• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Castrol Edge 5w30 504/507 + Ar9100

kawis

Użytkownik
Samochód
Passat B8, 2.0 TDI 150KM DFGA
W załączniku przesyłam analizę oleju Castrol Edge TITANIUM FST 5W-30 LL z dodatkiem Archoil 9100.
Olej po przebiegu 10 tys km.
Auto to passat 2.0 tdi 150km - > 190 km
Średnia prędkość z tego co pamiętam to 42 km/h.
Dużo jazdy po mieście na krótkich dystansach, w tym dojazdy do pracy po 2 kilometry.
Niestety olej już zlany i nie mam możliwości zrobienia kolejnej anlizy po 15 tys, bo myślę, że tyle dałby radę.
1617216934638.png
 

Attachments

  • #-5164-Z-184230-Sev1.pdf
    104,2 KB · Odwiedzin: 230
@kawis, wkleiłem CI zdjęcie analizy, bo się pdf pobierał na komputer.
Z tym AR, to zmarnowałeś dobry olej ...
15-20 tys km spokojnie mogłeś na nim przejechać.
Poza 2.5% paliwa w oleju, nie ma się kompletnie do czego przywalić.
Nawet na siłę.
 
Ale dzięki tej analizie wiem, że na oleju mogę robić po 15 tys, przy moim użytkowaniu.
Co do paliwa w oleju to ostatnio mniej się przejmuje jak DPF zaczyna mi się dopalać pod samym domem. Po prostu gaszę auto :)
 
Lepkość 10.3. Spadła ca. 2 mm2/s. Czy bezpiecznie byłoby jeździć dalej na tym oleju gdy rozcienczanie będzie dalej postępowało ?
 
I cóż mogę dodać. Castrol wbrew wielu obiegowym opiniom nie jest złym olejem. Zaszkodziły mu, jak wielokrotnie było pisane zbyt długie interwały wymiany i dodatkowo oszustwa w ASO. Nie zawsze wymieniało się tam olej zgodnie ze zleceniem, co przy wydłużonych interwałach prowadziło do poważnych problemów z silnikami.
 
Lepkość 10.3. Spadła ca. 2 mm2/s. Czy bezpiecznie byłoby jeździć dalej na tym oleju gdy rozcienczanie będzie dalej postępowało ?
Słuszna uwaga. Myślę, że do 15 tys. tragedii by jeszcze nie było ale jednak spadek lepkości znaczny. Poza tym nie ma się do czego przyczepić a poziom paliwa po tym przebiegu w tym silniku jest jak najbardziej akceptowalny. Jednak ze względu na spadek lepkości myślę, że bezpieczny interwał wymiany powinien być nie dłuższy niż 15 tys. Na podstawie tej analizy bo trzeba by sprawdzić jak to będzie po 15 tys.
 
W swoim passacie nigdy nie dojeżdżam do 10 tysięcy, tylko trasa, a wlewam tylko tego Castrola 🤔 może za szybko..
 
Czy podczas jazdy w trasie olej napędowy nie wyparuje i odzyskamy choć część lepkości?
 
W swoim passacie nigdy nie dojeżdżam do 10 tysięcy, tylko trasa, a wlewam tylko tego Castrola 🤔 może za szybko..
za szybko. 12-15 bezpiecznie możesz zrobić w takich warunkach.
Post automatically merged:

Czy podczas jazdy w trasie olej napędowy nie wyparuje i odzyskamy choć część lepkości?
zgadza się. ale takie rozrzedzenie paliwem mocniej degraduje olej.
 
Czy AR nie miał wpływu na parametry? Czy bez niego też było tak dobrze?
 
Ponieważ olej posiada jeszcze duży zapas alkaiczny (TBN), stosunkowo małą zawartość paliwa w oleju, a najważniejsza jest nieznaczna ilość zanieczyszczeń w postaci metali (Fe, Cu, AL).
Myślę, że tutaj 15 tys km można było spokojnie jeździć, albo dodatek AR sobie darować.
 
Rozumiem. Olej się nie zmarnował. Jedynie pieniądze na AR
 
Pieniądze na AR też się nie zmarnowały, masz grubo boru, potasu i tytan (z Castrola). Czyli bardzo dobre działanie jako modyfikator tarcia, dyspersja zanieczyszczeń, antyutleniacz, ochrona zntyzużyciowa (niskie metale) itd. Gdyby nie rozcieńczenie to przy Twoim stylu jazdy nawet 20 tys, a tak spokojnie co 15 tys wymiana.
Post automatically merged:

@kawis masz wlany teraz dokładnie ten sam olej?
Z AR czy solo?
 
@Jacek Cz
Aktualnie mam wlany eurol fs 0w30 solo.
Przez ostatnie 15 tys miałem wlany mobil esp 5w30 wraz z ar9200v2, który czeka na wysyłkę do analizy.

Jeśli będzie forumowa Wola to przy następnej wymianę mogę znowu zalać castrol i zobaczyć co wyjdzie.
 
Z tego co wiem nie tyle z rozpadu, co w analizach jest ujmowany jako potas.
 
Ok, ja to rozumiem. Tylko skąd się w oleju po analizie wziął potas, który jest traktowany jako zanieczyszczenie czyli pierwiastek niepożądany - szkodliwy. Normalnie, jak mniemam, tego pierwiastka nie ma w olejach. I stąd moja uwaga i zapytanie.
 
Bor i Potas są na wysokim poziomie i tak ma być po dodaniu AR9100.
 
A może z tego powodu:



czyli wyciek glikolu - > nieszczelność układu chłodzenia

A potas jest zawsze wykazywany jako rzecz niepożądana, zanieczyszczenie:
 
Last edited:
Back
Top