Witam posiadam F06 640i XD i chcę wymienić olej auto z Kanady przebieg 100 tys km czy olej Ravenol Turbo VST 5w40 będzie odpowiedni ? bo samego VST nie znajduję on ma normę LL-01 czy to odpowiednia norma do silnika N55 ? Ogólnie myślałem żeby zalać 5W30 SYNPOWER Valvo ale po przeczytaniu tego posta zastanawiam się nad VST co wybrać ?
Wg instrukcji na Kanadę lepkości 0W-40, 0W-30, 5W-40 lub 5W-30. Normy LL-01 albo LL-01 FE. Ciekawe, że Polska instrukcja dopuszcza też LL-04, ale Kanadyjska już nie.
Co do samego oleju to Ravenol VST będzie ok, możesz go stosować. Jeżeli chcesz Valvoline to też prawdę mówiąc specjalnie nie widzę przeszkód, Valvo Synower też będzie w porządku. Możesz stosować, jest w lepkości 5W-30 i 0W-40, obie będą się nadawać.
Alternatywnie z ciekawostek Yacco VX1000 LL 0W-40 albo szwajcarski Midland Synqron 0W-40.
BMW do tego wozu nie pozwala lać LL-98 chyba że jako dolewka i maksimum 1 litr. To samo dotyczy innych norm, tylko API SM i wyższe jest dopuszczalne, ale tak jak LL-98 - jako dolewka. Inne normy są wprost zakazane. Nie polecałbym oleju nie spełniającego norm jeżeli wpis w instrukcji jest postawiony wprost: tylko te i żadnych innych. A z olejów które poleciłeś tylko Redline deklaruje spełnienie LL-01?
To tylko deklaracje, Meguin/Liqui Moly też mogli to zmienić, dlaczego tego nie zrobili? Nie wiem, inni wprowadzili np. Rowe, Redline. Te normy opierają się o ACEA A3/B3.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.