• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Płukanki - Temat ogólny

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
Ciekawe, ale może ma w środku jakieś agresywniejsze rozpuszczalniki?
 
Ja płukankę Millers trzymałem 30 min bo mechanik wybył na dłuższą chwilę i tak to wyszło haha. Zamiast 15 min stało się 30 min
 
Głupoty gadacie. Zwykłe zabezpieczenie, żeby na gorący wałek nie lać zimnej płukanki bo strzeli w pół 😎

EDIT: Paaany, ja żartował tylko 😆
 
Last edited:
Miałem dziś w rękach biuletyn inf. plukanki Castrola, a tam w 1 punkcie, że wlewamy do zimnego oleju(!), potem standardowo, chyba 10 min, spuszczenie i wymianą.
No tak to napisali. Ciekawe. W 10 minut na wolnych to jakieś 50-60 st pewnie olej osiągnie.

20210816_130932.jpg
 
Ogólnie uważam, że warto trzymać się w sposób ścisły instrukcji producenta płukanki, ponieważ nie jest to środek smarny. Tylko wtedy efekty będą najlepsze, a ryzyko uszkodzenia silnika najmniejsze.
 
4kkm wystarczy aby Oilsyn ReleaseTech Power Cleaner LL zrobił swoje jeśli nadal jest taka potrzeba.
Chciałem sie podłączyć i zapytać ile trzeba faktycznie kilometrów przetrzymać tą płukanke w silniku ?
Mam zamiar wlać swieży Lotos Synthetic plus 5W40 jako nośnik dla płukanki Oilsyn ReleaseTech Power Cleaner LL i potem go zlać i zalać motor docelowym olejem . Przy zlewaniu też płukanka postojowa oczywiście będzie . Silnik 2.0 dCi bez DPF niecałe 200 tys przebiegu .
No chyba że jakiś inny pomysł na przepłukanie silnika
 
Min 2000km dla LL, warto wymianę oleju poprzedzić użyciem Power Flush na 20-30 min jazdy na obecnym oleju
 
Min 2000km dla LL, warto wymianę oleju poprzedzić użyciem Power Flush na 20-30 min jazdy na obecnym oleju
ok - dzięki za odpowiedź
Czy po tych min 2000 km też robimy płukankę przed przejściem na właściwy olej ?
Chciałem spróbować ceramizera ale chyba zrobię to po przeprowadzeniu płukania bo raczej to ze sobą nie idzie w parze. Chcę coś usunąć płukanką i coś zarazem dodać ceramizerem .
Czy płukanka zmienia dużo w oleju ?( w sensie czy jakoś go degraduje ) 2000km będę robił długo więc zastanawiam sie czy nie dolać płukanki od razu do oleju docelowego który mam już na półce . Ile ta płukanka może jeździć w silniku ?
 
Jest taki zestaw do płukania:
1. Power Flush na początek na 20-30 min jazdy w starym oleju
2. Power Cleaner na 2000km+ do nowego oleju
3. Power Flush na koniec na 20-30 min jazdy do nr 2 aby domyć i lepiej spuścić brudy zwłaszcza w okresie jesień-wiosna

Power Cleaner nie degraduje oleju a nawet go ulepsza, może być w silniku cały rok
 
Jest taki zestaw do płukania:
1. Power Flush na początek na 20-30 min jazdy w starym oleju
2. Power Cleaner na 2000km+ do nowego oleju
3. Power Flush na koniec na 20-30 min jazdy do nr 2 aby domyć i lepiej spuścić brudy zwłaszcza w okresie jesień-wiosna

Power Cleaner nie degraduje oleju a nawet go ulepsza, może być w silniku cały rok
ok
Tak też zrobię . Dzięki za pomoc
 
Chciałbym zastosować Power Cleaner jednak robię tylko 20km dziennie rano 10 i powrót 10 czy przy takich przebiegach warto stosować tą płukankę? Do usunięcia jest nalot który schodzi po potarciu palcem a więc nic strasznego a jednak ar2820 sobie z tym nie poradził a był przez godzinę w silniku i co 15 min podnoszone obroty na 3 min. Podejżewam że w to miejsce które widać przez korek nie chlapie bezpośrednio olej i nie dociera tam płukanka podczas postoju. Mam jeszcze ok 1500km do wymiany oleju.
 
@Dulin7, płukanka nie wyczyści Ci silnika do gołego metalu, co zresztą nie jest konieczne.
Sam proces płukania może trwać nawet i 30-40 tys km.
Nie oczekuj "cudów" ...
 
Nie oczekuję "cudów ", pytam po prostu czy przy moich przebiegach warto lać płukankę długoterminową i czy będzie ona miała warunki( temperatura) żeby skutecznie działać.
 
Na 1500 km nie ma sensu. Zalej do nowego oleju na te 10 tysięcy. Sens ma, benzyna się szybko grzeje wiec chociaż trochę płukanka popracuje w ciepełku, ale wiadomo że nie będzie tak skuteczn jak jazdy w trasach.
 
Cześć,
Jestem posiadaczem Volvo S60 D3 VEA który ma przypadłość że pije olej. Przy dużych prędkościach potrafi wypić 0.5l/1000kmm Planuje zrobić mu płukankę. Co polecacie do tego typu silnika? Słyszałem pogłoski,że płukanka nie pomaga w tym silniku i lepiej zalać naftą lub dimeksidem. Ktoś miał problem z tą jednostką?
Pozdrawiam
 
Back
Top