• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mobil Mobil ESP X3 0W-40, Fiat Bravo 1.4 T 1800 km

wszystko o produkatach Mobil

Radek1983

Użytkownik
Samochód
Fiat Bravo 1.4 T-jet 120KM+ (VL38)
Witam!

Poniżej analiza oleju jak w temacie. Olej pobrany po trasie 20km. Proszę o opinie jak długo jeszcze można jeździć na takim oleju (lepkość dramatycznie nie spadła, choć jest dużo benzyny). Wszystkie sugestie co do zmiany oleju, czy też stosowania dodatków do oleju lub benzyny są mile widziane.

Analiza 2021.PNG
 
Trudno będzie o lepszy olej, więc zostałbym przy tym.
 
Z czego wynika takie utlenienie? Normalnie pomyślałbym o estrach ale w świeżej analizie było wspomniane tylko o HC + PAO.
 
W świeżej analizie jest utlenianie 32 tu jest 34 można się raczej dziwić skąd czerwony kolor. Mobil1 zawiera estry.
Poziom napisał: "Dodaja do olejow swoje AN lub Esterex (POE)".

W co do analizy to chyba jednak dramat z tą ilością paliwa w oleju. W jaki sposób uzytkujesz auto na codzień?
 
Last edited:
Auto jest po programie. AFR przy odcince coś koło 10,8 (z tego co mówił Tuner). Ja jeżdżę 90% po mieście ~9km w jedną stronę.
Właśnie się zastanawiam z czego wynika tak duża ilość paliwa. Czy tylko z profilu jazdy, niskich temperatur (okres jesień-zima) oraz zmieniony soft. Czy może jednak coś jest na rzeczy. Dodam, że odmę czyściłem w lecie 2020 (wraz z separatorem par oleju). Ten olej przejechał te 1800km wraz z ar6900p-max w benzynie. Auto z tego co się orientuje nie ma przepływomierza tylko czujnik MAP. Filtr powietrza jest OK.
 
Przelany w cholerę. Po co takie afr ustawiać, jak to już granica palności jest i tylko zmniejsza moc.
 
Nie robiłem tej mapy na chwilę, tylko na wiele lat (autem chcę jeździć długo). Teraz pracuję blisko ~9km, a co będzie za miesiąc rok - nie wiadomo. Może będę jeździł 20km w jedną stronę. Kto wie. Co do AFR, to ja nie jestem specjalistą, ale w tym aucie przy dużym EGT pęka turbo (IHI) i kolektor wydechowy. Robił to wg mnie najlepszy Tuner w Polsce od tych aut. Widocznie ma tak być. Tylko nie wiedziałem jakie to może mieć konsekwencje. Pytanie jest czy trzeba zmieniać olej "na gwałt" czy pojeździ jeszcze trochę?

Acha może to nie jest jasne. W aucie jest zmienione turbo z IHI VL39 na IHI VL38 i jest zwiększona moc.
 
Paradoksalnie lepkość się nie zmieniła, lecz to może mieć również wpływ na inne kwestie.
 
Różnica między tymi turbinami jest bardzo niewielka. Wynosi zaledwie 1mm na zabieraku koła kompresji.

Na Twoim miejscu wgrałbym oryginalny program z wersji 150KM. Będzie o wiele bezpieczniej dla silnika i oleju.
 
Różnica między tymi turbinami jest bardzo niewielka. Wynosi zaledwie 1mm na zabieraku koła kompresji.

Na Twoim miejscu wgrałbym oryginalny program z wersji 150KM. Będzie o wiele bezpieczniej dla silnika i oleju.
Wersja 150KM ma "ostrzejsze" wałki, więc nie wiem, czy wgrywanie softu oryginalnego, który robi wysokie EGT to rozwiązanie problemu. Z resztą ufam firmie CINSOFT, która robiła modyfikacje. Poniżej link do przypadku, gdzie użytkownik silnika T-jet (8 tyś przebiegu) skarży się na 3,16% paliwa w oleju - soft oryginalny. Może te silniki już na oryginalnym sofcie przy krótkich trasach mają taką przypadłość, a po zmianie softu - obniżenie EGT - zjawisko się wzmacnia...

Benzyna w oleju:

"Bylem zrobic badania oleju i wykazalo 3.16% paliwa w oleju, sprawdzono samochod i usterki niestwierdzono wiec sprawdzono drugi samochod z tym samym silnikiem i tez wykazalo benzyne w oleju, tylko ze 2.36%, zdaniem castrola: e-autonaprawa.pl/artykuly/2264/zdaniem-producentow.html,pisze ze juz dwuprocentowa zawartosc paliwa w oleju dysklasyfikuje go do dalszej eksplatacji, znowu mobil: achtel.com.pl/trybologia_i_porady,wymiana_oleju,5,72.html,pisze ze zima dochodzi czasem do 10 procentowego, czy nawet 20 procentowego!!! rozrzedzenia i ze olej mobil 5w50 doskonale sobie z 10 procentowym rozrzedzeniem radzi, niewiem co mam z tym zrobic, czy jazda z tak rozdzedzonym olejem niezaszkodzi silnikowi lub turbinie? badania pokazaly ze dotyczy to tez innych "turbobenzyn" fiata. co mam robic?"

Honda Civic 1.5 Turbo, choć to nowocześniejsza konstrukcja - również ma ten problem.
Post automatically merged:

Paradoksalnie lepkość się nie zmieniła, lecz to może mieć również wpływ na inne kwestie.
Czy mogę prosić o rozwinięcie? O jakie inne kwestie chodzi?
 
Last edited:
Co jak Co, ale Cinek to wręcz nadworny tuner Fiata. Łasiłem się na Bravo w wersji 150KM [przestraszyłem się M32] i chcąc podnosić moc, zakładałem wyjazd tylko do niego.

pęka turbo (IHI) i kolektor wydechowy.
O ile dobrze pamiętam, to IHI były w wersji 120KM i to one pękały. Wersje 150KM miały turbiny Garreta.

Natomiast ewidentnie coś tam jest nie tak. Być może jeden z wtrysków podlewa, bo nie wytrzymał podniesionej mocy. Przy obecnej eksploatacji samochodu, podnoszenie mocy mija się z celem. Sugeruję wymianę oleju na cokolwiek najtańszego 5W40 i kolejną analizę po tych około 2000km. Jeśli wynik będzie podobny, to będziesz miał odpowiedź, że przyczyna jest mechaniczna.
 
@Zielony34 mylisz się, 120 i 150 miały IHI a pękały głownie te 150 ze względu na wyższe EGT ;)

(Do usera) Twój styl jazdy też nie pomaga silnikowi, dużo krótkich odcinków, olej nie ma gdzie się porządnie rozgrzać. Może trasa raz w tygodniu sprawiłaby, że benzyny w oleju będzie mniej?
 
@Radek1983 problemem jest sama interakcja paliwa z olejem. @Speedmaniac41 wspomnial wlasnie o czym rowniez mialem napisac, dobrym wyborem bedzie dluzsza jazda raz na jakis czas. I tak w polowie planowanego interwalu ponownie zlecic analize.
 
W 2019 robiłem również analizę po zimie, tylko wtedy trochę więcej jeździłem, ale nie aż tak znacznie więcej. Wtedy po ~5500km było 4% benzyny. Pan Wojciech z Archoil Polska polecił mi przeczyścić wtryski i komorę spalania dodatkiem do benzyny (Oilem). Na początek tak zrobię.
Analiza oleju.PNG
 
Back
Top