• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Paliwa - dyskusja ogólna

  • Thread starter Deleted member 216
  • Start date
Przypadkiem natknąłem się na obsługę garażową scanii R450 z mojej firmy. Wydaje mi się , że są ok jak na przebieg 90kkm. Oczywiście nie polecam trzymać filtrów w osobówkach na taki interwał
20200910_155218.jpg
 
Ja się opieram na wskazaniach live data - korekty, temperatury itp. co do subiektywnych odczuć, tak, pisałem kiedyś na Oilem, że mam wrażenie, iz lepiej się zbiera i co? Zlogowałem 0-100 i 100-200, które jest bardziej miarodajne, różnicy w stosunku do solo 98 BRAK.
To u mnie korekty na wtryskach spadły bliżej zeru(podobne korekty były na AR 6900).Wcześniej była lana Verva.
 
Ale na czym korekty Ci spadly? Na 98 Verva czy na Oilem?
 
Na Vpover Shell a w sumie są praktycznie takie same jak wcześniej używałem zwykłego ON i AR 6900
 
Odkąd dowiedziałem się o promocji na vpowera tankuje tylko na shellu. Obecnie jestem na urlopie i zrobiłem trasę praktycznie przez całą Polskę . Akurat ułożyło się tak , że tankowania robiłem na lotosie . Dziś sprawdziłem sobie korekty i okazało się , że są zauważalnie niższe niż standardowo . Teraz jestem ciekaw czy to zasługa tego, że auto przegonilem na trasie , czy wychodzi na to że vpower to nie takie cudo jak myślałem
 
Również długo tankuję Vpower bo cena mi odpowiada. Wczoraj wleciał Lotos dynamic z ciekawości. Korekt u siebie nie jestem w stanie sprawdzić, ale dynamic ma wyższą liczbę cetanową niż Vpower jak kiedyś patrzyłem, więc wrażenia słuchowe co najwyżej.
 
Na Vpover Shell a w sumie są praktycznie takie same jak wcześniej używałem zwykłego ON i AR 6900

No to taniej wyjdzie dolewać AR6900 ,bo to jak liczyłem + 0.1429 groszy do litra . Chyba że na Shell promo , to można coś zmienić .
 
@Wojt przegonienie samochodu na trasie działa cuda. Ja po zagrzaniu oleju czy trasa czy miasto zawsze korzystam z pełnego zakresu obrotów, nie ma co zamulać samochodu, po to masz zakres obrotów, żeby z niego korzystać 👍 im częściej masz możliwość tym lepiej. Oczywiście proszę rozróżnić - katowanie/korzystanie z pełnej prędkości obrotowej ;-)

Prawda taka, że Shell z tymi wtorkami/czwartkami 'wygral' bo nie schodziło im to zbytnio, a już nahalne działania pracowników stacji, podchodzi i łapie za węża z v-power to mam ochotę przypier... :) oczywiście zdaję sobie sprawę, że mają taki odgórny przykaz, niemniej jednak jest to irytujące.
 
Ja tam tankuję ON u siebie w pracy. Paliwo przyjeżdża z Orlenu cysternami. Z racji tego że mamy ponad 1200 autobusów w ruchu codziennie nie ma problemu z jakością paliwa :). Zbyt duży kontrahent :).
A zarząd jedną ze stacji zrobił otwartą dla wszystkich z płatnościami bezobsługowymi. I do tego w Warszawie bardzo konkurencyjna cena, wczoraj lałem za 4,16.
 
@Wojt przegonienie samochodu na trasie działa cuda. Ja po zagrzaniu oleju czy trasa czy miasto zawsze korzystam z pełnego zakresu obrotów, nie ma co zamulać samochodu, po to masz zakres obrotów, żeby z niego korzystać 👍 im częściej masz możliwość tym lepiej. Oczywiście proszę rozróżnić - katowanie/korzystanie z pełnej prędkości obrotowej ;-)

Prawda taka, że Shell z tymi wtorkami/czwartkami 'wygral' bo nie schodziło im to zbytnio, a już nahalne działania pracowników stacji, podchodzi i łapie za węża z v-power to mam ochotę przypier... :) oczywiście zdaję sobie sprawę, że mają taki odgórny przykaz, niemniej jednak jest to irytujące.
Mam n52b25 więc chcąc nie chcąc muszę co jakiś czas wdepnac gdyż niskie obroty mu nie służą . Regularna cena vpowera to serio jakaś makabra . Od prawie pół roku tankuje tylko to i chyba nie zauważyłem niczego co by mnie zachęciło do tego aby dopłacić . Pomyślałem , żeby sobie zrobić prywatne śledztwo i obczajac korekty na paliwach z różnych stacji które mam zazwyczaj po drodze
 
w n52b25 ecu nie zmienia tak namiętnie korekt jak w n53 :d
 
Witam właśnie zakończyłem test dodatku oilem hybrogen i w porównaniu do chociażby AR 6900 dmax nie jestem zadowolony spalanie większe na oilem o ok 0.3 l na 100 oraz czasami przy lubił zakopcić czego przy Ar nigdy nie miało miejsca. Także nie polecam i nie odradzam, może z 2.0 dCi się nie polubili. Ale w sobotę żalem cały zbiornik z dodatkiem Stanadyne Performance Formuła i spalanie że średniego 7.3 spadło na 6.8 na kompie, jeszcze sprawdzę pod dystrybutorem jak wyjezdze zbiornik,dymu brak,
 
Taka ciekawostka. Czym różnią się paliwa premium od „zwykłych” Tutaj na przykładzie ON.

Na podstawie kart charakterystyki firmy AMIC (btw bardzo fajna sieć stacji 👍)

Karta premium



Karta nie premium



Podpowiem: NAFTALEN

Reasumujac i nie chcąc popsuć biznesu nikomu podpowiadam ze w większości depresatorów jest zawarty NAFTALEN, który ma ogromne właściwości czyszczące.

Nie poruszam tutaj kwestii smarności bo to raczej z odpisu świadectwa jakości można wyczytać.

Dla kogoś kto nie lubi babrać się we własne dolewki jest opcja opcja wyboru.


Ciekawe informacje można również wydedukować z karty nie premium: tam ze wzgl na pochodzenie analiza została rozszerzona o inne frakcje i dobra informacja jest to ze jest również zawartość ksylenow - czyli moich ulubionych substancji ;)

Oczywiście to jest trywialne porównanie bo nie znajdziemy tutaj odpowiedzi dot specjalistycznych dodatków funkcyjnych.
 
Last edited:
Wczoraj do SSS zalany Shell Vpower 95 zobaczymy czy będzie jakaś różnica.
 
Ja lejąc premium liczę przede wszystkim na: zdecydowanie lepszą smarność, później jakieś drobne właściwości czyszczące i w niektórych paliwach (Verva, dynamic) większą liczbę cetanową. Problem jest taki że nie zawsze premium ma to wszystko w sobie, a nawet i smarność na poziomie normalnego paliwa się zdarza. Trochę loteria bez patrzenia w kartę jakości na stacji. Na ten moment na Vervie i dynamicu u mnie w mieście się nie zawiodłem LC zawsze wysokie i smarność lepsza.
 
Właśnie wczoraj w okolicach Warszawy natrafiłem na tę stację , po logo pomyślałem że to jakaś lokalna podróbka totala. W mojej okolicy nigdy nie spotkałem.
 
wiec nie wiem dlaczego nie lejecie regular ON, dolać AR6900-d, który poprawia smarność, liczbę cetanową, ma detergenty itp, a zastanawiacie się nad parametrami paliw premium czy spełniają poszczególne, czy nie. Cenowo wychodzi nawet lepiej lać regular + AR6900 niż od razu premium.
 
@lukaszewski Zdecydowanie warto samemu dodawać- przynajmniej wiemy czego możemy się spodziewać.

Ja regularnie wlewam 6900D - mam szereg dowodów, że działa i u mnie sprawdza się.
 
Last edited by a moderator:
Zdecydowanie, to bym nie przesadzał. Jednemu się sprawdzi, innemu nie. Nie każdy też chce wozić dodatkowy środek i go dolewać, skoro może osiągnąć to samo zalaniem paliwa premium. Nie przesadzałbym też z tym Archoilem - mnie w dieslach AR6900D-Max się nie sprawdzał. A to były czasy, gdy pakowałem jeszcze kupę kasy w złomka żeby był w stanie perfekt i jeździłem z lapkiem logując parametry.

Ja bym raczej polecał ropę premium, w okresie zimowym ze stacji mającej arktyczne paliwo, niż dodatki. Z dodatków to, jeżeli ktoś ma nowy wóz albo wymieniał wtryski, raz w roku po zimie zalać czyścik.
 
Back
Top