• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Opony na lato

No fakt, mogłem zamówić kilka kompletów po 1500zł każdy, na każdym bym zrobił te kilka tysięcy i bym wiedział która dla mnie najlepsza.
Ale jednak postanowiłem wykorzystać opinię ludzi, którzy zjeździli niejedne opony i mogą już coś powiedzieć na bazie własnych doświadczeń.
 
No właśnie myślałem, że podobnie dziwnie robisz jak z olejem, to by było porównanie wtedy. Choćby po 1 innej oponie.:D
Różnice dB między zima/lato wynikają z materiału, a pomiędzy lato/lato, to placebo.
Ludzie w necie piszą różne bzdury, odczucia, gdzie jednostka ma na to wpływ, a czasem interes. Ja mam Michelin CC i niby opinie dobre, ale choćby Dębica Frigo HP2 i na śniegu była różnica pewności jednak w samym hamowaniu.
 
Z olejem nie zrobiłem nic dziwnego, a z oponami to nie jest placebo. Prawie każda wersja opony ma kilka odmian o innym składzie gumy i bieżniku, a jak zestawisz skrajne opcje typu miękki Dunlop 67db z twardym Conti 71db to masz czysty dowód, że nie ma mowy o placebo.
Neta potrafię czytać i filtrować domysły i reklamy od faktów.

Sam przez swoje auto przerzuciłem już Klebery HP2, Goodyeary Efficent Grip, Continentale TS830 i Goodyeary Ultragrip8 i UltraGrip9 i wiem coś o hałasie opon.
 
Miałem Sport Maxx RT w rozmiarze 225/47 i nie zauważyłem nadmiernego zużycia, zrobiły u mnie dwa sezony, czyli jakieś 25 kkm i sprzedałem je z bieżnikiem 5,5-6 mm. Szybciej zużywały się Micheliny PS3. Dunlopy dość ciche, ale wadą była przyczepność w niskich temperaturach. Przy +10 musiałem już uważać na winklach (rwd) niezależnie, czy sucho, czy mokro.
 
Witam. Dużo osób pisze o Nokianach, że pojawiają się szybko spękania gumy ale głównie mowa o zimówkach. Czy w letnich też ten problem występuje? Zastanawiam się nam modelem wetproof lub hankook ventus Prime 3
 
@STREAM-HD
To kiepska droga szukania opinii o oponach . Ja tez czytałem wiele opinii użytkowników i zawsze tevopinie były bardzo spolaryzowane . Miałem dany model opony w samochodzie i miałem określone zdanie o tej oponie a na forach było często odwrotnie . We wszystkich mozliwych testach opona wypadała tragicznie w określonych warunkach a opinie użytkowników to same laurki i odwrotnie w testach chwalona a użytkownicy negatyw. Teraz czytam testy z dwóch lat o oponach i wyciągam wnioski . Najlepiej jak są podane liczby (takie testy robi Auto Motor i Sport masz podany poziom zmierzonej głośności prędkość aquaplaningu, prędkość czy czas przejazdu ) a nie jakieś szkolne oceny czy punktacja 1-10 .
czesto opony maja na etykiecie 2-3 dB różnicy pomiędzy sobą a pomiary wykazują roznice po przecinku
 
Tak jak w wielu sprawach, negatywy są, a dobre opinie mało komu się chce pisać. Dlatego poleganie na takich opiniach może być zgubne. Dodatkowo mało kto prezentuje dosadne warunki jakie serwuje i mamy klops. Czy długoterminowa ocena może być pomocna, pewnie bardziej, ale nie ostatecznie. Porównanie w dobrych testach, chyba będzie najlepsze.

@STREAM-HD z olejem dziwnego, napisałeś coś na co mnie nawet mentalnie nie stać. Przewaliłeś już ileś marek opon, ale hałas to nadal na ucho jednostki osobowej jest. Co nie sprawia, że uzyskasz doktorat z takiej oceny. Akurat w oleju moja merytoryczność jest bardziej precyzyjna i nie na oko.
 
Witam. Dużo osób pisze o Nokianach, że pojawiają się szybko spękania gumy ale głównie mowa o zimówkach. Czy w letnich też ten problem występuje? Zastanawiam się nam modelem wetproof lub hankook ventus Prime 3
Cześć! Ja mam już w 3 samochodzie Nokiany. Najpierw model WR D3 produkcji Rosyjskiej, potem WR A3 produkcji Rosyjskiej i teraz WR D4 produkcji finlandzkiej. WR D3 miałem 4 sezony, WR A3 na drugim aucie mam już 5 sezonów a WR D4 właśnie minął 3 sezon. Żadnych pęknięć, wibracji, drgań itp. Tam gdzie ja wjeżdżałem na Nokianach kolega na Conti TS850 się ślizgał. O pęknięciach wiem, i nawet widziałem takie opony na własne oczy. Ale to dotyczyło pewnej partii opon chyba z 2017 czy 2018 roku. Jako letnie mam Hankook Ventus Prime 3 i powiem tak: również 0 uwag. Bardzo dobrze hamują na suchej i mokrej nawierzchni. Są całkiem ciche. Hankook to tak naprawdę już klasa premium opon. Bo skoro Vredestein czy Yokohama to premium, a Hankook bije je osiągami to dlaczego nie ma być premium?
 
W większości sklepach internetowych Hankook występuje jako premium, na oponeo jeszcze nie zmienili.
 
@Reins Było już to wyjaśnione, opony Nokiana nie miały złej partii przez 2 lata produkcji, tylko temat się ciągnie od co najmniej kilku lat i powtarzają się sytuacje pęknięć opon w wieku 4-5 lat. Pracuję przy oponach od 2001r i widzę co się dzieje. Kiedyś nawet zafascynowany marką kupiłem sobie nowe zimówki produkcji fińskiej (był rok 2006). Przejeździłem dwie zimy i sprzedałem auto, ale wyjątkowej poprawy po wcześniejszych starych Conti (jeszcze chyba TS790) nie widziałem, co lepsze w tym samym roku zamówiłem dla teścia kpl takich samych Nokianów, on mało jeździł, więc po 6 latach bieżnika było z 6 mm, ale niestety w oponach popękał kord stalowy, pomimo, że miał całe koła i opony nie były co sezon targane z felgi. Ja wiem, że to już wiek, guma może sparcieć po 5 czy 6 latach, ale tu puściła kompletnie konstrukcja stalowa wewnątrz. Najczęściej problem występował/występuje w oponach zimowych, ale np Golfa kupiłem na fabrycznym ogumieniu letnim Hankook Ventus Prime 2 (jak wiemy fabryczne opony nie są takie same, jak te z aftermarketu) i choć doceniam ich przyczepność na poziomie premium, to poszły jako używki do ludzi w wieku 5,5 lat (5mm), bo były spękane na bieżniku.
Tak więc Nokian, OK, ale trzeba mieć świadomość, że możemy trafić na starzenie opon, jeśli robimy małe przebiegi.
 
@Kaczorek79 Ale piszesz o modelu Ventus Prime 2, a nie 3 :) Generalnie wydaje mi się że chałę odstawia teraz każdy producent. Ja miałem kiedyś Micheliny Energy Saver (wersja bez plusa). Nigdy nie miałem głośniejszych i słabszych opon na mokrej nawierzchni wliczając w to Barumy Brillantis chyba 2. Po 3 latach od daty produkcji opony były sparciałe i poleciały do kosza. Tak więc albo technologia produkcji się zmieniła i obecne wymagania wymuszają na producentach stosowanie gumy, która szybciej się starzeje, albo po prostu tną koszty i takie są efekty. Czyli wniosek jest prosty - ile ludzi tyle doświadczeń. Laik powiedziałby że Micheliny najlepsze. Ale ja odbierając nowy samochód z salonu od razu sprzedałem Energy Savery + i kupiłem Hankooka i zostało mi na tej transakcji 350 zł w kieszeni. Po prostu znałem już te opony i nie chciałem ich już mieć z powodu, który opisałem wcześniej. Wystarczy zobaczyć jakie wyniki w testach hamowania na suchej i mokrej nawierzchni robi Hankook, a jakie Michelin. Tak naprawdę reszta parametrów jest mniej istotna bo nikt nie jeździ przecież non stop na granicy możliwości współczesnych opon, a różnica w drodze hamowania na poziomie 3 metrów. A wracając do Nokiana ja na 3 kompletach i 3 różnych modelach pęknięć nie doświadczyłem, a na śnieg nie ma lepszych opon. Jak mi popękają to zmienię zdanie :)
 
@Renis a ja napiszę o swoich doświadczeniach z Michelinami i Nokianami. Te doświadczenia są całkowicie odmienne od tego co napisałeś.
W ubiegłym roku miałem Peugeota 207 oryginalnie miał GY GT2 opony 7 letnie . Samochód jeździł gł po mieście . Opony GY były o dobre pare kilo cięższe niż Michały. Scianka boczna w Michałach miękka w GY GT 2 nie potrafiłem jej wcisnąć . Zmieniłem na Michały Energy Saver+ i komfort gigantycznie na +, cisza w samochodzie . Jeżdżąc po mieście nie zauważyłem jakiś negatywnych zachowań, Samochód przewidywalny.
Kolejne auto zmiana z Michelin Primacy HP na Conti sportcontact 5 . Fakt na mokrym Conti pewniejsza ale zarazem spadek komfortu i wzrost hałasu i zdecydowanie szybsze zużycie.
Kolejne auto W ubiegłe wakacje przesiadka z Michelin Primacy 3 96 Y na GY F1 Asym 5 100Y . Chyba największe rozczarowanie bo oczekiwania były wielkie a jest prawie tak samo. Opony GY zdecydowanie głośniejsze i mniej komfortowe. Jeżdżę normalnie często dynamicznie i szybko jak pozwalają drogi . Nie latam bokiem i po torze. Nie walczę o każdą setna sekundy aby szybciej przyjechać
Nokiany zimowe WR D4 dla mnie dobra opona zimowa. Generuje charakterystyczny szum. Nie wiem dlaczego w okół marki Nokian robi się jakaś magię. Niestety ja mam te opony spękane i z tym nie dyskutuje taki jest fakt. Zdecydowanie wyżej oceniam Conti 850P oraz Michały Alpin A5
 
Piszesz o Energy Saver + a ja miałem poprzednią wersję bez plusa. Zakładam, że ją poprawili przy okazji dodania plusa. Ale dla mnie opona topowej marki, która hamuje o 3,4 metry dalej niż np. Hankook, który kosztuje 100 zł na sztuce mniej to jest porażka. Mam szacunek do Michelina za Pilot Sporty, Pilot Alpiny czy serię Primacy, ale Energy Saver to porażka jak każda opona energooszczędna. Ot taka średnia półka od producenta premium. Nie da się wyprodukować opony trwałej, o małym oporze toczenia i jednocześnie dobrze trzymającej się każdej nawierzchni w każdych warunkach. Nie gloryfikuję też Nokiana. Tak jak napisałeś - to po prostu solidne i dobre opony na warunki typowo śniegowe. Pękają to fakt - ale u mnie żaden z 3 kompletów nie pękł a najstarsze mają już 5 sezonów, a według daty produkcji to nawet 6. Dlatego nie mogę im tego zarzucić. Jeśli pękną - zmienię zdanie i pójdą do kosza :) U mnie są cichsze niż Hankook Ventus Prime 3 ale tutaj wiele zależy od rozmiaru i wyciszenia konkretnego samochodu. Conti i Michelin super ale są też sporo droższe to i wymagać można więcej.
 
Ja jak mam kupować nowe gumy do któregoś z aut to oprócz oczywiście porównywania parametrów na które patrzę trochę przez palce tak jak i na testy bardzo zwracam uwagę na wygląd opony. Jak układa się na feldze, wygląd ścianki bocznej, wzór bieżnika. Zazwyczaj kupuję gumy marek premium i wychodzę z założenia, że czy to będzie Pirelli P Zero, Michelin PS 4 czy GY Assymetric 5 itp to każda z tych opon będzie super. Nie jestem kierowcą wyścigowym żebym zauważył jakieś drastyczne różnice między nimi. Pewnie w jakimś zwykłym aucie na dojazdy do pracy wygląd jest nie istotny ale ja zazwyczaj mam fajne koło w samochodzie i wygląd ma dla mnie znaczenie.
Obecnie przymierzam się do zakupu opon do Abartha 205/40/17. Obecne to Pirelli P Zero Nero. Zastanawiam się nad wychwalanym wszędzie Michelin PS4 lub ponownym zakupem Pirelli. P Zero super się klei w zakrętach i doskonale radzi sobie na mokrej nawierzchni. Do tego jak na tak niski profil ładnie i cicho tłumi nierówności. No nie mam uwag. Z kolei wszyscy znajomi mówią: zakładaj Michelin PS4, nie ma lepszych opon. Czy rzeczywiście są najlepsze? Pewnie zależy od rozmiaru i auta. Chyba w końcu trzeba będzie rzucić monetą;)
 
@DeMeo wbrew pozorom w aucie z bezpośrednim układem kierowniczym powinieneś bez większego problemu wyczuć charakter każdej z tych opon. Pirelli P Zero Nero, to opona generacyjnie najstarsza z wymienionych przez Ciebie, co nie znaczy, że jest zła. Po prostu weszła na rynek dekadę temu, lekko odświeżono ją dodając dopisek GT, co głównie zwiększyło jej żywotność. Michelin jest wielbiony, bo jest bardzo uniwersalną oponą UHP, dobrze hamuje, dobrze trzyma na suchym i mokrym oraz jak to Michelin starcza na długo ale każe sobie za to odpowiednio zapłacić. Good Year jest gdzieś w połowie między oponą sportową, starej szkoły jak PZN, a nowoczesną PS4. Wydaje mi się ale mogę się mylić, bo jeździłem na nim krótko, że jest też najbardziej zbliżony do segmentu turystycznego, przez co najbardziej komfortowy.
 
No to dzisiaj pojechałem :(
Pięknie pięknie a takie ładne GY asymetric 5 były .
Jezdzi ktoś na falkenach fk510 ? Jakieś opinie ....
 

Attachments

  • 8E380934-AE5B-4AE3-8DFB-3F98CB747577.jpeg
    8E380934-AE5B-4AE3-8DFB-3F98CB747577.jpeg
    2,3 MB · Odwiedzin: 199
  • 1F3FB0AC-5B0F-491A-9CFE-7E588C533BDE.jpeg
    1F3FB0AC-5B0F-491A-9CFE-7E588C533BDE.jpeg
    2,3 MB · Odwiedzin: 190
  • 35C39597-4F28-4530-97D9-2AD93BBCFC8D.jpeg
    35C39597-4F28-4530-97D9-2AD93BBCFC8D.jpeg
    2,2 MB · Odwiedzin: 204
  • CEB95C53-E676-47E0-B85F-5C8C462C409B.jpeg
    CEB95C53-E676-47E0-B85F-5C8C462C409B.jpeg
    2,5 MB · Odwiedzin: 184
  • C0214209-19C4-422D-A9A8-494D26E072D5.jpeg
    C0214209-19C4-422D-A9A8-494D26E072D5.jpeg
    2 MB · Odwiedzin: 197
No to dzisiaj pojechałem
Ja kiedyś wyłączyłem omyłkowo AC w deszczowy dzień, zaparowała szyba po odjechaniu od domu jakieś 300 metrów. Spotkanie z wysokim krawężnikiem przy sklepie i prawie nowa Hankook Ventus S1 EVO 2 poszła na śmietnik. Wyszedł bąbel na bocznej ściance.
 
To i czas na mnie. Długo szukałem opon, finalnie zdecydowałem się na Goodyear Eagle F1 Asymetric 5 w rozmiarze 225/55R17 91Y. Poprzednie opony Michelin Primacy 3 225/55 R17 91W. Z Michałów byłem zadowolony bo trzymały do końca, ale teraz dopiero widzę różnicę w porównaniu opony touringowej do UHP. Micheliny miały miękkie boki, bardzo komfortowe opony, ale kwestia przyczepności w zakrętach to ogromny plus dla Goodyeara (w zakręty wchodzę dużo szybciej, mam wrażenie że przy takich prędkościach jak teraz to Michelina zdjąłbym z felgi:). Zdecydowanie mniejszy promień skrętu kierownicą na szybkich łukach na Goodyearch. Poziom hałasu porównywalny, nie jest ani ciszej, ani głośniej, fakt że w cytrynie ciężko ten parametr wyczuć bo auto jest dobrze wyciszone. Precyzja prowadzenia na wprost zdecydowanie Goodyear, auto sprawia wrażenie bardziej stabilnego, szczególnie przy większych prędkościach. Jazda w deszczu ostre hamowania nie miałem okazji przetestować, aby porównać. Rant ochronny felgi w Goodyear to ma z centymetr, w Michelin to raczej średnio widoczny był, połowę taki rant. Z ciekawości sprawdziłem wagę nowego Goodyeara: waga 9,9 kg na wszystkich 4rech taka sama.


Natomiast największy minus Goodyeara to jakość odlewów, czy jakość produktów.

Zawsze wymieniając opony, korzystam z usług firmy posiadająca maszynę Hunter, aby wykonać test drogowy. Micheliny po przebiegu około 70 000 km: żadna z opon nie przekraczała 6 KG tzn: 1sza 2,5kg, 2ga 3,5 kg, 4 i 5 po 6 kg. A Goodyear? Funkiel nówka, produkcja Luty 2021: 1sza 4,5 kg, 2ga 5 kg, 3cia 7,5 kg i 4rta 8,5 kg. Oczywiście chłopaki wyważyli bardzo dobrze te opony, mówią że norma niby jest 10 kg, ale Micheliny nowe zazwyczaj nie przekraczają 4,5kg. Tu rozczarowanie Goodyearem, plus dla Michałów.

Poniżej zdjęcia opon i wykresy z Huntera.
 

Attachments

  • 176649978_314635996741197_6205255327566625610_n.jpg
    176649978_314635996741197_6205255327566625610_n.jpg
    90,6 KB · Odwiedzin: 162
  • 171363777_202995994609483_2739162757316937185_n (1).jpg
    171363777_202995994609483_2739162757316937185_n (1).jpg
    118,1 KB · Odwiedzin: 151
  • 175940668_313930646789297_4596768895297130234_n.jpg
    175940668_313930646789297_4596768895297130234_n.jpg
    240,4 KB · Odwiedzin: 159
  • 171247903_283782500039885_7068795142633241267_n (1).jpg
    171247903_283782500039885_7068795142633241267_n (1).jpg
    129,5 KB · Odwiedzin: 153
  • 175918075_789274531793226_5066827229343127445_n.jpg
    175918075_789274531793226_5066827229343127445_n.jpg
    144,4 KB · Odwiedzin: 165
  • 176331576_204709551188819_8722585348671122202_n.jpg
    176331576_204709551188819_8722585348671122202_n.jpg
    127,3 KB · Odwiedzin: 163
  • 176361005_146429524091531_1418427553090059008_n.jpg
    176361005_146429524091531_1418427553090059008_n.jpg
    227,4 KB · Odwiedzin: 159
  • 175921952_294036685556333_1404096917292320245_n.jpg
    175921952_294036685556333_1404096917292320245_n.jpg
    250,4 KB · Odwiedzin: 166
Back
Top