• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ravenol - wszelkie kontrowersje

  • Thread starter Deleted member 77
  • Start date
Czas leasingu jest ważny aby silnik przeżył ale jeśli TSI nie jest od oznaczenia silnika a olej nie jest nigdzie reklamowany jako dedykowany to szkoda prądu na posty
Ktos by musiał być bardzo odważny aby reklamować olej w ten sposób bo vag chyba do końca pierwszej generacji TSI nie widział problemu z nadmiernym poborem wiec reklama odnosząca się do problemów z poborem mogla by się skończyć pozwem ;)
 
Ja bym się nie bał gdybym znał rozwiązanie problemu opisanego przez tysiące ludzi na świecie.
 
Leje Ravenol 0w20, jeżdżę do pracy bardzo Eco , a w kraju daję w palnik . Mam 80 tys , interwały według komputera Hondy około 18 tys , silnik wolnossący , czyli nie obciążony w tym termicznie.
Po to jest PAO , żeby dbało , nie ?


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Różnice w składzie są, co bardziej dziwi we właściwościach też: lepkość się całkiem sporo różni chociaż nie wiadomo ile tutaj dopuszczalnego błędu aparatury plus możliwych wahań tego parametru.

Przy czym wydaje mi się, że trochę za bardzo się to demonizuje. Pewnie, sam nie polecam Ravenola głównie dlatego że nie wiadomo nigdy na co się trafi w butelce, ale chyba wszystkie ich oleje przechodzą oficjalne testy i jeżeli nie jedzie się po bandzie z obciążaniem silnika i nie potrzeba maksymalnej, pewnej ochrony* to traktowałbym te zmiany bardziej jako ciekawostkę.

Zwłaszcza że jak ostatnio było widać po różnych analizach podobne kontrowersje zaczynają budzić nawet marki powszechnie uznawane za pewniaki jeżeli chodzi o stabilność - czy to w wypadku składu pierwiastkowego czy stosowanych baz. Nawet Amsoilowi w SS znaleziono hydrokraka. Widzimy, że czasy i technologie się zmieniają, nie wiemy jakich niemetalicznych dodatków zaczyna się używać żeby ułatwić życie sobie (cena) i ekologom (systemy oczyszczania spalin).

* co na forum miało uzasadnienie może w wypadku dwóch, trzech osób szukających olejów do wozów torowych
 
Nadal najtaniej wychodzi stare zddp ale fakt że są metody aby stosować jego mniej niż kiedyś a z dobrym skutkiem, tylko droższe niż dużo taniego zddp solo jako AW.

Legalnie da się już zrobić olej bez zddp od API SM a nawet MB wymaga tylko 400ppm cynku już w osobówkach.
 
Po prostu jak Motul zmienia skład to niewiele osób o tym wie (żeby nie napisać nikt o tym nie wie) i niewiele osób to interesuje a dostęp do kart Motula jest mocno ograniczony. Shell też ostatnio został wzięty pod lupę i wychodzi na to, że mieszają w bazach i oznaczeniach produktów i wychodzą pewne nieścisłości. Jak byś my wzieli pod lupę Castrola czy Totala to by dopiero kwiatki powychodziły bo to, że na oil-club .ru czy oil-club.de w analizach nie widac częstych zmian to nie znaczy, że w PL mamy ten sam produkt.
 
Musi, inaczej by tego nie robili.

Mnie te Ravenole ciekawią coraz bardziej, pewnie na zasadzie nie ważne co mówią, ważne że mówią. Pewnie nie kupię bo nie planuję już kupować nowych olejów do Kijanki, ale ciekawić mnie ciekawią. Jak kiedyś wygram w Euroloterię paręset milionów to może poświęcę milionik na jakiś porządny test :D
Post automatically merged:

Musi, inaczej by tego nie robili.

Mnie te Ravenole ciekawią coraz bardziej, pewnie na zasadzie nie ważne co mówią, ważne że mówią. Pewnie nie kupię bo nie planuję już kupować nowych olejów do Kijanki, ale ciekawić mnie ciekawią. Jak kiedyś wygram w Euroloterię paręset milionów to może poświęcę milionik na jakiś porządny test :D

@tomek evo - można wziąć pod lupę jakiś produkt Totala czy Castrola czy Motula i co pół roku zlecać podstawową analizę na przemian z najbardziej kontrowersyjnym Ravenolem. Pewnie chętnych na taki test by się znalazło wystarczająco wielu żeby uzbierać wymaganą kwotę. Tylko pytanie czy warto no i już o OT zahacza.
 
no to kolejna pozytywna opinia tego oleju, ktorych sporo w necie....
 
Ravenol - kontrowersje . Nie jestem specem ,raczej lajkonikiem (zaraz mnie zjecie :) ) ,ale stosowałem fabryczną Selenię Digitek PE 0w30 do multiaira . Zbierało się masło -sporo + spieki na filtrze turbo ,chciałem przejść po gwarancji na coś innego ,Shell odpadał bo to okazało się wedle informacji HC , a cena niższa nić Selenii o połowę . Oczywiście olej dobierałem wedle specyfikacji do silnika . Ostał się Motul ,lecz tutaj dla mnie kontrowersja ,bo ta sama butelka oliwy z DE (kuzyn przywiózł miała już inny napis ,ze nie jest 100% syntetyk ,a HC (syntetyzowany ? ) ,wtedy znalazłem Ravenol FES 0W-30 i tam jak byk ,że pełen syntetyk z rynku DE . Teraz czytam komentarze i wychodzi ,że lepiej dla pewności frytkowy lać ,ten najpewniejszy ;) ,a poważnie ,to wcześniej butla Ravenola nie miała zdrapki zabezpieczającej ,nowa ma . Nie wiem ile ma PAO ,choć na samej stronie producenta opisują ,że PAO to nie tylko zalety ,ale też wady ( np podatność na tworzenie laków ) . Założyłem ,że w cenie Selenii chcę syntetyk i padło na Ravenol FES -czy budzi on jakieś kontrowersje ? Po zastosowaniu Rave nie mam masła ,śladowa ilość może na samym gwincie korka ,ledwie zauważalne -trasy tożsame co na Selenii .
 
Ravenol - kontrowersje . Nie jestem specem ,raczej lajkonikiem (zaraz mnie zjecie :) ) ,ale stosowałem fabryczną Selenię Digitek PE 0w30 do multiaira . Zbierało się masło -sporo + spieki na filtrze turbo ,chciałem przejść po gwarancji na coś innego ,Shell odpadał bo to okazało się wedle informacji HC , a cena niższa nić Selenii o połowę . Oczywiście olej dobierałem wedle specyfikacji do silnika . Ostał się Motul ,lecz tutaj dla mnie kontrowersja ,bo ta sama butelka oliwy z DE (kuzyn przywiózł miała już inny napis ,ze nie jest 100% syntetyk ,a HC (syntetyzowany ? ) ,wtedy znalazłem Ravenol FES 0W-30 i tam jak byk ,że pełen syntetyk z rynku DE . Teraz czytam komentarze i wychodzi ,że lepiej dla pewności frytkowy lać ,ten najpewniejszy ;) ,a poważnie ,to wcześniej butla Ravenola nie miała zdrapki zabezpieczającej ,nowa ma . Nie wiem ile ma PAO ,choć na samej stronie producenta opisują ,że PAO to nie tylko zalety ,ale też wady ( np podatność na tworzenie laków ) . Założyłem ,że w cenie Selenii chcę syntetyk i padło na Ravenol FES -czy budzi on jakieś kontrowersje ? Po zastosowaniu Rave nie mam masła ,śladowa ilość może na samym gwincie korka ,ledwie zauważalne -trasy tożsame co na Selenii .
Schell opracował technologię produkcji oleju z gazu ziemnego i ta baza nazywa się GTL jest cztsciejsxy niż HC .
Jeździłem na 0w20 Ravenol przez 70 tys km ale tak podrożał , wolę wlać dobry tańszy i częściej wymieniać co biedzie lepsze dla silnika , dlatego, że w oleju zbiera się paliwo , a 10 tys km każdy wytrzyma.
Natomiast jeździć na Ravenol wg wskazań kompa Hondy nawet 20 tys rozrzedzonym paliwem to jest ryzykowne.
Ravenol 240 zł
Schell. 120 zł


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
@rajtkezjusz w Niemczech mają jakieś regulację odnośnie tego co można nazywać Vollsyntetisches czy 100% Synthetic u nas nie ma takich dlatego producenci oleje bazujące głównie na HC nazywają 100% Synthetic bo dla nich jest wygodniej nazywać grupę 3 jako Syntetyczną gdzie w Niemczech już musi być olejek na PAO albo Estrach inaczej nie można go nazwać w pełni syntetycznym. Więc olej może być idealnie ten sam ale regulacje prawne powodują inne etykietowanie. Oczywiście nie twierdzę że jest identyczny bo równie dobrze może być mieszany i rozlewany gdziekolwiek.
Sam Ravenola leję do skrzyni CVT, Manuali, i 3 różnych silników i nie mam żadnych zastrzeżeń. Używałem nawet płynu do wspomagania i nie widzę żadnej różnicy pomiędzy nim a płynem z ASO. Jak dla mnie to górna półka olejowa. Silniczki się nie syfią, skrzynie działają super, spalania zazwyczaj dużo poniżej raportów innych użytkowników ale to może też przez stosowanie różnych dodatków do olejów i paliw. A jeśli chodzi o płyny do transmisji to Ravenol od zawsze był solidną marką. Natomiast ostatnimi laty rozpoczęli ekspansję jeśli chodzi o smarowidła silnikowe.
Co nie znaczy że twierdzę że na pewno wszystkie oleje mają super. Te, które ja używam według moich odczuć są na prawdę wysokiej jakości.

@Bodex LM Synthoil HT 5W40 nie jest czasem też na takich bazach jakoś rafinowanych z gazu ziemnego? Coś kojarzę takie opisy.
A Ravenola często idzie kupić 5l w cenie 4l bo co jakiś czas robią takie promocje.
Niby zawsze data wtedy świeża bo wypust promocyjny ma specjalne opakowania.
Tylko ciekawe czy to jest świeży olej czy jakiś stary wlany w nowe bańki i czy na pewno identycznie taki sam 🤔
 
Last edited:
W przypadku niektórych marek data na bańce to nie data produkcji czy rozlania oleju (bo to mogą być zupełnie 2 różne daty) tylko data produkcji bańki. Podobno w przypadku Penrite to świeży olej potrafił trafić do kilku letniej bańki. Kiedyś Penrite nie przyłał oleju w dostawie bo nie mieli a jak przy następnej dostawie przysłali to był w bańkach 2 letnich.
 
Na bańkach Ravenola są 2 daty. Jedna nadrukowana, druga wytopiona od spodu bańki. Ta od spodu zazwyczaj jest nieco starsza co by wskazywało że to data produkcji bańki a ta druga to pewnie data rozlania. Chociaż rozlanie chyba też nie jest jednoznaczne z tym ze olej jest świeżo a aktualnej partii. Chyba jest możliwość przechowywania przed rozlaniem.
 
Powinien być problem znormalizowany dla wszystkich .
Data produkcji / napełnienia nadruk na korku i koniec

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Co decyduje w SAE J300 czy olej jest 0W 5W czy 10W? Taki ravenol 10W40 TSI ma CCS podany przy -30st 6300. Czyli jak dla mnie to 5W
 
Back
Top