• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Megane IV 1.2 TCe - nowa norma olejowa RN17

emigrant

Użytkownik
Samochód
Toyota Yaris III Hybrid 2015, Renault Megane IV 2016
Marka samochodu
Renault Megane IV
Budżet/ile litrów
4/6 litra(butla 5 litrowa) do 200 złotych
Styl jazdy
Silnik
1.2 benzyna
Data produkcji
2016
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W-40
Jaki olej masz obecnie
Elf OEM z ASO 5W-30 RN17
Cześć,

Dziś byłem na rocznym(4-tym) przeglądzie Meganki IV 1.2 TCe. Czy to jest normalne, że na tym przeglądzie wlali mi olej Elfa 5W-30? Wcześniej był wlewany Elf 5W-40 - tak mówi też instrukcja. Gość mi powiedział, że oni teraz posługują się nową normą RN17, która zastąpiła normę RN0700 i RN0710. Z tego co widzę, to nie ma Elfa 5W40 z normą RN17 tylko 5W-30. Pytanie co oni mi wlali dokładnie?

1. ELF EVOLUTION FULL-TECH R 5W-30
2. ELF EVOLUTION R-TECH ELITE 5W-30

Któryś z tych dwóch. Pytanie który? Od następnego roku mam zamiar przywozić swój olej. Wrócić do klasycznego Elfa 900 SXR 5W-40 z RN0710, czy już pozostać na 5W-30 z RN17? W ASO mogą nie wiedzieć jaka jest nazwa handlowa tego oleju 5W-30 z RN17 bo posługują się numerami/kodami oleju OEM w beczkach.

Czy FULL-TECH R 5W-30 i R-TECH ELITE 5W-30 można stosować zamiennie? Czym one w ogóle się różnią?
 
Ten olej ELF EVOLUTION RN-TECH SPORT 0W40 z normą RN17 niby można zalewać do tego silnika. Wracając do 5W-30. Takie oleje odgórnie są zalewane przez ASO do tych silników, bo po prostu nie ma 5W-40 z normą RN17. Mimo, że instrukcja nakazuje -40.

Według instrukcji:
powyżej -15 °C 10W40, 5W40
powyżej -20 °C 10W40, 5W40
powyżej -25 °C 5W40
powyżej -30 °C 0W40

Jak widać mocno trzymają się "40" dla sezonu letniego. Nie ma nic z "30". Mimo tego ASO leje do tych silników 5W-30 z RN17. Póki nie było tej nowej normy RN17 to wszystko było jak trzeba, lali 5W-40 z normą RN0710.
 
Klienta flotowy zamawia olej z RN 017 i dostarczam mu ten olej :
 
Obecnie Renault zalewa domyślnie Castrola, który ma w ofercie olej 5w30 RN17. Więc pewnie to ten, czyli zwykle 5w30 C3.
Pytałem w swoim ASO, do silników 1.2 TCe nie zmieniły się zalecenia pomimo nowej normy RN17 i dalej jest 0/5w40 RN0710. I taki tez dostałem na 4tym przeglądzie rocznym :)
Silnikowi nic nie będzie na trochę mniej lepkim oleju. Zwróc tylko uwagę czy nie ubywa go.

Pozdrawiam,
 
Tak, mają też Castrola, ale gość sprawdził w systemie i został zalany Elf 5W-30 RN17. Widocznie moje ASO ma też beczkę Elfa z RN17. W sumie to bez znaczenia, czy to Castrol, czy Elf, aby była norma RN17. A, że nie ma 5W-40 z RN17 to leją 5W-30.
 
Mają w aso i ten i ten olej. Pytanie który lepszy w30 czy w40? Ten silnik posiada chyba kzfr. Latem chyba trochę słychać terkotanie w czasie dodawania gazu na oleju rn17 5w30 zastanawiam się czy nie przejść na 5w40.
 
@emigrant Po co Ci do silnika z 2016 roku roku olej z RN 17 ? Mi w Aso do tego samego silnika leją olej 5w40 ELF SXR to full saps. Do silnika 1.3 z filtrem GPF każą lać dopiero z normą RN 17 bo to low saps.
 

Attachments

  • ELF EVOLUTION FULL-TECH R 5W-30.pdf
    266,7 KB · Odwiedzin: 187
  • ELF_RN TECH-ELITE RN17.pdf
    336,2 KB · Odwiedzin: 176
  • CASSTROL GTX RN17.pdf
    42,2 KB · Odwiedzin: 149
  • EUROL 5W30 RN 17.pdf
    139 KB · Odwiedzin: 432
Nie wiem ja otrzymałem informacje w ASO na przeglądzie ze do tego silnika 1.2 Tce lepszy jest 5w40 SXR RN 700/710. A do drugiego auta z silnikiem 1,33 Tce leją mi z norma RN 17 i tego mocno przestrzegają.
 
Pytanie który lepszy w30 czy w40? Ten silnik posiada chyba kzfr. Latem chyba trochę słychać terkotanie w czasie dodawania gazu na oleju rn17 5w30 zastanawiam się czy nie przejść na 5w40.
Bez znaczenia, czy 30, czy 40. To, że slyszysz latem terkotanie przy dodawaniu gazu, to może być poluzowana jakaś śrubka, której zimą nie słychać, bo zmienia się akustyka na przykład przez warstwę śnieżną.

A dlaczego nie rn17? Skoro do filtra low saps to bez filtra też bedzie czyściej.
A dlaczego ma być "czyściej" bez filtra? To nie ma znaczenia. Załóż swój temat z doborem oleju, jak chcesz otrzymać więcej informacji.
 
Ze znanych mi olejów 0W40 to Yacco Galaxie A 0W40 i Elf Evolution R Tech Sport. ale onę są wg normy RN 17 RSA zalecane do grupy silników sportowych / wyczynowych Renault i Alpina.

 
Jaka śrubka nie przesadzajmy. Czyściej chodziło mi dla silnika dolot zawory itp. Teraz mam świeży rn17 i widzę ze od początku takim był zalewany. Spróbuję na kolejnej wymianie 5w40 okaże się co i jak. Nie chciałem zakładać nowego tematu skoro ten dotyczy megane 4 1.2 tce.
 
Nie chciałem zakładać nowego tematu skoro ten dotyczy megane 4 1.2 tce.
Każdy zakłada swój własny temat, bo każdy silnik jest inny. Załóż swój temat, tam go rozwiniemy.
 
U mnie zmiana decyzji. Wycofuję się z oleju 5W-30 C3 low-saps z tą najnowszą normą RN17, którego bez zapytania mnie o zgodę zalało ASO. To nie jest olej do tego silnika dobry. W nim powinien być to co zaleca producent, czyli A3/B4 0/5W-40 full-saps. Tego trzeba się trzymać. Wracam z powrotem do Elf Evolution SXR 5W-40 z normą RN0710 ACEA: A4/B3 API: SN, albo Shell Helix Ultra 0W-40, który też ma RN0710. Do tego jest na bazie GTL. Producent dopuszcza lepkość 0W-40 z normą RN0710, więc jak najbardziej taki olej można zalewać. Iść w Shella na GTL, czy pozostać przy Elfie?

W innym temacie ktoś wspominał, że te nowe oleje RN17 to nie są low-saps tylko mid-saps. Chyba nie jest to prawda. W specyfikacji technicznej np. Elfa jest, że to są oleje low-saps. Napis low-saps w niebieskim kółku nad zielonym ECO. Jakby to był olej mid-saps to byłoby napisane mid-saps a nie low-saps.

Screen Shot 2022-08-04 at 17.35.07.png
 
Jasna sprawa. ELF nawet ma w ofercie low saps 5W40. Stawiam piwko temu kto znajdzie jakiegoś elfa mid sapsa 🙂
 
@SACZI Czemu po dyskusji? Nie wiem, chcesz podważać informacje producenta? Skoro napisali, że to olej low-saps to tak jest. Dlaczego miałoby być inaczej? Zakładam, że tam jakieś niedorozwoje nie pracują.

Za to z checią bym usłyszał, czy Shell Helix Ultra 0W-40 to dobry olej? 4 lata był zalewany Elf Evolution SXR 5W-40. Jestem otwarty na inne marki. Intryguje mnie Shell na GTL'u i to w lepkości nie 5W-40 a 0W-40. Mimo, że w Polsce już tych zim prawie nie ma, ale czasami są jakieś anomalie pogodowe, gdzie 2 lata temu u mnie 18 stycznia było -34 stopnie na wysokości 2 metrów w nocy. Co tak prawie w całej Polsce przymroziło. Ten silnik ma też hydrauliczny napinacz łańcucha, więc tym bardziej chyba lepiej mieć 0W i 5W? Poza tym producent zezwala w tym silniku na lepkość 0W-40. Za to nie ma w ogóle mowy o jakimś -30, już tym bardziej low-saps, gdzie samochód nie ma GPF'a.
Co ciekawie podpowiadajka na stronie Shella podpowiada tylko Helixa Ultra 0W-40 mimo, że mają w ofercie jeszcze Ultra 5W-40 z normą RN0710.
Post automatically merged:

Jasna sprawa. ELF nawet ma w ofercie low saps 5W40.
Elf Evolution SXR 5W-40 nie jest olejem low saps tylko full saps. Zgadza się?
 
Last edited:
Back
Top