• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil AR2300

Czy AR2300 może być stosowany jesli w silniku jest ceramizer? Czy są jakieś przeciwwskazania? (Fiatowski 1.1 SPI, niska kompresja na dwóch cylindrach, chciałbym sprobować rozruszać pierścienie i oczyścić silnik zanim będzie grubsza naprawa).
Zmyje go. Lepiej byłoby usunąć go płukaniem Oilem albo chociaż 10% AR2820 na 1 godzinę na gorąco albo 5% i 1h lekkiej jazdy a potem AR2300 do kolejnego nowego oleju
 
Dzięki za konkretną odpowiedź - w takim razie poczekam do wymiany oleju i wtedy wleci Oilem.
 
Jestem po 7 tys km na ar2300. Na początku po zalaniu widziałem bardzo dobre efekty , ale dziś zajrzałem pod korek i wydaje mi się że wcale nie jest lepiej niż 5 tys km temu. Powiedział bym nawet że wydaje mi się , że wnętrze silnika nieco pociemniało. Więc mam pytanko , czy ar2300 z czasem lub przebiegiem gorzej działa , lub ma jakiś limit syfu który zmywa ?
 
Raczej nie. Ciemnieje metal bo jest na nim ciemniejszy brudny olej. Po wymianie i zalaniu nowego oleju będzie widać pełen efekt
 
Wg mnie nie zużył się, aczkolwiek trochę dziwnie to wygląda. U mnie sytuacja jest taka, że góra silnika jest 'zimna' nie ma tam pod korkiem bezpośrednio żadnych elementów mechanicznych i w miarę eksploatacji wydaje mi się, że syf się tam u mnie pojawia bo olej dysperguje zanieczyszczenia, ale zawsze coś tam chlapnie co nie zostanie ponownie obmyte i się osadza, dołączam zdjęcie 🙈 często olej ma np 90-100st, a pokrywa zaworów jest chłodna. U Ciebie jest inaczej i raczej powinno być coraz czyściej. Dziwne.
 

Attachments

  • IMG_20200903_062744_compress4.jpg
    IMG_20200903_062744_compress4.jpg
    242,1 KB · Odwiedzin: 309
Raczej nie. Ciemnieje metal bo jest na nim ciemniejszy brudny olej. Po wymianie i zalaniu nowego oleju będzie widać pełen efekt
W przyszłym miesiącu mam zamiar zmienić olej i wypróbować ten cud wychwalany oilem. Na pewno podzielę się wrażeniami i zobaczymy czy miałeś rację 😉
Post automatically merged:

Wg mnie nie zużył się, aczkolwiek trochę dziwnie to wygląda. U mnie sytuacja jest taka, że góra silnika jest 'zimna' nie ma tam pod korkiem bezpośrednio żadnych elementów mechanicznych i w miarę eksploatacji wydaje mi się, że syf się tam u mnie pojawia bo olej dysperguje zanieczyszczenia, ale zawsze coś tam chlapnie co nie zostanie ponownie obmyte i się osadza, dołączam zdjęcie 🙈 często olej ma np 90-100st, a pokrywa zaworów jest chłodna. U Ciebie jest inaczej i raczej powinno być coraz czyściej. Dziwne.
Twój silnik od mojego różni się bezpośrednim wtryskiem i drobnymi detalami
 
U mnie obudowa filtra oleju w turbo GDI wygląda tak po płukaniu Oilem Release Tech Power Flush i spuszczeniu oleju. Jeździła płukanka 1h wczoraj a było ciepło, rpm do 2500 a sam olej jak smoła co widać przed odessaniem z obudowy. Nowego oleju nie widać na bagnecie po ponad 100km a zakładam że już się wymieszał z resztkami starego.
ad10770fad385e6634edb3d8531674a5.jpg
 
@wlyszkow e no u mnie obudowa też lśni, ale żeby tam był syf to trzeba być chyba mega 'ciaprokiem' i wymieniać olej jak się przypomni 🙈
 
No niestety w poprzednim aucie zastałem i trochę zajęło zanim odpuścił
 
U mnie obudowa filtra oleju w turbo GDI wygląda tak
Aż się prosi o jakieś byle co olejowe na 30-50km i dopiro cud smarek .

Przez kolegę @Wojt aż sam zajrzę u siebie pod korek ,co tam ta AR2300 zrobiła , choć co jakiś czas kapie sobie na chusteczkę i patrze ale jest jasno na bibule .

Tak myślę ,może koledze tam 2300 nieźle poczyściło z zakamarków i dlatego wygląda gorzej niż na początku ,kiedy depozyty siedziały twardo na pozycjach .
 
Czy ar2300 ma jakąś godna polecenia konkurencję? Np vita flush albo atomex Total flush?
Problem to wg mnie stukające popychacze przy rozruchu strasznie mnie to drażni. Wcześniej przez 7lat zalewany 10w40 u poprzedniego właściciela. Teraz valvoline ma life 5w40 z xado turbo, wcześniej zrobiona płukanka ar2820 że świeżym ma life 5w40. Dużo nagaru w silniku przez te lata się nazbierało na tym mobilu i chce to w miarę możliwość wyplenic. Co byście polecili? A może po prostu oilem (jeszcze nie stosowałem, zawsze ar2820) i pluskać go przez 60min. Olej po 1000km zdecydowanie ściemniał.
Pacjent golf 4 1.4 16v 75hp.
 
Może to nie popychacze tylko tłoki.
Silniki znane z piston slap i oprócz wymiany tłoków nic nie pomoże

Wysłane z mojego JNY-LX1 przy użyciu Tapatalka
 
@bachor666 Nie znając stanu czystości wnętrza silnika (może być zarówno dużo jak i średnio) proponuję

1. Płukanka
2. Nowy, niedrogi olej z wysokim potencjałem czyszczącym ( Lotos Synthetic Plus, Orlen 5W40)
3. Krótki interwał ok 3000-5000 km
4. Płukanka
5. Nowy olej

Oczywiscie nie pomijamy nowych filtrów.

Po ok 4 takich cyklach możemy mówić o bezpiecznym usunięciu części zabrudzeń.

AR2300 włączyłbym dopiero po drugim cyklu i w porach ciepłych.

Czyszczenie silnika to niestety działanie taktyczne, więc trochę to trwa.
 
Godzina spokojnej jazdy z Oilem Release Tech Power Flush działa mocniej od AR2820 więc kierunek słuszny.
Konkurencja dla AR2300 rośnie od Oilem ale ten produkt nie jest jeszcze dostępny w sprzedaży. Już jednak wiemy, że działa szybciej i bardziej skutecznie od AR2300 i nie wymaga długich tras i wysokiej temperatury jak AR2300. ;-)
 
Pojemność układu to 3.2L + filtr 0.5L więc dość skromnie. Oilem ma jakieś 250ml tak? Czy po wlaniu butelki na aktualny maxlife 5w40 z dodanym xado turbo będzie git? I spokojna jazda po okolicznych wsiach z 60min. Aktualny maxlife z xado turbo ma nalatane dopiero 1000km.
Wydaje mi się że to popychacze bo dość charakterystyczny dzwiek i po rozgrzaniu silnika zdecydowanie ustępuje. Nie jest to jakieś mocno głośne ale ja słyszę i mnie drażni - na takiej zasadzie.
A oilem widziałem na aledrogo bez problemu do dostania.
 
Last edited:
Z obserwacji wynika, że 1500-2000km wystarcza. Dostępność niestety zależy także od siły wyższej więc trudno powiedzieć.
 
Back
Top