• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Volvo S90 MR'98 - Jaki olej wybrać?

JNC_946

Użytkownik
Samochód
Volvo
Marka samochodu
Volvo 960/S90
Budżet/ile litrów
Budżet to około 200zł. Ilość to 6 litów.
Styl jazdy
Silnik
3,0 Benzyna B6304S - 150kW - 204km
Data produkcji
1998
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
SAE według tabeli, ACEA A2/A3
Auto sprowadzone ze Szwecji, przebieg wg. licznika około 250kkm.
Pracuje raczej dobrze, nie widać jakiś większych wycieków.
Nie wiem jak z poborem oleju, nie wiem też jakim był zalewany w Szwecji.
Książka serwisowa o tym nie wspomina, karteczki brak.

Planuję zrobić płukankę i zalać SAE 5W40, wybór marki zostawiam wam.
Jaki olej polecalibyście w zaznaczonym budżecie oraz czy zastosować filtr np. PZL, Filtron czy dopłacić za np. MANN.
Z góry dziękuję za podpowiedzi.
 

Attachments

  • Tabela SAE.jpg
    Tabela SAE.jpg
    1,5 MB · Odwiedzin: 196
Filtry mogą być Filtrona ew.Sedziszów też powinien być ok.
Olej to Lotos Syntetic 5w40
Eurol sl 5w40 i powinien latać.
Jak wolisz dopłacić do marki to
Motul xcess 5w40
 
Zapomniałem o specolu 👍
 
Zakres lepkości typowy dla samochodu europejskiego z lat 90tych, czyli wymagania kończą się na tym ,żeby olej BYŁ.

W danym budżecie Meguin Super Leichtlauf 5W40, Aral Supertronic 0W40, Eurol Super Lite 5W40, Shell Helix Ultra 0W40\5W40, Lotos Synthetic Plus 5W40.

Filtrów Sędziszowa nie znam, ale uważam, że różnica w cenie między Sędziszowem, a Filtronem, czy Mannem jest na tyle niewielka, że tutaj nie ma co oszczędzać. Ewentualnie Purflux.

Zapomniałem o specolu
Ja polecam od siebie specol
Nie mam nic do Specola, ale do 3.0 benzyny uważam, że lepiej zastosować coś co ma chociaż jakiekolwiek certyfikacje i aprobaty.
 
Zakres lepkości typowy dla samochodu europejskiego z lat 90tych, czyli wymagania kończą się na tym ,żeby olej BYŁ.

W danym budżecie Meguin Super Leichtlauf 5W40, Aral Supertronic 0W40, Eurol Super Lite 5W40, Shell Helix Ultra 0W40\5W40, Lotos Synthetic Plus 5W40.

Filtrów Sędziszowa nie znam, ale uważam, że różnica w cenie między Sędziszowem, a Filtronem, czy Mannem jest na tyle niewielka, że tutaj nie ma co oszczędzać. Ewentualnie Purflux.



Nie mam nic do Specola, ale do 3.0 benzyny uważam, że lepiej zastosować coś co ma chociaż jakiekolwiek certyfikacje i aprobaty.
Wiem, że wymagania w instrukcji są niezbyt rygorystyczne.
Może się mylę, ale Specol to raczej podobna półka co olej marki Kaufland.
Wybiorę raczej Shell ze względu na łatwość dostępu w hurtowniach, ale poczekam może ktoś jeszcze poleci coś innego.
ZTCP to Shell robił kiedyś oleje dla VAG więc chyba raczej są w porządku.
 
Czyli mówisz że lepiej nie wspomagać polskich producentów i nie kupować od nich oleji oraz filtrów?
To forum olejowe, nie gospodarcze. Są pewne granice. Jak sam napisałem, nie mam nic do Specola.
 
marki Kaufland
 
Specol to raczej podobna półka co olej marki Kaufland.
No nie do końca. Oleje dla Kauflandu robi niemiecki Mitan Oil. Oleje certyfikowane, aprobowane i z pewnością godne uwagi. Szczególnie, kiedy pojawia się promocja 5L za 90zl.
 
Dzięki za powyższe informacje, widzę, że trafiłem w dobre ręce dołączając do forum.
Przy okazji się człowiek dowiedział, że z marketu nie zawsze oznacza kiepskie.
Chciałbym jeszcze się spytać czy kupowanie PMO ma jakiś sens?
W innych wątkach na forum ludzie wypowiadali się umiarkowanie pozytywnie.
 
czy kupowanie PMO ma jakiś sens?

Seria Extreme, która zawiera PAO jest OK, ale nie orientuję się, czy oni mają tam jakieś aprobaty oficjalne, a to jest mimo wszystko istotne, bo wiąże się to z badaniami i testami. Pozostałe serie, to poprawne HC, tyle, że droższe, więc można wybrać coś równie poprawnego z rodzimego podwórka za niższe pieniądze. Dla PMO produkuje Holenderski Oliebron. Podejście mam do tych olejów obojętne. Na pewno odrabiają lekcje i to cieszy. Nie mam im nic do zarzucenia.
 
Mam jeszcze pytanie co do olei Shell Helix.
Jaka jest różnica pomiędzy 5W-40 Ultra a 5W-40 HX8?
I który będzie lepszy?
Bo różnicę między HX7 a HX8 ogarniam, ale pomiędzy HX8 a Ultra nie.
 
Taki zestaw wleci do Volvo.
Do dystrybutora Eurol jakoś nie mogłem się dodzwonić a nie widziało mi się jechać przez całe miasto się dowiadywać czy mają też samochodowe.
Myślę że Shell będzie równie dobry.
W ramach ciekawostki jest to produkcja z października 2020 i ma z tyłu zapisane
- wytworzono z gazu ziemnego.
View attachment 6300
 
Dzisiaj kupiłem zestaw na pierwszą wymianę
Bańka 5 litrów GM Genuine 10W40 + mam jeszcze 1 litr Veniola 10W40.
Kupiłem też filtr oleju
ale tu mam dylemat do innego wątku
Kilka tysięcy pojeździ i dopiero wleci Shell.
Oczywiście przed obiema wymianami płukanka.

View attachment 6445
 
Nie mam nic do Specola, ale do 3.0 benzyny uważam, że lepiej zastosować coś co ma chociaż jakiekolwiek certyfikacje i aprobaty.
W takim razie ja postąpię gorzej.
Uznałem że ma być tanio, a na taki przebieg (około 2000km w tym roku) na pewno nie zaszkodzi.
A patrząc na wyniki analiz i odczucia użytkowników to olej jest ok.
1638811349457.png

Shell w międzyczasie poleciał do innego auta i mam wrażenie że bardziej się odzywały popychacze niż na poprzednim oleju,
który nawet nie wiem jaki był bo wlewał go mechanik.
 
Back
Top