• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

VW Passat B8 1.8 TSI CJSA

Dreed

Nowy użytkownik
Samochód
VW Passat B8 1.8 TSI CJSA
Marka samochodu
VW Passat B8
Budżet/ile litrów
5,5L, olej ma być dobry, nie musi być tani
Styl jazdy
Silnik
1.8 TSI CJSA
Data produkcji
2017
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
VW 504 00, VW 507 00
Jaki olej masz obecnie
Motul 8100 X-cess 5W40
Hej, obecnie mam wlany olej Motul 8100 X-cess 5W40. Czy ten olej jest ok czy powinien być koniecznie 5W30 tak jak zaleca producent? Czy ten 5W40 ma jakieś negatywny wpływ na silnik? Ogólnie wcześniej jeździłem też na olejach tego producenta i jakość wydawała mi się ok.
 
Norma 504/507 nie przewiduje olejow xW-40. Wg mnie powinieneś przejsc na 5W-30 albo 0W-30. Jezeli odpowiada Ci Motul, to mają dedykowany olej dla tej normy: Motul Specyfic VW 504/507.

Firma robi dobre oleje, możesz spokojnie je kupować.
 
Na stronie Motula widzę, że 5W30 mają tego Specyfic i X-clean, oba są ACEA C3 przeznaczone pod DPF/GPF. Który lepiej zatem wybrać? Ogólnie z tego co wiem, mój egzemplarz nie posiada filtra cząstek stałych.
 
Na niemieckim forum olejowym, jak byś takie pytanie zadał, to dużo postów by było, by raczej lać 5w40. Nie masz filtra cząstek stałych, to nad czym się zastanawiasz?
 
Nowy olej Serwisowy 504/507 o lepkości 0w30 (ponoć to shell A VL) nie polecam bo u mnie tez potwierdziła się opinia z forum ze silnik konsumuje ten olej . Po drugie poranne uruchomienie silnika i dziwne dźwięki z silnika jakby metaliczne . Po 4 tys zmieniłem na Ravenol VST i zero spadku poziomu i dziwnych dźwięków przez ok 9 tys . Za moment zmieniam i zalewam znowu VST . Ja dużo jeżdżę w trasy z większymi prędkościami stad PAO i lepkość 5w40 . Zastanowił bym się nad olejami z większym PAO niż w Motulu np Eurol 0w40 lub większy budżet Amsoil 0W40
 
Norma 504/507 nie przewiduje olejow xW-40. Wg mnie powinieneś przejsc na 5W-30 albo 0W-30. Jezeli odpowiada Ci Motul, to mają dedykowany olej dla tej normy: Motul Specyfic VW 504/507.

Firma robi dobre oleje, możesz spokojnie je kupować.
A to ciekawe bo w tym silniku jak najbardziej dozwolone jest 5W40 i norma 502... Skąd informacje że nie jest??

Dobór do silnika TSI, jeżeli nie chcesz mieć problemu z pierścieniami zapieczonymi, zwłaszcza że auto po gwarancji, to Motul 5W50. Opisywałem ten problem, ale zostało to brutalnie skasowane. Niech więc ten co to skasował Ci wyjaśni co i jak dlaczego. Ogólnie auto po gwarancji, popraw fabrykę. Jeżeli nie pije oleju, to jest to dowód na to, że oleje Motula są solidne. Możesz też zostać przy X-cess jeżeli nie ma zużycia, bo nic o tym nie piszesz. A szkoda, bo przy tym silniku to akurat ważna informacja. Wymiany co 15k lub częściej. Kolega ma Skodę 160k nalotu, zero poboru. Kupił jak miała 30k

Nie schodź do 30, nie ma sensu. Przy odrobinie pecha zacznie się spalanie oleju.

@MarcinM-Lbn
No co Ty, a jak pisałem że GTL Shella to nie takie super, to mi posty kasowano. Weź no koledze @Zielony34 wydrukuj, opraw w ramkę i wyślij. ;) Nie ty jeden to zaobserwowałeś, tyle Ci napiszę ;)
 
Last edited:
Oczywiście, że można coś wybrać opierając się o VW 502 00, 505 00.

Meguin Super Leichtlauf 5W-40

Natomiast SAE 0W-40

Mobil 1 FS, Amsoil Signature Series, Castrol czy Shell.

Żadnego 5W-50... Dlaczego ten Motul miałby uchronić przed zapieczonymi pierścieniami? Liczę na solidny argument.
 
@Cosmo-pp Nie mam w głowie instrukcji do wszystkich samochodów świata. Jeżeli autor tematu podaje konkretne normy to się ich trzymam.
 
Na niemieckim forum olejowym, jak byś takie pytanie zadał, to dużo postów by było, by raczej lać 5w40. Nie masz filtra cząstek stałych, to nad czym się zastanawiasz?
Na forum Passata jak wrzuciłem zdjęcie, że zalałem 5W40 to się zaczęło, że wlałem nie to co trzeba i w ogóle katastrofa, a ktoś polecił mi żebym zajrzał na to forum, bo jest tu dużo specjalistów i na pewno doradzą i rozwieją moje wątpliwości w temacie.
Eurol 0w40 lub większy budżet Amsoil 0W40
Nazwę tego pierwszego producenta to jeszcze słyszałem, ale drugiego kompletni nie :)
A to ciekawe bo w tym silniku jak najbardziej dozwolone jest 5W40 i norma 502... Skąd informacje że nie jest??

Dobór do silnika TSI, jeżeli nie chcesz mieć problemu z pierścieniami zapieczonymi, zwłaszcza że auto po gwarancji, to Motul 5W50. Opisywałem ten problem, ale zostało to brutalnie skasowane. Niech więc ten co to skasował Ci wyjaśni co i jak dlaczego. Ogólnie auto po gwarancji, popraw fabrykę. Jeżeli nie pije oleju, to jest to dowód na to, że oleje Motula są solidne. Możesz też zostać przy X-cess jeżeli nie ma zużycia, bo nic o tym nie piszesz. A szkoda, bo przy tym silniku to akurat ważna informacja. Wymiany co 15k lub częściej. Kolega ma Skodę 160k nalotu, zero poboru. Kupił jak miała 30k
A skąd masz informację, że 502 i 505 jest dozwolone takie jak wlałem? Auto ma teraz 75kkm. Kupiłem przy 58kkm. Było świeżo po zmianie oleju, ale niestety nie wiem co było wlane. Podejrzewam, że coś 5W30 jak zalecał producent. Do poprzednich aut lałem 5W40 i uznałem, że tu też taki zaleję. Przez te 12kkm na starym oleju nie zaobserwowałem ubytku. Na tym Motulu zrobiłem około 5kkm. Przy wymianie trochę za dużo mi się wlało to po wakacyjnej trasie troszkę go ubyło i wyrównało się do stanu maksymalnego. Ostatnio nie sprawdzałem czy go ubyło więcej, ale będę w sobotę zmieniał koła na zimówki to zajrzę na stan :)
 
To zostań na tym oleju, co wlewasz. Odnośnie norm, możesz zajrzeć do instrukcji. 502 to jest norma do silnika benzynowego lub nowsza 504. Ogólnie przy tym rozwiązaniu a propos pierścieni opłaca się pozostać na wyższej lepkości, kosztem normy 504, która jest przewidziana dla lepkosci 30. Mówię Ci to z praktyki. W momencie jak zaobserwujesz zużycie oleju, to warto przerzucić się na 5W50. Te silniki mają bardzo duży problem z konstrukcją pierścieni olejowych, a nie wiemy, którą wersję finalnie masz u siebie. Są one luźno spasowane i momencie zastowania oleju o niższej lepkości, mają problem z prawidłowym odprowadzeniem go z gładzi. Z racji na bezpośredni wtrysk, tworzy to mieszaninę oleju i benzyny, która skutecznie spala się i tworzy nagar, ograniczając elastyczność pierścienia. Co prowadzi finalnie do zatkania kanalików i niewłaściwej pracy, oraz dużego zużycia. Oprócz lepkości, płukanie co wymianę, na pewno nie zaszkodzi, bo niestety jest to konstrukcja dosyć wrażliwa na kiepskiej jakości/ niewłaściwy olej.
 
Last edited by a moderator:
SAE 5W-50? Tam jest po prostu wada konstrukcyjna tych pierścieni...olejem tego nie wyleczysz.
 
Last edited by a moderator:
CJSA raczej wady fabrycznej pierścieni nie mają więc dyskusja trochę bezprzedmiotowa. A co do norm to w tym roczniku instrukcja powinna dopuszczać także normę 502 i wtedy dobrego full sapsa 0W40/5W40 można też tam zalać. Z 504/507 polecam :
1) Eurol Synthence FS 0W30
2) Ravenol VMP 5W30

z tańszych :
3) Mobil 1 ESP 5W30
4) Texaco PRO DSV 5W30


z 502/505
1) Eurol Synergy 0W40
2) Ravenol VST 5W40
3) Millers XF longlife 0W40
4) Penrite 10tenths premium 0W40
 
Last edited by a moderator:
Ale co mam udowadniać?? Naturalne właściwości olejów bazowych i po co się je dodaje do olejów silnikowych? Ja wiem dlaczego piszę, to co piszę i wiem po co daje się estry, których można stworzyć nieograniczony zasób, do oleju. A Ty wiesz?

No to trzeba pozwać producenta tego oleju -
SPORT 5W-50, a dokładniej Motula, bo w etykiecie czytamy: : 100% Synthetic formula based on Ester to ensure outstanding oil film resistance at
very high temperature, for maximum horsepower, torque output and wear protection. Oil pressure is
stable whatever the conditions of use.

Rozumiem, że możemy zgłosić w takim wypadku sprawę do UOKiKu, a Ty się pod tym podpiszesz jak ty, a nie klasyka z forum?


@tomek evo
Ale jak znaczenie ma full SAPS?? Przecież norma ACEA C3 jest wstecznie kompatybilna. To nie auto, które ma wałek z gownolitu, albo problemy sprzed 20 lat niektórych producentów, z dodatkami zamiennymi. Co mu ta siarka zmieni oprócz dodatkowego nagaru, który może się z tego powodu pojawić na pierścieniu. Co do generacji auta, to masz rację, prawdopodobnie już jest to poprawiona wersja, ale to VW, nie Audi. Ja ręki w ogień nie położę za to. Jednak to nie była nigdy wada.
 
Last edited:
Jeśli autor pisze, że silnik wymaga normy 504/507 to tego się trzymajmy.

@Dreed jeśli masz takowe zalecenie względem normy, to sugerowałbym tego się trzymać. Problemem tutaj jest, jeśli chcesz 5W40, bo jest to zapas do rozcieńczania paliwem przy wtrysku bezpośrednim, co jest dobrym pomysłem. Natomiast norma 504/507 nie przewiduje tej lepkości.

5W50 sobie odpuść, bo to może przynieść odwrotny efekt.

Motul jest OK, ale z normą 504/507 znajdziesz na przykład naszego Lotosa, który jest równie dobrym olejem, a przy tym tańszym.
 
5W50 to w ogóle nie brałem pod uwagę. Chodziło bardziej o to czy można zostać przy tym obecnym 5W40 bez negatywnych skutków dla silnika lub zejść na 5W30 :)
 
Chodziło bardziej o to czy można zostać przy tym obecnym 5W40 bez negatywnych skutków dla silnika lub zejść na 5W30
Zasadniczo przyjmuje się, że można z lepkością oleju wyjść o klasę wyżej, niż zaleca producent.
5w40 nie powinien narobić szkody w silniku.
 
Poczytaj post nr7 z tego wątku
Jeśli w silniki jest wariator o konstrukcji z takimi otworami, to bezpieczniej jest właśnie zalać olejem o mniejszej gęstości tj.5w30
 
Back
Top