pozdrawiam