Dzień dobry,
wykonaliśmy analizę nowego oleju PMO 5w30 Extreme EST. Postanowiliśmy podzielić się wynikami tych analiz. Zrobiliśmy podstawową analizę w Polarsie + widmo IR, dodatkowo zleciliśmy TBN i Test Noack w Polwaxie. Olej dopiero wchodzi do sprzedaży i jego cena powinna być w okolicach 145 zł.
TBN badaliśmy w dwóch laboratoriach z tego względu, że w Polarisie wynik wyszedł trochę odmienny od wyników otrzymywanych w laboratorium wewnętrznym (przy fabryce). Dla pewności zleciliśmy powyższe badanie w innym laboratorium (Polwax)
-----------------------------------------------------------------
Opis forum
PMO Extreme 5W-30 EST
Klasa jakości: -
Specyfikacje: -
Deklaracje producenta co do jakości: ACEA A3/B4, API SL/CF, BMW Longlife-01, MB 226.5/229.3/229.5, RN0700/0710
Podsumowanie: Olej autorski, bez formalnych aprobat. Zakres badań jakie przechodził na tą chwilę nieznany. Deklarowane i zmierzone parametry fizykochemiczne pokazują wartości typowe dla klas lepkości SAE30 i SAE40. Patrząc na pakiet to nowoczesna odmiana oleju z normą A3/B4, która może zapewnić dobre zabezpieczenie silnika przed zużyciem. Olej w pewnym stopniu dopasowany do "eko-trendów". Dzięki zmniejszeniu ilości Fosforu i Cynku, powinien generować mniej zanieczyszczeń mogących mieć negatywny wpływ na systemy oczyszczania spalin. Jest to bardzo nietypowe.
Nie polecany do samochodów na gwarancji, można go postawić w tej samej gablotce co inne oleje "bez norm" czyli do stosowania na ryzyko użytkownika.
Jeżeli poznamy zakres testów i badań jakim podlegała ta formulacja zrewidujemy opis i zalecenia.
wykonaliśmy analizę nowego oleju PMO 5w30 Extreme EST. Postanowiliśmy podzielić się wynikami tych analiz. Zrobiliśmy podstawową analizę w Polarsie + widmo IR, dodatkowo zleciliśmy TBN i Test Noack w Polwaxie. Olej dopiero wchodzi do sprzedaży i jego cena powinna być w okolicach 145 zł.
TBN badaliśmy w dwóch laboratoriach z tego względu, że w Polarisie wynik wyszedł trochę odmienny od wyników otrzymywanych w laboratorium wewnętrznym (przy fabryce). Dla pewności zleciliśmy powyższe badanie w innym laboratorium (Polwax)
-----------------------------------------------------------------
Opis forum
PMO Extreme 5W-30 EST
Klasa jakości: -
Specyfikacje: -
Deklaracje producenta co do jakości: ACEA A3/B4, API SL/CF, BMW Longlife-01, MB 226.5/229.3/229.5, RN0700/0710
- Olej spełnia wymogi SAE J300 dla lepkości 5W-30 w temperaturze 100 stopni Celsiusza (zarówno w deklarowanej jak i w wynikach analizy), za to znacząco przekracza wymogi dla lepkości w -30 stopniach.
- Index lepkości 175, wartość standardowa. Zapewnie stosunkowo niewielką zmianę lepkości w zakresie 40-100C, co zapewnić powinno "miękkie starty".
- TBN 10,7 mgKOH/g - wartość standardowa dla olejów typu fullsaps. Zapewni odpowiedni zapas do neutralizowania kwaśnych produktów spalania paliwa. Liczba kwasowa 2.86mgKOH/g, wartość standardowa, aczkolwiek dość znaczna.
- Pakiet dodatków niestandardowy, wg słów przedstawiciela formulacja autorska. "Pakiet czyszczący" oparty o znaczną ilość Ca z niewielkim dodatkiem Mg. To tzw "stara szkoła". Cynk i forfor (dodatek przeciwzużyciowy) w ilości typowej dla olejów klasy SN, czyli niżej niż w typowych olejach fullsaps. Bor to zapewnie dodtek dyspergujący zanieczyszczenia w masie oleju. Może również pełnić rolę przeciwzużyciową.
- Widmo FTIR wskazuje na wysoką zawartość PAO i Estrów. Podejrzewamy, że w oleju nie został użyty PAO4. Świadczy o tym niestandardowo wysoki HTHS dla olejów klasy SAE30 oraz CCS o wartości 6000, spełnia wymogi dla olejów klasy SAE5W.
Podsumowanie: Olej autorski, bez formalnych aprobat. Zakres badań jakie przechodził na tą chwilę nieznany. Deklarowane i zmierzone parametry fizykochemiczne pokazują wartości typowe dla klas lepkości SAE30 i SAE40. Patrząc na pakiet to nowoczesna odmiana oleju z normą A3/B4, która może zapewnić dobre zabezpieczenie silnika przed zużyciem. Olej w pewnym stopniu dopasowany do "eko-trendów". Dzięki zmniejszeniu ilości Fosforu i Cynku, powinien generować mniej zanieczyszczeń mogących mieć negatywny wpływ na systemy oczyszczania spalin. Jest to bardzo nietypowe.
Nie polecany do samochodów na gwarancji, można go postawić w tej samej gablotce co inne oleje "bez norm" czyli do stosowania na ryzyko użytkownika.
Jeżeli poznamy zakres testów i badań jakim podlegała ta formulacja zrewidujemy opis i zalecenia.
Last edited by a moderator: