• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW F06 640i

dworak21

Nowy użytkownik
Samochód
BMW F06 N55
Marka samochodu
BMW F06
Budżet/ile litrów
BEZ ZNACZENIA
Styl jazdy
Silnik
N55
Data produkcji
2014
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
NIE WIEM
Jaki olej masz obecnie
NIE WIEM
Witam posiadam F06 640i XD i chcę wymienić olej auto z Kanady przebieg 100 tys km czy olej Ravenol Turbo VST 5w40 będzie odpowiedni ? bo samego VST nie znajduję on ma normę LL-01 czy to odpowiednia norma do silnika N55 ? Ogólnie myślałem żeby zalać 5W30 SYNPOWER Valvo ale po przeczytaniu tego posta zastanawiam się nad VST co wybrać ?
 
Last edited:
Redline 0W-40, Meguin Super Leichtlauf Driver 0W-40, Mobil 1 FS 0W-40 lub Amsoil Signature Series 0W-40.
 
Przepraszam, przegapiłem :(

Wg instrukcji na Kanadę lepkości 0W-40, 0W-30, 5W-40 lub 5W-30. Normy LL-01 albo LL-01 FE. Ciekawe, że Polska instrukcja dopuszcza też LL-04, ale Kanadyjska już nie.

Co do samego oleju to Ravenol VST będzie ok, możesz go stosować. Jeżeli chcesz Valvoline to też prawdę mówiąc specjalnie nie widzę przeszkód, Valvo Synower też będzie w porządku. Możesz stosować, jest w lepkości 5W-30 i 0W-40, obie będą się nadawać.

Alternatywnie z ciekawostek Yacco VX1000 LL 0W-40 albo szwajcarski Midland Synqron 0W-40.
 
BMW do tego wozu nie pozwala lać LL-98 chyba że jako dolewka i maksimum 1 litr. To samo dotyczy innych norm, tylko API SM i wyższe jest dopuszczalne, ale tak jak LL-98 - jako dolewka. Inne normy są wprost zakazane. Nie polecałbym oleju nie spełniającego norm jeżeli wpis w instrukcji jest postawiony wprost: tylko te i żadnych innych. A z olejów które poleciłeś tylko Redline deklaruje spełnienie LL-01?
 
Last edited:
To tylko deklaracje, Meguin/Liqui Moly też mogli to zmienić, dlaczego tego nie zrobili? Nie wiem, inni wprowadzili np. Rowe, Redline. Te normy opierają się o ACEA A3/B3.
 
Posprzątałem. Nie podgryzać się, bo się admin zdenerwuje.
 
Back
Top