Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notatka: This feature may not be available in some browsers.
Od 2012 w Bravo jest skrzynia włoska C635 - można sprawdzić po VINie, ale będzie to już "tylko" 120KM. Do takiego Bravo (czy teraz TIPO) można włożyć IHI VL38 bez przeróbek (plug & play). Wtedy na oryginalnym sofcie jest 135KM (maximum boost: 1bar). Po zmianie na 1,25-1,3bara jest już ~165KM na RON95 i ~175 dla RON98.Co jak Co, ale Cinek to wręcz nadworny tuner Fiata. Łasiłem się na Bravo w wersji 150KM [przestraszyłem się M32] i chcąc podnosić moc, zakładałem wyjazd tylko do niego.
O ile dobrze pamiętam, to IHI były w wersji 120KM i to one pękały. Wersje 150KM miały turbiny Garreta.
Natomiast ewidentnie coś tam jest nie tak. Być może jeden z wtrysków podlewa, bo nie wytrzymał podniesionej mocy. Przy obecnej eksploatacji samochodu, podnoszenie mocy mija się z celem. Sugeruję wymianę oleju na cokolwiek najtańszego 5W40 i kolejną analizę po tych około 2000km. Jeśli wynik będzie podobny, to będziesz miał odpowiedź, że przyczyna jest mechaniczna.
Chyba muszę sobie jakieś wycieczki wymyślić żeby "wygotowywać" benzynę z oleju ;-) Może zrobię analizę po okresie letnim.@Radek1983 problemem jest sama interakcja paliwa z olejem. @Speedmaniac41 wspomnial wlasnie o czym rowniez mialem napisac, dobrym wyborem bedzie dluzsza jazda raz na jakis czas. I tak w polowie planowanego interwalu ponownie zlecic analize.
Generalnie pękały VL36. VL38 podobno nie pękają.@Zielony34 mylisz się, 120 i 150 miały IHI a pękały głownie te 150 ze względu na wyższe EGT
(Do usera) Twój styl jazdy też nie pomaga silnikowi, dużo krótkich odcinków, olej nie ma gdzie się porządnie rozgrzać. Może trasa raz w tygodniu sprawiłaby, że benzyny w oleju będzie mniej?
Chyba muszę sobie jakieś wycieczki wymyślić żeby "wygotowywać" benzynę z oleju ;-) Może zrobię analizę po okresie letnim.
Zastanawiałem się nad zwiększeniem lepkości, ale może max. do 5W50...Tylko, że jeśli obawa polega tylko na spadku lepkości, to teraz na 0W-40 przy 4,7% benzyny mam 12,2 cSt, co nie jest tragedią. Jakbym patrzył tylko na lepkość, a zapomniał o benzynie, to wg mnie olej nie wygląda tak źle.A gdyby zastosować 5W50 aby było miejsce na rozcieńczenie paliwem?
Abarth fabrycznie stosuje 10W50, do tego silnika, może właśnie aby zrobić miejsce na rozcieńczenie?
Jeśli nic się nie stanie, to czy jest w ogóle jakiś problem z benzyną w oleju? W sensie w tym konkretnym przypadku (tym moim), bo lepkość nie spadła tu dramatycznie - 12,2 cSt, to chyba nie jest źle.Jak lepkość spadnie do SAE 0W-30 to się nic nie stanie...
Robiłeś analizę oleju? Ile masz % benzyny?@Radek1983 .
Zimą długo jest podtrzymywane ssanie , a to wzbogacona mieszanka i nie wszystko się spala .
Wniosek wiadomy .... , mam tak samo , dlatego zastosowałem lekkość o oczko wyżej niż zaleca mi Honda z 0w20 na 0w30 , oraz dla ochrony AR9100 do oleju i czystości wtrysku AR6900-P
Na ssaniu odrazu jedz , nie skrob szyb to więcej się spali beny.
Na krótkich dystansach nie zdąży odparować Bena przez odmę .
Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka