Silniki u nas nieznane, ale wychodzi na to, że jednak trzeba szukać oleju z normą API/ILSAC.
Dexos2 to typowy olej midsaps wg europejskich norm C3.
Nie szukałbym też żadnego fullsapsa, chyba, że silniki na SAE xW40 "lepiej pracują".
Odnośnie Dexos1 - Dexos1 gen2 jest następcą tej normy.
Oleje mają pakiet dodatków, który nie wywołuje samozapłonów (LSPI).
Pod poniższym linkiem znajdziesz listę 461 olejów 5w30, które mają aprobatę GM na ww normę:
W znacznej większości to oleje oparte o III grupę, czyli VHVI/HC.
Z grubsza można wyróżnić 2 grupy olejów:
1. oparte o pakiet Mo i Ti.
To OEM GM Dexos1 gen2 (analiza przepracowanego na forum), proponowany przez
@murgos Total oraz Valvoline DX1
Jest ich pewnie więcej, ale ja wszystkich nie znam.
2. Oleje oparte o Mo w ilości około 200ppm.
Ze znanych produktów to Motul Eco Lite oraz przede wszystkim Yacco GDI
(analiza na forum) i Orlen DEX1
(analiza na forum), które są wg naszych analiz bliźniaczo podobne do Motula.
Spośród całej masy oliw wyróżniają się 2:
1. Ravenol DXG
(analiza na forum), oparty o PAO i Estry.
Osobiście na tym oleju się zawiodłem, ale w wolnossącej benzynie może się bdb spisywać.
2. Amsoil SS
(analiza przepracowanego na forum), który używasz, a więc wiesz, jak się spisuje.
Ceny:
GM i Orlen to najniższy koszt.
Ja za Orlena płaciłem 77PLN/4L, GM w hurtowni/allegro jest dostępny za 87 PLN/5L.
Motul/Yacco/Total/Valvo to koszt rzędu 130-150 PLN.
Millers LSPI - 160, Penrite Envoro+ ... 180 PLN
(analiza przepracowanego na forum).