• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Prostowniki .. Jakie polecacie ? Jakie odradzacie :)

  • Thread starter Deleted member 2321
  • Start date
Ładowarka przyjdzie we wtorek, jutro wymontuje Aku i wezme na hotel, żeby się ogrzał.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Ja swojego Starego AGM gotuje pare dni na 2A 4 doby na 16.30V i jest progres. 275A rozruch przed do 305A teraz - godzinę po ładowaniu. Nic do stracenia nie mam oprócz 5 kWh ;) Rw spada wiec kierunek wydaje się być słuszny. Oczywiscie dolewka wody znaczna bo ok 60 ml wyleciało łącznie na celę.
 
Panowie a taki się nada ;) ?
 

Attachments

  • P_20210326_111610.jpg
    P_20210326_111610.jpg
    3,8 MB · Odwiedzin: 277
Zależy jakie napięcie końcowe osiąga.
 
Zależy jak puszcza dobry "bit" to czemu nie 😁😁
Jak przekroczy końcowo 16V przy bezpiecznym prądzie to śmiało ;)
 
Ja swojego starego 90Ah AGM katuję 8A Foxsur'em 48h ladowanie (w trybie repair) 24h odpoczynek.
 
Panowie a taki się nada ;) ?
Nada , tyko by wysycić elektrolit będzie trzeba powtórzyć 2-3 razy proces w odstępach dobowych .
Jeśli nie ma automatycznie wyłączenia procesu , to nie zapomnij go wyłączyć po kilkunastu godzinach .
Zmierz Multimetrem napięcie max 16,5 Volt dla kwasiaka .
Do ładowania zdejmij kleme - żeby napięcie nie poszło na moduły w aucie.



Ja swojego starego 90Ah AGM katuję 8A Foxsur'em 48h ladowanie (w trybie repair) 24h odpoczynek.

za długo ! Mierzysz temperaturę na obudowie ?

EFB i AGM można i należy dużym prądem ale nie za długo 8-10 h max i trzeba mierzyć temperaturę aku

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
8A to wersja ładowarki Foxsur i w trybie repair nie daje takiego prądu. Tryb repair to pulsacyjnie podawane małego pradu na akumulator - takie szpilki (chyba z częstotliwością 5Hz)

Wysłane z mojego JNY-LX1 przy użyciu Tapatalka
 
zgadza się pierwsze 24h podaje szpilki o napięciu ok 15.7V i niskim natężeniu (ponizej 1A) kolejne 24h już nie pulsuje ale podtrzymuje napięcie poczym po 48h się wyłącza. Temperatura pod kontrolą maksymalnie wzrosła o 2°C względem temperatury otoczenia. Elektrolit uzupełniony przed i po zabiegu w sumie ok 700ml. Fajna zabawka zważywszy na cene ok 90zł.
Noco Genius w trybie repair robi podobną robotę tylko rozpoczyna przy niższym napieciu szpilek 13.6V po czym napoecie powoli wzrasta.
Ta bateria ma juz 13 lat więc cudów nie oczekuję ale po zabiegu Foxsur'em rozladowywalem ja prądem 5A przez 16 godzin wiec nie ma tragedii. Teraz po rozładowaniu i ponownym ładowaniu noco w trybie AGM+ odpaliłem tryb repair.
 
Last edited:
Niestety chwilowo nie dostępna , ostatnia dostawa tego modelu była rok temu

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Ciekawe spojrzenie na sposób ładowania akumulatorów z wyzwaniem gęstości .
Tę ładowarkę kupiłem za 49€ , Einhell 12,v 10A.
Na moją prośbeę youtuber zrobił test z wyzwaniem gęstości , ponieważ ja mam EFB Varty szczelnie zamknięty , zgrzany , bez możliwości pomiaru gęstości i chciałem zobaczyć przy jakich napięciach na biegunach owa gęstość będzie zbliżona do tej katalogowej 1,28.
Ten test pokazuje , że wada ładowarek elektronicznych jest zarówno zaletą gdy ładujemy akumulatory EFB i AGM oraz Żelowe, kiedy nie mamy możliwości uzupełnić poziom elektrolitu.
Zaletą jest to niskie napięcie końcowe, które nie doprowadzą do "gotowania" elektrolitu , czyli nie odparowuje nam tlen i wodór .
Test pokazuje również, że ładowarki po informacji na wyświetlaczu FULL nadal ładują.
Ta wado-zaleta ładowarki pokazuje, że jak wszystkie są zaprojektowane jako idiotoodporne , czyli włącz i zapomnij , typowo dla angola. Ale powiedzmy jasno, że 80% społeczeństwa nie ma pojęcia o procesach ładowania .
Ta wado-zaleta udowadnia, że można EFB czy AGM bezpiecznie naładować, nie szkodząc absolutnie drogiemu akumulatorowi i pozwoli zachować długa żywotność .
Szybkie ładowanie tego typu akumulatorów, szkodzi im .

Tu jest ten film Einhell 12V 10A


A teraz , będzie drugi film jaki znalazłem :
Czy warto ładować aż osiągniemy w aerometrze wynik gęstości 1,28 ??

Film poniżej , jak i powyżej pokazuje , że nie ! Ponieważ gęstość elektrolitu wsiąknietego w płyty, jest dużo większa niż tego z nad płyt i dopiero jak to się ustoi i wymiesza, nawet po miesiącu będzie to wartość prawdziwa. Wartość gęstości po ładowaniu będzie jeszcze wzrastać .

9cb2a5781d8f6261e4acea59ad36e126.jpg


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Sam sie zastanawiałem nad tą ładowarką, szkoda tylko że trybu repair nie przetestował u mnie do wykarmienia dwa AGM 90Ah dlatego kupilem Noco i jestem bardzo pozytywnie zaskoczony tym co potrafi.
 
Ten Einhell 10A nie ma trybu Repair.
Też myślałem nad Noco 15000, jednak 900zl to ja mam 2 nowe akumulatory EFB 60Ah, gdzie jest sens ?

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Ja ostatnio zmodyfikowałem swojego Volt 8A - daje 4A przy ponad 16v.

W zależności pod który z dwóch przewodów podłącze krokodylki, to mam ładowarkę automatyczną albo prostownik
20210428_122629.jpeg
 
Sam sie zastanawiałem nad tą ładowarką, szkoda tylko że trybu repair nie przetestował u mnie do wykarmienia dwa AGM 90Ah dlatego kupilem Noco i jestem bardzo pozytywnie zaskoczony tym co potrafi.
Akumulator AGM można naładować każdą podładowywaczką...
 
Akumulator AGM można naładować każdą podładowywaczką...
zgadza się w instrukcji Varty od AGM jest napisane ladowanie 14.8V podtrzymanie 13.8V z tym ze moje mają kolejno 11 i 12 lat w 11 letnim uzupełniłem prawie 1 litr elektrolitu w 12 letnim 0.5 litra. 11 latek miał naprawdę ciezko w 3.0d użytkowanym na krótkich odcinkach przez ostatnie 5 lat.
12 latek od nowości latał długie trasy w identycznym 3.0d z tąd pewnie mniejszy ubytek elektrolitu. G7200 w trybie repair wali szpilami o napięciu dochodzącym do 16.7V w trybie Agm+ jest ciut łagodniejszy (15.7V) Naprawdę polecam tą ładowarkę
 
Last edited:
Dziwne z tym ubytkiem wody. Kiedyś z ciekawości otworzyłem 8 letni fabryczny akumulator bez dostępu do cel i wszystkie płyty były przykryte wodą.
 
@luckyboy, ten miernik to miernota , jego dokładność jest zależna od stanu baterii , on porównuje różnice między napięciem baterii 9V a tym na sondach przy czym myśli , że bateria rozładowana nadal na 9V, jest film o tym , rozbieżności bywają spore.
Każdy inny za 50 czy 100 zł będzie wskazywał dużo dokładniej ..sam Mam podobny schrott .

Ubytek wody podczas ładowania następuje w skutek elektrolizy wody prądem o podwyższonym napięciu i natężeniu, a skutkiem jest rozdzielenie osobno atomów tlenu i wodoru . Dlatego należy nie używać otwartego ognia w okolicy , czy szlifować metalu , bo iskry mogą lecieć w kierunku ładującego się akumulatora .
Było wiele przypadków wybuchu akumulatorów , a skutki wiadome, kwas...

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
odrazu sprostuję na dzień dobry elektrolitu brakowało ok 350ml (ale to mnie nie dziwi bo BMW na IBS AGM'y zaraz po rozruchu traktuje napięciem dochodzącym do 15.2V i prodem ponad 40A) litr w sumie zużyłem przez dwa tygodnie lądując go do 1.26g poczym rozladowywalem żarówka 60W do 11V i tak trzy razy.Ten zmęczony życiem po takim zabiegu wrócił do auta i kręci jak wściekły ale dopiero zimą sie dowiem czy taki zabieg mial jakikolwiek sens. Drugi AGM (ten co maił lżej) dziś będzie kończył pierwszy proces ładowanie-rozladowanie-ładowanie i bedzie pomiar gęstości poczym ewentualna dolewka elektrolitu.
 
Back
Top