• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

350Z - manualna skrzynia biegów i dyferencjał

Eonew

Nowy użytkownik
Samochód
Nissan 350Z
Cześć, mam w planach w najbliższym czasie wymianę oleju. Samochód z 2004 roku.
Zalecenia producenta to GL-4 75W85 do skrzyni i GL-5 80W90 do dyferencjału.
Głównym problemem skrzyni są synchronizatory, natomiast w w dyferencjale znajduje się tzw. szpera (LSD). W obu występują duże temperatury i wiele osób zalewa 75w140.
Nie jeżdżę po torze, ale samochód używany mało delikatnie.
Nie przewiduję konkretnego budżetu.
Trzymając się zaleceń zestaw jaki znalazłem to:
RAVENOL MTF-1 SAE 75W-85
AMSOIL 80W90 Synthetic Gear Lube z dodatkiem zalecanym przez Amsoil - AMSOIL Slip Lock
Co sądzicie o takim zestawie?
Ewentualnie w obu przypadkach zalecenia potraktować z przymrożeniem oka i zastosować jakieś 75W90, gdzie wybór jest dużo większy.
Jestem otwarty na wszystkie propozycję.
 
Last edited:
Do skrzyni 75w90 gl4, do dyfra 75w90 lsd. Tak podaje dobieraczka motula i tak lałem do siebie. Nie zauważyłem rożnicy miedzy motulem gear 75w90 a shellem spiraxem 75w90 gl4 w skrzyni. Natomiast dobieraczka castrola podaje 75w140 lsd do dyfra. Castrol robi chyba jedne z najlepszych przekładniówek.
 
Ja bym się trzymał zaleceń producenta. Jeśli nie występują żadne nieprawidłowości w pracy skrzyni czy mostu oczywiście. Świerzy olej będzie z powodzeniem dawał radę . Jeśli ma się coś uszkodzić to raczej od agresywnej jazdy czy nadmiaru momentu obrotowego, a wtedy żaden olej nie pomoże . Castrol i Fuchs robią bardzo dobre oleje do skrzyń jak byś chciał coś trochę tańszego. Pozdro
 
Do mostu 75w140
Do skrzyni 75w90
I tyle marka do wyboru
 
Jeśli ma się coś uszkodzić to raczej od agresywnej jazdy czy nadmiaru momentu obrotowego, a wtedy żaden olej nie pomoże .
Nie do końca się zgodzę. Lepszy jakościowo olej przesuwa granice po której "coś" się może uszkodzić, w końcu po to poszukujemy najlepszych rozwiązań.

Czyli do mostu jednak lepiej zalać 75W140 niż 75/80W90 ?
A czy duża lepkość przy niskiej temp. nie będzie zła dla mechanizmu w zimę, kiedy olej potrzebuje więcej czasu na uzyskanie odpowiedniej temperatury?
Przy 40°C Castrol ma lepkość 175. a np. Motul 300 LS 110, więc różnica jest duża.
 
Gdyby to był olej 85w140 to wtedy zimą byłyby nieodpowiednie warunki pracy a 75w140 jest bardziej przystosowany do pracy wielosezonowej.
Należy też brać pod uwagę to że auta używane często posiadają już duże przebiegi i nie ma cudów żeby na łożyskach i kołach zębatych nie było jakiegoś zużycia (pasowania się rozjeżdżają) wtedy bardziej lepki olej lepiej uzupełnia luzy między pracującymi częściami.
Zdarza się że most ma już takie zużycie że zaczyna być głośniejszy i wtedy gęstrzy olej potrafi sprawić że się w jakimś stopniu wyciszy.
 
Back
Top