• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Obudowa filtra oleju 1.9tdi. Przebieg 580kkm. Olej 10w40 mobil. Nigdy wczesniej nie było widać metalu na ściankach obudowy filtra. Po przetarciu ścierką obudowa jak nówka. Płukanka Oilem ReleseTech dolana przed wymianą oleju na 20min pracy silnika.
 

Attachments

  • IMG-20210303-WA0000.jpg
    IMG-20210303-WA0000.jpg
    112,9 KB · Odwiedzin: 342
Miałem identyczną obudowę w swoim dawnym VW, są tam na dnie trzy dziury. Jak pamiętam dało się tymi otworami i wężykiem odessać 150-250 ml starego oleju, który do miski nie miał dostępu i tam zostawał. Najwięcej tą boczną się udawało, a filtr najlepiej pasował ten wersji czarnej.
 

Attachments

  • STA67298.JPG
    STA67298.JPG
    159,5 KB · Odwiedzin: 203
  • STA67292.JPG
    STA67292.JPG
    159 KB · Odwiedzin: 201
Panowie Oilem ReleaseTech Power Flush w silniku M57 8.5 litra oleju. Chcę wrzucić jedno opakowanie. Silnik do temperatury robocznej i 30 min na wolnych z podnoszeniem obrotów do 2000 rpm?
 
Panowie Oilem ReleaseTech Power Flush w silniku M57 8.5 litra oleju.
Moim zdaniem lepiej wrzucić do rozgrzanego silnika i trochę pojeździć, tak z 20 minut. (bez szaleństw), potem z 10-15 minut na postoju (podnosząc od czasu do czasu obroty do 1500).
Sam ostatnio dokładnie tak zrobiłem.
 
Na jednej puszcze to pojeździj dłużej nawet do 1h zamiast postoju
 
Witajcie! Dzięki Wam troszeczkę poszerzyłem swoje "olejowe" horyzonty.
Pacjent: MB GLK 220CDI 4matic (170hp) (OM651) 200k przebiegu
W dobie tego, że już muszę zmienić olej, będę zmuszony zastosować płukankę miejscową 15 minutową- polecacie AR2820 czy LM Pro (2662)?
Ewentualnie, jeśli do tej pory nie było nic "płukane" to jaką procedurę oraz interwał czasowy byście polecili?
Zależy mi na wyczyszczeniu silnika jednak zastanawiam się nad dodaniem -LM Ceratec, do świeżo wymienionego oleju - jak będzie się miał ten Ceratec do produktu AR2300? Mogę teraz dodać LM Ceratec, a AR2300 po 7000 tyś km (3000tys przed interwałem zmiany oleju)?
Z góry dziękuję za każde sugestie i pomoc :)
 
Na postojową mógłbys wpuścić płukanke od oilema Oilem ReleaseTech Power Flush i możesz ją potrzymać z 30-60minut na wolnych obrotach, a pod koniec interwału lepsza by się okazała Oilem ReleaseTech Power Cleaner (LongLife), w razie pytan napisz do @wlyszkow
 
W dobie tego, że już muszę zmienić olej, będę zmuszony zastosować płukankę miejscową 15 minutową- polecacie AR2820 czy LM Pro (2662)?
Ewentualnie, jeśli do tej pory nie było nic "płukane" to jaką procedurę oraz interwał czasowy byście polecili?
Trochę mało wiemy o stanie twojego silnika: jakim olejem był zalewany, jak często olej był wymieniany, czy jest pobór oleju i jak duży, na ile silnik jest czysty, jak eksploatujesz samochód. Wydaje się właściwe najpierw zadbać o czystość silnika, a dopiero potem, w czystym, stosować środki modyfikujące olej. W tym celu zastosowałbym teraz płukankę postojową "do jazdy" OILEM ReleaseTech Power Flush i pojeździł z nią spokojnie przez godzinę, po czym spuścił olej. Do świeżego oleju zastosowałbym tylko płukankę długodystansową OILEM ReleaseTech Power Cleaner Longlife i jeździł z nią przez cały interwał, do następnej wymiany oleju. Jej przewagą nad AR2300 jest większa skuteczność w niskich temperaturach, by działać nie wymaga przelotów autostradowych. Dopiero w tak przygotowanym silniku stosowałbym dodatki do oleju.
 
W dobie tego, że już muszę zmienić olej, będę zmuszony zastosować płukankę miejscową 15 minutową- polecacie AR2820 czy LM Pro (2662)?
Ewentualnie, jeśli do tej pory nie było nic "płukane" to jaką procedurę oraz interwał czasowy byście polecili?
Zależy mi na wyczyszczeniu silnika jednak zastanawiam się nad dodaniem -LM Ceratec, do świeżo wymienionego oleju - jak będzie się miał ten Ceratec do produktu AR2300? Mogę teraz dodać LM Ceratec, a AR2300 po 7000 tyś km (3000tys przed interwałem zmiany oleju)?
Postojowa Oilem Flush jest mocniejsza od AR2820, lepiej myje, sam zdecyduj jak mocno chcesz zaczynać.
Na pewno interwały skrócone w czyszczeniu będą pomocne.
Ceratec nie jest płukanką do jazdy, a o AR2300 zapomnij na rzecz Oilem Cleaner LL jest lepsza.
Po pierwsze płukanki postojowe, krótkie interwały i ewentualnie płukanki do jazdy, a dalej dodatki do oleju. Dodatek nie ma smarować nagaru czy syfu. No i na krótkie interwały poszukaj tańszego oleju, nie ma co przepłacać i w wartościach wylewać innego oleju.

Opisz czy masz pobory i czy widzisz jakiś syf w silniku. Brak danych nie pomaga.
 
Trochę mało wiemy o stanie twojego silnika: jakim olejem był zalewany, jak często olej był wymieniany, czy jest pobór oleju i jak duży, na ile silnik jest czysty, jak eksploatujesz samochód. Wydaje się właściwe najpierw zadbać o czystość silnika, a dopiero potem, w czystym, stosować środki modyfikujące olej. W tym celu zastosowałbym teraz płukankę postojową "do jazdy" OILEM ReleaseTech Power Flush i pojeździł z nią spokojnie przez godzinę, po czym spuścił olej. Do świeżego oleju zastosowałbym tylko płukankę długodystansową OILEM ReleaseTech Power Cleaner Longlife i jeździł z nią przez cały interwał, do następnej wymiany oleju. Jej przewagą nad AR2300 jest większa skuteczność w niskich temperaturach, by działać nie wymaga przelotów autostradowych. Dopiero w tak przygotowanym silniku stosowałbym dodatki do oleju.
Już śpieszę z wyjaśnieniem - niestety nie posiadam informacji, jakim olejem ten silnik był zalewany, jedyne informacje to ze był to long life i przestrzegany "producencki" interwał (czyli wymiana co 25-30k tyś km). Auto kupiłem z przebiegiem 180k tyś i od razu zrobiłem wymianę na LM TOP TEC 4600 wraz ze wszystkimi filtrami. Obecnie dochodzę już do granicy 10k tyś km i na dniach będę zmieniał olej, stąd pytanie o płukankę. Silnik ma przebieg autostradowy, jednak z długimi interwałami wymian oleju - stąd wnioskuję, że może być brudny wewnątrz.
Mój styl oponuje w granicach 2/3 miasto i 1/3 trasy (z tą różniącą, że dbam o pełne przeloty minimum dwa razy w tygodniu, przez DPF - trasa ok 60-70km z prędkością 140-160km/h).
 
Postojowa Oilem Flush jest mocniejsza od AR2820, lepiej myje, sam zdecyduj jak mocno chcesz zaczynać.
Na pewno interwały skrócone w czyszczeniu będą pomocne.
Ceratec nie jest płukanką do jazdy, a o AR2300 zapomnij na rzecz Oilem Cleaner LL jest lepsza.
Po pierwsze płukanki postojowe, krótkie interwały i ewentualnie płukanki do jazdy, a dalej dodatki do oleju. Dodatek nie ma smarować nagaru czy syfu. No i na krótkie interwały poszukaj tańszego oleju, nie ma co przepłacać i w wartościach wylewać innego oleju.

Opisz czy masz pobory i czy widzisz jakiś syf w silniku. Brak danych nie pomaga.
Już odpisuję- po analizie bym się zdecydował na postojówkę Oilem Flush'a (jazda spokojna, ok 45-60min) zlanie, oraz po wymianie oleju, na świeży, Oilem Cleaner (tańszy olej plus wymiana po 5tyś km). Ewentualnie jak w trakcie ostatniej zmiany oleju po 5 tyś będą nadal widoczne zabrudzenia to znów powtórzę cały cykl. Po uzyskaniu zadawalającego efektu zalałbym docelowym olejem plus LM Ceratec.
Co polecacie dla docelowej, dynamicznej, jazdy dla tego OM651? Czy ten LM Top Tec 4600 jest dobrym olejem?
ps nie jestem w stanie określić, czy silnik bierze olej - przez ten czas poziom oleju się utrzymuje na tym samym poziomie, silnik, przez DPF, może mieć tendencję do zwiększania swojej objętości...
 
Last edited:
@Konstanty_OM651 dobrze planujesz, włącz postojową jako stała opcja co wymianę oleju. Diesla to trzeba dobrze popłukać, chodzi o ilość razy, by olej był dłużej czysty. Nie śpiesz się z kolejnymi specyfikami. Zawsze możesz też pomyśleć o dodatku do paliwa, który z układem paliwowym powalczy. Sporo tego LL było, choć warunki z trasami mogły być lepsze. Czystość oleju możesz sprawdzać na bagnecie, ale i w jakimś wąskim szkle też. A coś pod korkiem widzisz ?
 
@Konstanty_OM651 dobrze planujesz, włącz postojową jako stała opcja co wymianę oleju. Diesla to trzeba dobrze popłukać, chodzi o ilość razy, by olej był dłużej czysty. Nie śpiesz się z kolejnymi specyfikami. Zawsze możesz też pomyśleć o dodatku do paliwa, który z układem paliwowym powalczy. Sporo tego LL było, choć warunki z trasami mogły być lepsze. Czystość oleju możesz sprawdzać na bagnecie, ale i w jakimś wąskim szkle też. A coś pod korkiem widzisz ?
Nie, nie widzę nic niepokojącego. Auto mam od niedawna, zrobiłem nim dopiero 10 tyś. Czyszczenie chciałbym przeprowadzić profilaktycznie, gdyż właściciel auta jeździł na oleju long life i wymieniał olej co 25-30 tyś km... Auto ma obecnie ok 190 tyś i chciałbym nim pojeździć 4 lata, następnie podarować mojemu tacie. Stąd chęć zgłębienia podstawowych tajników doboru odpowiedniego oleju i przeprowadzania efektywnych działań zapobiegawczych w oparciu o Wasze opinie :cool:

ps. już wiem, żeby sobie odpuścić LM Ceratec. Na stałe wejdą płukanki postojowe plus częstsze interwały zmiany oleju. Po 2 pełnych cyklach będę dodawał AR9200v2 do świeżutkiego oleju.
 
Last edited:
Dzisiaj odkręciłem korek by sprawdzić czy już olej zrobił się czarny a tu piękny zapach płukanki ar2820 😃 Przejechane ok 200km po zmianie oleju.
 
Masz nowy silnik? Nie, wyprany w perwolu 😋
 
Nie, nie widzę nic niepokojącego. Auto mam od niedawna, zrobiłem nim dopiero 10 tyś. Czyszczenie chciałbym przeprowadzić profilaktycznie, gdyż właściciel auta jeździł na oleju long life i wymieniał olej co 25-30 tyś km... Auto ma obecnie ok 190 tyś i chciałbym nim pojeździć 4 lata, następnie podarować mojemu tacie. Stąd chęć zgłębienia podstawowych tajników doboru odpowiedniego oleju i przeprowadzania efektywnych działań zapobiegawczych w oparciu o Wasze opinie :cool:

ps. już wiem, żeby sobie odpuścić LM Ceratec. Na stałe wejdą płukanki postojowe plus częstsze interwały zmiany oleju. Po 2 pełnych cyklach będę dodawał AR9200v2 do świeżutkiego oleju.
Diesle najczęściej nie są brudne w środku. Dużo niższa temperatura niż benzyna, nie tworzą się laki. Problem to duża ilość sadzy w oleju, i to że wizualnie olej praktycznie od razu po wymianie jest czarny. Ja bym dał postojowa i postarał się spuścić jak największą ilość oleju. Do następnego oleju śmiało AR9200v2, on też dobrze czyści. Jeśli będziesz trzymał interwał 10 tys to spokojnie przy następnej wymianę Oilem postojowy i styknie. I tak czystszy niż w fabryce nie będzie. Kolega w GLK z takim silnikiem ma już ponad 530 tys przebiegu, a nie jest olejowym purystą, zmienia co 25 tys.
Post automatically merged:

Dzisiaj odkręciłem korek by sprawdzić czy już olej zrobił się czarny a tu piękny zapach płukanki ar2820 😃 Przejechane ok 200km po zmianie oleju.
Chyba zaraz pójdę do garażu otworzyć puszkę i powąchać 😁
 
Last edited:
Kolega w GLK z takim silnikiem ma już ponad 530 tys przebiegu, a nie jest olejowym purystą, zmienia co 25 tys.
Ło Pany, 530 tyś przebiegu? Jak mój wytrzyma 2/3 z tego przebiegu to będę przeszczęśliwy :)
 
Last edited by a moderator:
Stąd chęć zgłębienia podstawowych tajników doboru odpowiedniego oleju i przeprowadzania efektywnych działań zapobiegawczych
Z tajnikami to może być ciężko, mnóstwo czasu = wiedza, nieliczni wiedzą sporo, reszta robi tło, by nie powiedzieć pianę. Dobre interwały + norma z manuala, firma, baza, opinia i wystarczy.
Na stałe wejdą płukanki postojowe plus częstsze interwały zmiany oleju.
Brawo TY, krótkie interwały wskazane tym bardziej jak...
silnik, przez DPF, może mieć tendencję do zwiększania swojej objętości..
Niby przypadki nie do porównania, ale wiem o tym z własnego doświadczenia, suchy DPF, miasto i przybywało ON w oleju.

Na specyfiki czy dodatki do oleju przyjdzie czas, pokora wobec 190kkm na LL potrzebna jest, płukanki do jazy już możesz dolewać.
Musisz też wiedzieć o dwóch szkołach, czy przekonaniach, które się tu zarysowały. Niby postojowe są mocniejsze od tych na interwał, tym bardziej jak inaczej zastosowane niż w ich manualu.

1. Płukanki postojowe + płukanki do jazdy, dalej specyfiki do oleju.
2. Zero płukanek do jazdy, same postojowe dobre i dłużej trzymane, lub z przelotem, specyfiki tak lub wcale.

Osobiście poszedłem początkowo w 1. i ze spokojem dalej obecnie w 2.

@Szpako to tak po nowszej wersji AR2820 ?

Diesle najczęściej nie są brudne w środku. Dużo niższa temperatura niż benzyna, nie tworzą się laki. Problem to duża ilość sadzy w oleju
Bo ON po DPF dochodzi i przy odpowiednim interwale to darmowa płukanka do jazdy. ;)
No ale aby olej nic nie zostawiał, to musi jednak osiągać odpowiednie temp nawet w Dieslu.
Przy DPF podstawa to odpowiedni olej i sadzy musi być mniej.
 
Witam, wracam do tematu mojego 406 Coupe 3.0 V6 XFX na zmiennych fazach rozrządu.

Auto przepłukałem płukanką AR2820 i zalałem Helix Ultra 5W40 + AR9100. Podczas zmiany rozrządu zmienialiśmy uszczelki pokrywy klawiatury i zastałem tam dość sporo czarnego nagaru, ktoś wcześniej niestety tutaj trochę zaniedbał sprawę. Boje się jak to mogło wyglądać przed płukaniem.

Jak to doprowadzić do porządku? Znajomi polecają wlać zwykłej ropy, ale nie mam jakoś doświadczenia.
 
Back
Top