• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Jaki olej do BMW N46B20? Ewentualnie Valvoline SynPower 5W40 - brak aprobaty BMW ?

bot--killer

Użytkownik
Samochód
BMW 320i
Marka samochodu
BMW
Budżet/ile litrów
125 / 5L
Silnik
N46B20
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W30, 5W40
Cześć!

Zauważyłem, że w internecie jest dostępny olej Valvoline synpower 5W40 A3/B4 w wersji, gdzie jest aprobata bmw long life 01 oraz takiej bez tej informacji. Na stronie Valvoline możemy przeczytać, że olej SynPower 5W40 nie posiada takiej aprobaty ale oleje SynPower Plus 5W40 / SynPower MBO 5W40 już tak. Czy brak takiej aprobaty ma jakieś realne znaczenie?
 
Pomijając sprawy gwarancji, to teoretycznie nie, jeżeli olej ma wymagane parametry. Praktycznie ciężko zweryfikować czy dany olej spełnia wszystkie wymagania normy. Zazwyczaj normy producentów oparte są o normy ACEA i można dobierać olej wg tego. Ale generalnie lepiej szukać oleju mającego pieczątkę producenta samochodu, albo chociaż informacje od producenta oleju że spełnia wymagania normy.
 
Pewnie jakieś nowe etykiety, z motulem xcess z tego co pamiętam było podobnie i chyba nawet z Shell helix 0w40? Jeśli szukasz oleju do n46, to są lepsze wybory znacznie. Jak z uszczelniacza mi zaworowymi u Ciebie?
 
Pewnie Valvo jest w trakcie albo zrezygnowało bo nastąpiła zmiana wymagań przez BMW dla normy LL-01 - chodzi o modele od 2019 roku wzwyż . Motul o tym pisze na swojej stronie a propos swoich produktów że zostały unowocześnione - prawdopodobnie chodzi o LSPI.
Importer Motula w USA też o tym pisze:
1596997823267.png

1596997886184.png
 
Pewnie jakieś nowe etykiety, z motulem xcess z tego co pamiętam było podobnie i chyba nawet z Shell helix 0w40? Jeśli szukasz oleju do n46, to są lepsze wybory znacznie. Jak z uszczelniacza mi zaworowymi u Ciebie?

Ogólnie to nie mam problemu z silnikiem.
Aktualnie zalany jest LM Top Tec 4100 5W40. Dopiero później zorientowałem się, że jest to olej C3, a do benzyny lepiej szukać A3/B4, nie?
 
Do tej konkretnej benzyny tak, warto coś na ll01 lać, byle nie było problemu z uciekającym olejem ;-) chłopaki chwalą ravenola vst w tych jednostkach ;-)
 
Przyznam, że bardzo zainteresował mnie Gulf GX 5W40 :p cena/jakość wydaje się być OK. Motul X-Cess chyba stracił na jakości. Najciekawszą opcją byłby LM Synthoil ale 250 zł /5L 😅 ...
 
Lm synthoil to po prostu meguin :) z tym, że patrz tam jest ll98, myślę, że raczej unikał bym tej normy. W ksiazce masz adnotację, że ten olej lejesz awaryjnie. Shell helix ultra 5w40, Ravenol VST - to są oleje sprawdzone w n46 ;-)
 
Gulf także warto uwzględnić, ale bierz pod uwagę, że to olej na podobnym poziomie co Valvoline. Ogólnie do ca. 130 zł dostaniesz już niezły olej np. Shell Helix Ultra 5W-40.

P. S. Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40 można dostać w tej samej formulacji za ca. 150 zł/5l tzn. Meguin. Ten olej nie spełnia/posiada normy BMW LL01, ja osobiście nie widzę wady, gdyż mamy styczność z pojazdem po za okresem gwarancyjnym. Nawet Redline dla swoich olejów na PAO opisuje, że spełnia BMW01, podobnie Rowe. Liqui Moly/Meguin jest po prostu... Bardziej precyzyjne. Więc @lukaszewski to naprawdę nie gra dużej roli, bo widzę, że często na forum ktoś zwraca na to uwagę. Trzeba wiedzieć, kiedy można nieco odbiec od zaleceń producenta.
 
@poziom1989 moim skromnym zdaniem, jeśli olej ma acea a3/B4 to jeśli bardzo zależy na tym konkretnym oleju to można śmiało wlać (chodzi o ten konkretny motor).
Post automatically merged:

Dwa, popiołów trochę jest. Co prawda n46 to dość prosta konstrukcja, ale jest już jednak na tyle nowości, że ewentualne przepalenie oleju poskutkuje problemami. Mnóstwo n46 na rynku to zajechane chrupki, padnięte katy, sondy, właśnie z powodu nadmiernie palonych olejow i przeciągniętych interwałów.
 
@poziom1989 moim skromnym zdaniem, jeśli olej ma acea a3/B4 to jeśli bardzo zależy na tym konkretnym oleju to można śmiało wlać (chodzi o ten konkretny motor).
Post automatically merged:

Dwa, popiołów trochę jest. Co prawda n46 to dość prosta konstrukcja, ale jest już jednak na tyle nowości, że ewentualne przepalenie oleju poskutkuje problemami. Mnóstwo n46 na rynku to zajechane chrupki, padnięte katy, sondy, właśnie z powodu nadmiernie palonych olejow i przeciągniętych interwałów.

Przyznam, że dałem silnik do remontu (uszczelki, głowica+szlif, pierścienie, panewki) bo potrafił chlapnąć tej oliwy :p Teraz chciałbym wymieniać częściej (10.000 km) i myślę, że jakiś w miarę dobry HC będzie idealnym wyborem.
 
@lukaszewski Otóż to jeżeli dany olej posiada specyfikację ACEA, w tym przypadku A3/B4 popioły siarczanowe 1,0 - 1,6 g/100 gr. To się tym nadmiernie nie przejmuję, oprócz tego, jeżeli jednostka napędowa zużywa olej w nadmiernych ilościach to wtedy nawet niższe popioły nie pomogą, tym bardziej jeżeli piszemy o różnicy ca. 0,3 g/gr.
Post automatically merged:

@bot--killer przy Shell-u lepkość w 100°C została obniżona z powodu oszczędności paliwa, to dotyczy praktycznie wszystkich nowoczesnych formulacji.
 
Last edited by a moderator:
W dobrej cenie jest Texaco Havoline Ultra 5w40. To olej na bazach HC ale dość mocny i nowoczesny pewny także pod kątem dystrybucji. Półka wyżej Bizol Allround (analiza na forum) mocna fajna oliwa dalej mamy wspomnianego Ravenol VST.
 
Jak musi być LL-01 to Specol Gold 5w40 i częściej wymieniać .
 
Warto. To stara, dobra firma robiąca oleje. Mało u nas znana bo raczej wschod Europy to nie jest ich główny rynek, a jako mala marka nie rozpychają się jak reszta wielkich. Ale oleje robia spoko.
 
Back
Top