• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Specol Gold 5W-30 SN/SM/CF

wszystko o produkatach Specol
A czasem norma a3b4 nie określa hths na min.3.5
 
Ale tutaj SAE 5W-30, stosunkowo o niskiej lepkosci. Nie sądzę, żeby ta partia osiągnęła min. 3.5 cP. Ewentualnie to kwestia laboratorium, można napisać do Specola.
 
A niby dlaczego miałby zmieniać lepkość oleju na wyższą?
Bo konstrukcyjnie ten silnik zdecydowanie lepiej sprawuje się na wyższej lepkości. Zdaniem wielu speców od tych silników niskie lepkości są wręcz zabójcze dla tego silnika. Te silniki miewają problemy z ciśnieniem oleju, które w pierwszej kolejności ujawniają się przy wysokiej temperaturze oleju, która powoduje spadek jego lepkości. Ten silnik uchodzi za pancerny ale prawda jest taka, że ma kilka słabych punktów (również z zależnosci od wariantu bo jest kilka 1.8T) i aby był rzeczywiście pancerny to musi być odpowiednio zadbany i odpowiednio serwisowany.
Post automatically merged:

Czyli oleje od 0w30 możesz stosować do 5w40.
W teorii tak. W praktyce zalecane jest 5W40 a w niektórych przypadkach nawet 5W50.
 
Ale tutaj SAE 5W-30, stosunkowo o niskiej lepkosci. Nie sądzę, żeby ta partia osiągnęła min. 3.5 cP. Ewentualnie to kwestia laboratorium, można napisać do Specola.
Napisz . Odpisują w pół godziny. Napisz też do Orlena czy wyszedł i im ME XF 5W30 z lepkością KV100 11.5. Tylko nie wiem czy Orlen odpisze.
 
A tutaj o ca. 1 cSt mniej. Mnie to prawde piszac nie interesuje...
 
Napisałem.

"Spec Gold SN/SM/CF 5W30 - HTHS - wg specyfikacji powyżej 3,5 mPa*s - typowo 3,6 mPa*s"
"Spec Gold SN/SM/CF 5W40 - HTHS - wg specyfikacji powyżej 3,5 mPa*s - typowo 3,7 mPa*s

Są to oleje o bardzo zbliżonych parametrach, gdyż spełniają te same wymagania norm jakościowych API, ACEA i w dużej mierze tych samych norm OEM, posiadają tę samą zimową klasę lepkości, różnią się za to letnią i to pociąga różnice w lepkości kinematycznej w 100°C.

Technologia produkcji prawidłowo sformułowanego oleju w klasie 5W/40 daje wynik wyższego wskaźnika lepkości niż dla oleju w klasie 5W/30, jest to typowe, i dotyczy ogółu olejów w tych klasach, a nie wyłącznie oleju Spec Gold."

Info ogólne, brak potwierdzenia że to ten sam pakiet ? Ani czego ilości powodują różnice w lepkościach, za duże wymagania, tajemnica.:confused:
Może technolog więcej powie.
 
Wedlug mnie to praktycznie te same oleje z tym, ze SAE 5W-40 ma wiecej wiskozatora i tyle, lecz moze byc rowniez inna mieszanina olejow bazowych, ale opierajac sie o TDS lepkosc strukturalna jest praktycznie na tym samym poziomie w -30°C. A odnosnie HTHS dla tego 5W-30, to warto znac najpierw metode np. ASTM D5481, pozniej mozna wyciagnac wieksze wnioski. Mimo to pozostaje sceptyzm.
 
Info ogólne, brak potwierdzenia że to ten sam pakiet ? Ani czego ilości powodują różnice w lepkościach, za duże wymagania, tajemnica.:confused:
Może technolog więcej powie.
te same oleje z tym, ze SAE 5W-40 ma wiecej wiskozatora i tyle, lecz moze byc rowniez inna mieszanina olejow bazowych, ale opierajac sie o TDS lepkosc strukturalna jest praktycznie na tym samym poziomie w -30°C

Małe blendownie nie będą sobie zbędnie generowały kosztów. Starają się ciąć koszta i uzyskiwać efekt końcowy jak najmniejszym nakładem finansowym. Tańsze bazy + brak badań i testów innych niż we własnym laboratorium, brak aprobat = skalkulowana cena końcowa korzystna dla konsumenta i dająca zysk firmie. Powiedzmy sobie wprost - każdy liczy zyski i straty i firma musi na siebie zarabiać, więc gdzieś z kosztami trzeba zjechać.

Ja sam Specola nie polecam, ale widać, że robią całkiem poprawne formulacje. Przynajmniej nie kombinują z dziwnymi hybrydami pakietów dodatków + nieodpowiednia baza... Dopóki nie zdobędą jakiejś oficjalnej aprobaty, to pozostaję konsekwentny w dystansowaniu się od tych produktów. Chociaż, jak wielokrotnie pisałem, nie mam im wiele do zarzucenia.
 
Tak po cichu myślałem o wiskozatorze, powodach różnic lepkości. Jeśli to te same oleje, to czy podniesienie z 5W30 na 5W40 samym wiskozatorem, jest takie sztuczne i krótkotrwałe.
 
Niekonieczenie krotkotrwale, bardziej mozna to ocenic jakbysmy wiedzieli jakie stosuja, a sa rozne na rynku, o roznym SSI. Przy ACEA A3/B4 jest obowiazkowy test na scinanie np. ASTM D6278.
 
HTHS badają zgodnie z polską normą.
PN-C-04098:1994
Ale to nie jest metoda.
Na inne pytania, nie mogą odpowiedzieć bo to dotyczy ich "know-how" :confused:
Domyślałem się odpowiedzi, ale może czasem ktoś się wygadać. :)
 
To odpowiednik ASTM D4741. Podobnie jest przy olejach AMG, HTHS byl mierzony w labolatorium Lotosa, gdzie wychodzily dosc "dziwne" wyniki.
 
Czyli pomiędzy badaniem ASTM D4741, a badaniem metodą w lab. Lotos, wychodzą duże różnice i przekłamania ?
 
Biorac pod uwage ta metode i oleje AMG to tak, lecz jak w przypadku Specola ? Tego nie stwierdze jednoznacznie. Warto bylo by poznac wynik bardziej popularna metoda.
 
Z informacji, AMG eksperymentują nad wyraz, Specol w granicach coś robi. Więc w przypadku Specola powinno być OK.
Pozostaje wiedza Technologa.
W Specolu nawet nie chcieli potwierdzić, tego samego oleju bazowego w 5W40 i tym. Jak to odczytać, inny i nie będą wyjaśniać. Czy ten sam i boją się potwierdzić ?
 
Taka w Polsce po prostu popularna metoda pomiaru i tyle...ale to tez zalezy od labolatorium. I nikt Ci takich informacji nie poda, to logiczne.
 
Back
Top