• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Seat Altea 1,6Mpi 102KM 2006r

Tasek

Nowy użytkownik
Samochód
Opel Antara 2,0 CDTI Audi TT 1,8T
Marka samochodu
Seat
Budżet/ile litrów
5
Styl jazdy
Silnik
1,6 mpi 102KM
Data produkcji
2006
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
nie wiem
Witajcie
Jaki możliwie najlepszy olej polecicie do Seat Altea 1,6Mpi z 2006r przebieg ok 130 tyś km. Samochód z Niemiec, poprzednio 5w30 wynika z zapisków serwisowych. Obecnie zalany mobil 5w50 i ma zrobione na nim ok 9tys km. Dlaczego 5w50, dlatego że taki polecono do 1,6 jako że to ponoć stara konstrukcja i lubi olej popijać.
Ow40 czy 5w40? Myślałem o shell lub motul x-max 0w40.
Pozdrawiam
 
a jakie normy podają w insttukcji obsługi?
ok już wiem 501, 502 i 504 norma i 5W30, 10W30, 5W40 i 10W40.
 
Last edited:
czy mogę isc w stronę 0w40 czy raczej 5w40? Czytałem gdzieś że nie powinno się lać nic z sae30 do tych silników, dlaczego?
 
Ja bym wlał 5W40 502/505
Na forum chwalony jest Eurol Super Lite.
Przy częstych wymianach nawet Lotos Synthetic Plus 5W40 da radę.
0W40 nie zaszkodzi, ale w naszych warunkach nie ma sensu, bo nie ma takich zim żeby wykorzystać przewagę 0W nad 5W.

Dlaczego nie coś z końcówką 30?
Bo to stara konstrukcja VW, jeszcze z lat 90.
Nie jest zbyt dostosowana olei o niższych lepkościach.
 
Stary VAGowiski motor. Każdy z normą VW 502.00. Sprawdzone
Motul Xcess 5W40
Lotos Synthetic Plus 5w40
Eurol Super Lite 5W40
Shell Helix Ultra 5w40
 
SAE30 a 5W30 to co innego.
Jak silnik sprawny to zalej to co książka pisze czyli 5W30 i co będziesz kombinował?
Jak niby czytałeś gdzieś że nie powinno się lać 5W30 to chyba ktoś uzasadnił wypowiedź?
Nie każdy 1.6MPI żre olej. Większość nie pobiera.
Punkt wyjścia to stosowanie tego co zalecił producent chyba że istnieją rzeczowe argumenty do zalania czegoś innego.
Solidny olejek pod 504.00(pokrywa też starsze normy w tym szczególnie 502.00) to Ravenol VMP.
Jeżdżąc na LPG olej dostaje bardziej po dupie więc nie ma na nim co oszczędzać. A ten ma dobre bazy i nowoczesny pakiet dodatków.
Zresztą pod normę 502.00 masz całą MASĘ dobrych smarowideł zależy ile możesz wydać na olej. Jednakże mówiłeś o możliwie najlepszym.
0W... w naszym klimacie nie ma sensu do takich silników. 5W jest aż nadto. A im wyższy rozstrzał lepkości tym więcej trzeba modyfikatorów, które się zużywają i wytrącają jako zanieczyszczenia.
Wlej śmiało 5W30 poprzedzone konkretnym płukaniem silnika i święto.
Chyba że mocno pałujesz to 5W40.
Powiedz jeszcze czy masz katalizator na miejscu.
 
Last edited:
Stary VAGowiski motor. Każdy z normą VW 502.00. Sprawdzone
Motul Xcess 5W40
Lotos Synthetic Plus 5w40
Eurol Super Lite 5W40
Shell Helix Ultra 5w40
Kevin jak audi sprawuje się na lotosie w porównaniu do eurola
 
Dlaczego nie coś z końcówką 30?
Bo to stara konstrukcja VW, jeszcze z lat 90.
Nie jest zbyt dostosowana olei o niższych lepkościach.

Konstrukcja silnika wywodzi się z lat 70-tych, ale to nie oznacza, że dla niego czas zatrzymał się.
 
Niech mi ktoś wytłumaczy łopatologicznie dlaczego 0w40 jest niewskazany skoro ma wyższe parametry np temp zapłonu, temp płynięcia, lepkość wysokotemperaturowa wyzsza niz 5w30 a taka sama jak 5w40 np lotosa 5w40 czy shella? Pomijając cenę bo niecałe 100zł za4l 0w40 shella i 80zł za 4l shell 5w40 to praktycznie bez różnicy.
Chodzi mi o to że w oplu stosuje 0w40, gdybym był pewien że w seacie spisze sie tak samo dobrze jak polecane 5w40 miał bym jeden olej do wszystkiego
 
Last edited:
Przeniosłem dyskusję nie związaną z tematem: https://www.oilclub.pl/index.php?th...na-silnik-srodowisko-naturalne-itd.642/page-4

Co do tematu to wg mnie autor może swobodnie lać dowolny oleje spełniający normę 502. Nie widzę specjalnie sensu pchania się w 504/507 dla starszej konstrukcyjnie jednostki. Co do lepkości o którą pytał autor to dowolna z wymaganą normą, oleje VAG muszą spełniać normę, lepkość jest jej pochodną.

Lepkości zimowe czasami są niewskazana ze względu na konstrukcję silnika, tutaj raczej bez problemu możesz lać 0W-40 zwłaszcza że są oleje z normą 502 i lepkością 0W-40.
 
Jakie obecnie hths posiada shell helix ultra 5w4 oraz 0w40? nigdzie nie moge znaleźć. Dziwne wg mnie jest to że shell helix ultra 5w40 ma temp zapłonu 242 a płynięcia -45 a 0w40 zapłon 230 a płynoęcie -42 Wyglada na to że ma gorsze parametry? Zastosowali depresatory do bazy żeby osiągnąć 0w kosztem reszty parametrów czy się myle?
 
Last edited:
Do tego silnika 5W40 jest chyba najbardziej optymalnym wyborem. Można również 0W40 zastosować ale propozycje olejów 5W40, które tu padły są zupełnie wystarczające do tego silnika. 5W30 też w sumie można ale ta konstrukcja preferuje raczej wyższą lepkość. Olej z 504/507 też można nalać ale w tym silniku to trochę bez sensu ze wzgledu na niższą lepkość czy pakiet dodatków bardziej pasujący do nowoczesnych jednostek.
 
Back
Top