Dobry wieczór
W wyszukiwarce nie znalazłem żadnej benzynowej Toyoty sprzed epoki olejów 75W niskolepkich do nowszych skrzyń.
Mam pod opieką takiego Yarisa 1SZFE ze skrzynią C551. Wg. ksiązki serwisowej należy zalać olej 75w-90 API GL4 lub GL5
W aucie od 4-6 lat pływa Castrol Syntrans Multivehicle 75w-90, wcześniej Motul Gear 300 tej samej lepkości. Względem Motula, na Castrolu jeździło się nieco lepiej.
Myślę, że chodzi o KV100, który w Motulu wynosił 15,2 cSt, a Castrol... właśnie w TDS z 2013 roku mamy 11,5 cSt, natomiast z 2015 mamy już 15 cSt, czyli olej ten mocno się zmienił, bo w 2013 był nieformalnie 75w-85 a nie 75w-90...
Doszedłem teraz do MSDS oryginalnych olejów Toyoty gdzie udało mi się zdobyć takie info:
Toyota Gear Oil 75w-90 KV40 98 cSt, KV100 brak info (pewnie koło 15 cSt jak większość 75w-90 GL4/5)
Toyota Differential Gear Oil LT 75w-85 KV40 76 cSt KV100 11,5 cSt
Gdzieś znowu przeczytałem, że Toyota w DE w ASO lała 75w80, a w PL 75w90
Tutaj podobne info, że fabrycznie napełniane Esso 75w-80
Pytanie na co się zdecydować?
Rozważam takie oleje:
1. Eneos GL-5 75w-90 (KV100 ok. 14,5 cSt wg oilclubru)
2. Shell S5 Spirax ATE 75w-90 (KV100 ok. 14,5 cSt)
3. Millers TRX Semisynth 75w-90 (KV100 ok. 13,8 cSt)
4. Texaco Multigear R 75w-90 (KV100 ok. 14,4 cSt)
Czy jednak np. 75w-85, np. Mannol FWD Getriebeoel 75W85 API GL4 KV100 11,7 cSt
W wyszukiwarce nie znalazłem żadnej benzynowej Toyoty sprzed epoki olejów 75W niskolepkich do nowszych skrzyń.
Mam pod opieką takiego Yarisa 1SZFE ze skrzynią C551. Wg. ksiązki serwisowej należy zalać olej 75w-90 API GL4 lub GL5
W aucie od 4-6 lat pływa Castrol Syntrans Multivehicle 75w-90, wcześniej Motul Gear 300 tej samej lepkości. Względem Motula, na Castrolu jeździło się nieco lepiej.
Myślę, że chodzi o KV100, który w Motulu wynosił 15,2 cSt, a Castrol... właśnie w TDS z 2013 roku mamy 11,5 cSt, natomiast z 2015 mamy już 15 cSt, czyli olej ten mocno się zmienił, bo w 2013 był nieformalnie 75w-85 a nie 75w-90...
Doszedłem teraz do MSDS oryginalnych olejów Toyoty gdzie udało mi się zdobyć takie info:
Toyota Gear Oil 75w-90 KV40 98 cSt, KV100 brak info (pewnie koło 15 cSt jak większość 75w-90 GL4/5)
Toyota Differential Gear Oil LT 75w-85 KV40 76 cSt KV100 11,5 cSt
Gdzieś znowu przeczytałem, że Toyota w DE w ASO lała 75w80, a w PL 75w90
Tutaj podobne info, że fabrycznie napełniane Esso 75w-80
Pytanie na co się zdecydować?
Rozważam takie oleje:
1. Eneos GL-5 75w-90 (KV100 ok. 14,5 cSt wg oilclubru)
2. Shell S5 Spirax ATE 75w-90 (KV100 ok. 14,5 cSt)
3. Millers TRX Semisynth 75w-90 (KV100 ok. 13,8 cSt)
4. Texaco Multigear R 75w-90 (KV100 ok. 14,4 cSt)
Czy jednak np. 75w-85, np. Mannol FWD Getriebeoel 75W85 API GL4 KV100 11,7 cSt