• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

VW Caravelle 4x4 2.0 BiTDI

IroN_87

Nowy użytkownik
Samochód
VW Caravelle CFCA
Marka samochodu
Vw caravelle
Budżet/ile litrów
400-500zl/8L
Styl jazdy
Silnik
2.0 TDI biturbo CFCA
Data produkcji
2012
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30 504/507
Witam. Auto ma dość wrażliwy silnik. Jest to Van ważący 2,2t + napęd 4x4 z DSG i czasem będzie ciągnął przyczepę 500kg.
Nie ukrywam, że mam ciężka nogę więc trasa to będzie 150km+
Planuje też zrobić program ze 180KM na ~210KM.
Całe życie jezdzilem autami na motul specyfic, a ostatnio millers XF Longlife.
Nowe auto i czas podjąć decyzję co zalać :)
 
Solution
Z tego co pisał @wlyszkow to możesz wlać po drodze, tylko nie gazuj za bardzo, spokojna jazda na niskich obrotach. To wtedy będziesz mógł od razu zlać po przyjeździe do warsztatu, bez dalszego płukania.
Niby tak, tylko np użytkownik Ryba84 pisał :

OEM jeśli poruszasz się po mieście będzie OK. Jeśli robisz trasy i lubisz przycisnąć to TOTALNA porażka.
Pisałem dlaczego nie raz i nie trzy.
 
Przy wyższych prędkościach potrafił łapać ponad 130 stopni i po 6 tyś zaczęło go szybko ubywać. Po przejściu na mobil esp temp max 115. Różnica 15 stopni to jest jakiś kosmos. A to dalej w30. Do tego spokojnie wytrzymuje 10 tyś bez żadnego ubytku na miarce.
Mogę tylko dodać że na żadnym innym oleju tak szybko nie odpalał podczas mrozów. Dosłownie pół obrotu wałem i silnik gadał. Szybko się nagrzewal. To idealny olej do miasta.
Czyli absolutne zaprzeczenie tego czego szuka autor tematu.
 
Orlen MaxExpert V 5w30 (analiza na forum) + dodatkowa ochrona w postaci AR9100.
 
Przy wyższych prędkościach potrafił łapać ponad 130 stopni i po 6 tyś zaczęło go szybko ubywać. Po przejściu na mobil esp temp max 115. Różnica 15 stopni to jest jakiś kosmos. A to dalej w30. Do tego spokojnie wytrzymuje 10 tyś bez żadnego ubytku na miarce.
Mogę tylko dodać że na żadnym innym oleju tak szybko nie odpalał podczas mrozów. Dosłownie pół obrotu wałem i silnik gadał. Szybko się nagrzewal. To idealny olej do miasta.
Czyli absolutne zaprzeczenie tego czego szuka autor tematu.
Może być to kwestia indywidualna. Nie zawsze takie sytuacje będą miały miejsce w każdym silniku, stąd zawsze zakłada się nowy temat do każdego silnika z osobna.

@IroN_87 0W30\5W30 - 504\507 to jest podstawa. Polecam coś z Valvoline, Shell, Orlen, Lotos, lub oryginał VW. Przy pojemności miski 8L, na pewno ekonomiczniej będzie zwrócić się w stronę produktów krajowych. Niższa cena nie oznacza przy tym gorszej jakości.
 
Specol Premium 504 507 5w30 też jest w porządku, tylko brak oficjalnej aprobaty, lecz mamy analize oleju i niczym nie odbiega od oleju z oficjalną aprobatą.
 
Będzie podnoszona moc i ciągnięta przyczepa. Sugeruję nie przekraczać interwałów 10 tysięcy + płukanka przy każdej wymianie oleju.
 
Witam, dziękuję za odpowiedzi.
Olej zakupiony. Do warsztatu mam 10km. Jak dojadę to wlać płukanek, odpalić na 15min i spuścić olej? Czy wlać ją po drodze?
IMG_20210619_163109.jpg
 
Z tego co pisał @wlyszkow to możesz wlać po drodze, tylko nie gazuj za bardzo, spokojna jazda na niskich obrotach. To wtedy będziesz mógł od razu zlać po przyjeździe do warsztatu, bez dalszego płukania.
 
Solution
Pamiętaj o skrzyni. DSG z przyczepą to wymiana oleju znacznie częściej powinna być robiona. Znajomy sam zmienia (podobno niezbyt trudno) co 20k bańkę jakiegoś taniego Valvoline z normą wlewa i wymienia zestaw naprawczy z filtrem.
Z tego co pisał @wlyszkow to możesz wlać po drodze, tylko nie gazuj za bardzo, spokojna jazda na niskich obrotach. To wtedy będziesz mógł od razu zlać po przyjeździe do warsztatu, bez dalszego płukania.
Jasne że można po drodze, ale zawsze warto upewnić się czy warsztat wymieni olej. Mnie już raz kiedyś porobili bo mieli awarię czegoś tam, a zameldowałem się z płukanką.;)
Post automatically merged:

Witam, dziękuję za odpowiedzi.
Olej zakupiony. Do warsztatu mam 10km. Jak dojadę to wlać płukanek, odpalić na 15min i spuścić olej? Czy wlać ją po drodze? View attachment 7702
Brakuje mi tu jeszcze jednego: flaszki (albo dwóch lub trzech w zależności od pojemności puszki) czyścidła do wtrysku. Stary wkład wywalasz, odsysasz z puszki ON z dafniami - wlewasz coś na kształt DIESEL SPULUNG albo równie skuteczne K2 DIESEL DICTUM. Wtryski będą wdzięczne odwdzięczą się lepszymi korektami i zdecydowanie lepszymi parametrami.
 
Last edited:
Back
Top